uusi karpaaja kyselee! Kiitos sinulle joka vastaat <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ensin kysyn miltä kuulostaa päivän ruokavalio

Aamupalaksi en ehtinyt syömään mitään. Kaksoset olivat sitä mieltä että heidät pitää syöttää VÄLITTÖMÄSTI ja söivät niin hitaasti etten ehtinyt itse syömään kun oli jo ulos lähtö aika vaunuilla. Kahvi + iso lasi vettä. Huomenna skarppaan tässä asiassa.

Lounas
Porkkanaa + Parsaa puoli lautasellista keitettynä
Tonnikalakastiketta (tomaattimurska + tonnikalaa öljyssä purkillinen)
Punajuuria 2dl
Vettä

Päivällinen
Pihvi
Paistettuja kasviksia, seassa Papuja
Salaattia
Iso lasi vettä

Iltapala ehdotuksia? Muita?

Mistä tietää mikä on "runsashiilarista" ja kannattaa välttää? Kun esim laihduttajille sanotaan että kaikki yli 10% rasvaa sisältävät kannattaa jättää kauppaan, niin mikä on paljon hiilareita, mikä vähän?

Kiitos jo etukäteen!

Ensin kysyn miltä kuulostaa päivän ruokavalio

Aamupalaksi en ehtinyt syömään mitään. Kaksoset olivat sitä mieltä että heidät pitää syöttää VÄLITTÖMÄSTI ja söivät niin hitaasti etten ehtinyt itse syömään kun oli jo ulos lähtö aika vaunuilla. Kahvi + iso lasi vettä. Huomenna skarppaan tässä asiassa.

Lounas
Porkkanaa + Parsaa puoli lautasellista keitettynä
Tonnikalakastiketta (tomaattimurska + tonnikalaa öljyssä purkillinen)
Punajuuria 2dl
Vettä

Porkkanan tilalle kukkakaalia
Punajuuret pois

Päivällinen
Pihvi
Paistettuja kasviksia, seassa Papuja
Salaattia
Iso lasi vettä

Iltapala ehdotuksia? Muita?

munakas

Mistä tietää mikä on "runsashiilarista" ja kannattaa välttää? Kun esim laihduttajille sanotaan että kaikki yli 10% rasvaa sisältävät kannattaa jättää kauppaan, niin mikä on paljon hiilareita, mikä vähän?

Kiitos jo etukäteen!

No rasvaa voisit kyllä lisätä. Ja samoin ainakin alkuvaiheessa jättäisin porkkanat ja punajuuret pois. Kreikkalainen jugurttin on ihanaa, Lidlistä. Seuraamalla hiilihydraattien määrää tuoteselosteista, selviää onko vähähiilarista. Tämä paikka on hyvä myös: www.fineli.fi

Itse olen pari vuotta karpannu ja loistava olo ollut :) Tsemppiä sulle aloitukseen!

Sen verran on laaja asia alkaa selvittää alusta asti, että suosittelen lämpimästi visiittiä kirjastoon. Lue edes yksi karppausaiheinen kirja, niin pääset vähän kärryille ja voit alkaa kysellä tarkempia yksityiskohtia. www.karppaus.info auttaa myös. luettava on, oikoteitä ei oikein ole.

Se hiilarimäärähän riippuu ihan siitä, kuinka tiukasti haluaa karpata. Mä itse esim. valikoin tuotteita, joissa on alle 10 g hiilareita sadassa grammassa. Kuitenkin jos kaikki olis lähellä sitä kymmentä, vois kertyä päivän mittaan hiilareita aika paljon. Mutta mä en mitään ketoosia kaipaakaan, vaan lähinnä vain turhien hiilareiden vähentämistä.

Yhteistyössä