Minäpä kerron miten me saimme apua.
Tilanne oli lopulta se, että mikään muu ei todella auttanut kuin nöyrtyä ja avata ensin se suu... Soitin neuvolaan. Sieltä annettiin jonkun -neuvojan numero, johon sain soittaa heti. Selitin tilanteen. Hän otti asiat hoitaakseen ja myönnettiin puhelimessa palvelusetelit kotiapuun. Annettiin nettisivu josta sain itse valita firman, johon soitin ja saatiin heti samalle viikolle sovittua kaksi päivää ja siitä seuraavalle neljälle viikolle.
Olikohan kolme tuntia kolmena päivänä tai vastaavaa.
Tuli työntekijä, otti tilanteen haltuun eli hoiti lapset ja teki ruuan, käytti ulkona, siivosi keittiön.
Mitä tein minä? Nukuin, nukuin, nukuin. Joka kerta.
Mitä muuta olisin voinut tehdä? Kuulemma lähteä jonnekin- ystävälle, kauppaan, shoppailemaan, uimaan... mitä vain olisin halunnut.
Mutta tuossa tilanteessa uni oli ainut jota tarvin ja jota kohtuullisesti sainkin. Korvatulpat, puhelimesta valkoinen kohina, talon kauimmainen huone tai vaikka asuntovaunukin olisi ollut hyvä.
Laitoin herätyksen niin että sitten ehdin laittaa läheisille viestejä ja lukea vaikka uutiset puhelimesta.
Älytöntä. Tämän jälkeen olen uskonut siihen, että kun on HÄTÄ, apua on saatavilla. Kun vain aukaisee suun.
Kannattaa soittaa silloin, kun on totaalisen heikoilla. Silloin sen kuulee äänestä etkä edes yritä kaunistella.
Kokoajanhan ei ole heikoilla, koska me äidit kyllä osataan sinnitellä. Tai leikkiä että sinnitellään. Mutta se ei pidemmän päälle kannata...
Toivottavasti saat avun ja olisi ihana jos kertoisit meillekin miten kävi. Älä lykkää huomiseen vaan tee se nyt