Uus työpaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liisa"

Vieras
Vanhempainvapaani kestää lokakuuhun asti. Minulla on vakituinen työpaikka (työmatka 50km) ja olin ajatellut jäädä hoitovapaalle joksikin aikaa.

Mutta... Olen pitkään odottanut, että tulisi oman alani virka auki omassa asuinkunnassani ja nyt se olisi haettavana ja työ alkaisi jo ennen vanhempainvapaan päättymistä. Viiden vuoden aikana ei ole ollut mahdollisuutta ja nyt just kun olen vanhempainvapaalla niin se olisi.

Mitä tekisitte minun tilanteessa? Kannattaako edes hakea? Jos haen, mainitsenko vanhempainvapaan? Voinko edes hakea kesken vanhempainvapaan? Voiko ujden työn alettua jatkaa vanhempainvapaata ja jäädä hoitovapaalle? Uusi mahdollisuus joskus hamassa tulevaisuudessa...

Täytyy olla aika täysurpo ja itsekäs paska että menee hakemaan virkaa ja samalla suunnittelee jäävänsä heti vapaalle.

Haet duunia - laitat lapset hoitoon jos duunin saat.
Et hae duunia - jatkat lasten hoitamista kotona.

Ei tuossa muita vaihtoehtoja ole.

[QUOTE="huoh";28327492]Täytyy olla aika täysurpo ja itsekäs paska että menee hakemaan virkaa ja samalla suunnittelee jäävänsä heti vapaalle.

Haet duunia - laitat lapset hoitoon jos duunin saat.
Et hae duunia - jatkat lasten hoitamista kotona.

Ei tuossa muita vaihtoehtoja ole.[/QUOTE]

Jos kyseessä on virka, niin nimenomaan on muitakin vaihtoehtoja. Minä hakisin sitä virkaa, ja selvittäisin sit jos tulen valituksi mitkä ovat vaihtoehdot työn aloituksen lykkäämiselle.

No sei kai ne sua ota jos jäät heti pois? Luultavasti tarvitsevat sinne tekijän nyt. Pakkohan sun on mainita että olet nyt vanhempainvapaalla. Vai miten ajattelit hoitaa sen kun allekirjoitat työsopparin jossa lupaat aloittaa työt päivänä x ?

Muutenkin, kannattaako uusi työsuhde aloittaa valheella? Voithan aina viedä lapsen hoitoon ja olla jäämättä hoitovapaalle? Tai voisko mies jäädä ainakin vä'häksi aikaa. Jos tämä työpaikka on just oikea j avielä hyvän työmatkan päässä.

[QUOTE="vieras";28327509]Jos kyseessä on virka, niin nimenomaan on muitakin vaihtoehtoja. Minä hakisin sitä virkaa, ja selvittäisin sit jos tulen valituksi mitkä ovat vaihtoehdot työn aloituksen lykkäämiselle.[/QUOTE]

Aina kannattaa ainakin hakea. Voihan olla, että saat työpaikan ja lykkäystä aloitukselle... Mitään ei ainakaan menetä jos hakee.

No sei kai ne sua ota jos jäät heti pois? Luultavasti tarvitsevat sinne tekijän nyt. Pakkohan sun on mainita että olet nyt vanhempainvapaalla. Vai miten ajattelit hoitaa sen kun allekirjoitat työsopparin jossa lupaat aloittaa työt päivänä x ?

Muutenkin, kannattaako uusi työsuhde aloittaa valheella? Voithan aina viedä lapsen hoitoon ja olla jäämättä hoitovapaalle? Tai voisko mies jäädä ainakin vä'häksi aikaa. Jos tämä työpaikka on just oikea j avielä hyvän työmatkan päässä.

Virka on vähän eri asia kuin tavallinen työsuhde. Viran voi saada vaikka olisi äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Virkaan valitaan siksi aikaa viransijainen. Se on jopa mahdollista että tuossa tehtävässä on tälläkin hetkellä viransijainen, kun virka laitetaan hakuun auki.

Hae pois! Laita hakemukseen reilusti, koska voit aloittaa ja mikä on tilanteesi.

Tiedän kaksi, jotka ovat hakeneet uutta virkaa kesken hoitovapaan ja saaneet sen. Aloittivat sitten uudessa virassa niinkuin olisivat vanhassakin jatkaneet. Eli viransijainen hoiti työt siihen asti. Mutta tosiaan, muista mainita tilanteesi hakemuksessa.

Ja kyllähän tavallista työpaikkaakin voi hakea vaikka olisi hoitovapaalla. Se on yrityksestä kiinni palkkaavatko. Jos työntekijä tarvitaan heti, niin eivät palkkaa, mutta jos työssä voi aloittaa vaikka puolen vuoden päästä, niin eihän se mikään ongelma ole.

Yhteistyössä