Uusi kaveri ei lähde ikinä minnekään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Ystävystyin äskettäin yhden naisen kanssa, joka on kolmikymppinen ja hänellä on kolme lasta. Olen pyydellyt häntä kahvilaan, syömään ym. On sanonut, ettei tiedä voiko lähteä. Joutuisi kuulemma ottamaan lapset mukaan. Itse olen lapseton, mutta minua ei haittaisi, jos lapset on mukana. Ihmetyttää, kun nainen opiskelee ja hänen miehensä on koti-isänä. Käsittääkseni heillä on ihan ok välit ja ihmetyttää, että miksei nainen sitten voisi lähteä ilman lapsia jonnekin, jos näin haluaisi. Tai miksei voisi ottaa lapset mukaankin. Mahtaako hän potea huonoa omatuntoa siitä, että opiskelee ja haluaa viettää kaiken muun ajan kotona? On hieman haastavaa ylläpitää tätä ystävyyttä, jos näemme vaan koulussa eikä vapaa-ajalla. Ja hyvin voitaisiin myös vaikka vain kyläillä, jos se rahasta on kiinni. Auttakaas ymmärtämään, että mitä hänen päässä liikkuu? Hänestä itsestään ei oikein saa mitään irti kysymälläkään.

Vähän tuli sama mieleen kun edelliselle vastaajalle. Itse kuulun niihin idiootteihin jotka keksivät tekosyitä jos en jaksa nähdä jotain työkaveria (tai aikaisemmin koulukaveria) vapaa-ajalla vaikka töissä olisikin kiva rupatella. Lähinnä kai ajattelen, että joskus voisi nähdä mutta lähiaikoina ei ja toisaalta ei kehtaa sanoa suoraankasn, että olet ihan kiva työkaveri mutta en jaksa nähdä vapaa-ajallakin.

Nainen opiskelija ja mies koti-isä...ei liene paljon ylimääräistä rahaa kahviloissa tuhlattavaksi, etenkin jos mukaan pitää ottaa 3 lasta herkuttelemaan.

Minulla on 3 lasta ja välillä kalenteri niin täynnä menoja, että oikeasti yhden kahvittelun sopiminen voi olla haastavaa. Ja omaan kotiinkaan ei aina viitsi kutsua, kun se tietää kenties siivous- ja leivontaurakkaa. Toisaalta on hankalaa ottaa 3 lasta mukaan kyläpaikkaan, etenkin jos ovat pieniä lapsia ja kyläpaikassa isäntäväellä ei ole omia lapsia. Jos mies on kotona päivät lasten kanssa, hän ei ehkä ilahdu ajatuksesta että vaimo lähtee vielä illaksi kahvittelemaan ja jättää lapset taas miehen hoidettavaksi.

Se opiskelu+pienet lapset voi olla niin väsyttävä yhdistelmä, että vähäisellä vapaa-ajalla äiti haluaa puuhailla ihan omia juttujaan tai vaan levätä.

Ehkä sinä ap olet ymmärtänyt kaveruutenne eri tavalla kuin tämä äiti. Hän haluaa kaveerata vain koulussa, mutta sinä haluat tavata myös vapaa-ajalla.

Niin, onhan minullakin ollut niitä todella mukavia opiskelukavereita sekä työkavereita, joita ei ole tullut tavattua vapaa-ajalla. Mutta tällä hetkellä olen yrittänyt pitää yhteyttä vanhoihin työkavereihin, koska oon kuitenkin jutellut heidän kanssaan enemmän kuin muiden kavereiden ja ollaan aiemmin nähty päivittäin. Näitä joitakin pidän todellisessa arvossa, että ovat olleet tukena myös vaikeina aikoina ja olleet piristeenä. Siitäkin huolimatta, vaikka joidenkin kanssa meillä on huomattava ikäero. Koen myös saavani heiltä paljon tietoa ja elämänviisautta, kun heidän lapsensa ovat jo isoja. Ja minusta on ihanaa, että tällainen nuori kolmekymppinen kelpaa myös heille :) Tiedostan kyllä, että kun on pieniä lapsia, niin arki voi olla rankkaa. Omalle kohdalleni kokisin tärkeäksi, että näkisin välillä kavereita, joko lasten kanssa tai ilman. Meillä on ainakin mieheni kanssa sovittu, että päästetään sitten toisemme joskus tuulettumaan. Sitä vaan haluaisi tutustua paremmin, jos on löytänyt jonkun kivan kaverin ja katsoa mitä siitä tulee. Ihan jo senkin takia, että kohta meilläkin on lapsia ja sitten olisi kivaa, jos tuntisi muitakin lapsiperheitä.

Sen pitää iltaisin siis tehdä läksyt ja olla niitten lasten kanssa.

Mä koitin kerran katsoa 15 min telkkariohjelman (yle leaks) lasten hereillä ollessa. Lopetin 7 minuutin kohdalla koska mut oli keskeytetty noin 12 kertaa. Tämä siis sunnuntaina, kun olin ihan tavallisesti ollut koko päivän kotosalla.

Lapset tahtoo OLLA äidin kanssa, siihen se aika menee. Eikä siinä pysty puhumaan mistään kenenkään kanssa, koska niitä on vahdittava herkeämättä.

Ole vain opiskelukaveri hänen kanssaan - ja lähde ensi kesänä hänen avukseen muumimaailmaan tms. Puhua ehditte noin 10 vuoden päästä.

Yhteistyössä