uus alotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eläkeläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eläkeläinen

Vieras
älkää te kotonaolijat valitttako kuinka vähän saatte kotihoidontukea ym. Te meette jossain vaihees takas töihin, jos työpaikka. Mä oon eläkeel ja saa hiukka yli 500e kuussa ja tulot ei siitä kasva eikä miehen tulot ei päätä huimaa.

Joo, eipä ole mullakaan eläke mikään kaksinen joten on ollut pakko keksiä mistä lisää tuloja joten olen nyt siirtynyt noihin kirppis- ja kohta huutonettijuttuihin että jotain tulisi ettei olisi koko ajan pienillä tuloilla. Tosin saanhan mä asumistuen, elarit ja lapsilisät lisäksi mutta silti jotain on keksittävä että pärjää. Tosin myyn mä vielä lisäksi Kotigastronomi- ja Avon-tuotteita mutta niissäkin on nyt ollut hiljaista joten yritettävä on muunlaista tuloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
eikòs suomessa valitus kuulu jo kansallisiin tapoihin..... mità enemmàn avustuksia saakaan, sità tyytymàttòmàmpi pitàà olla
juuri näinhän se menee. ja sit on paljon ihmisiä, jotka ei viitsi edes yrittää itse hankkia toimeentuloa, kun mitäs sitä hullua töitä tekemään,kun kyllä sossu elättää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mitä sitten! Niin makaa kuin petaa! Vakuutuksia kannattaa ottaa silloin kun niitä saa, eikä valittaa kun on kakka housussa!
On olemassa ihmisiä, jotka ovat syntymästään asti olleet vammaisia. Ja vanhempia, jotka eivät ole lapselleen jo raskausaikana tajunneet ottaa vakuutusta. Sitäpaitsi ne lastenkin vakuutukset ei enää kata aikuisikää ja vammaisen on tosi vaikea saada aikuisena yhtään minkään sortin vakuutusta. Omalla tyttärelläni on aika montakin vammaa ja vakuutusta ei saa. Ovat vakuutusyhtiöissä sitä mieltä, että jos likalle putoaa tiiliskivi päähän, se johtuu vain siitä, että likalta puuttuu toinen käsi.Jos sillä olisi kaksi kättä, se tiiliskivi ei putoaisi :D

Mutta kyllähän ap puhuu ihan asiaa. Jos on syntymästään tai nuoruudestaan saakka ollut sairas tai vammainen, niin eipä siinä paljon eläkettä ole ehtinyt kerryttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä luulin, et jos on joku sairaus, niin sais jotain apuja. Pitäisi saada ainakin, koska se ois oikein. 500 e on aika huono.
Syntymästään tai nuoruudestaan lähtien työkyvyttömän sosiaalietuudet on oikeasti varsin pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä luulin, et jos on joku sairaus, niin sais jotain apuja. Pitäisi saada ainakin, koska se ois oikein. 500 e on aika huono.
Syntymästään tai nuoruudestaan lähtien työkyvyttömän sosiaalietuudet on oikeasti varsin pieniä.

Aika järkyttävää. Toihan on vaan todella väärin. :/

Yhteistyössä