Uusi kaveri, en antanut mehua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä menin naapurin pojalle antamaan kahvia, kun omakin poikani sitä juo, olivat 3-4 luokkalaisia.
Naapurin pojan äiti ei tästä yhtään tykännyt, kun sai tietää, heillä ei oltu pojalle kahvia annettu lainkaan..

No, tää nyt on kyllä vähän eri asia kuin mehu. Minäkin olisin ottanut herneen nenään, jos jossain olis tarjoiltu kahvia lapselle. Se ei ole mielestäni lasten juoma lainkaan kofeiinin takia. Miks muuten annat kahvia tuon ikäiselle?

[QUOTE="Vieras";28519762]Ja pyysi mehua juuri sen vuoksi kun kotona ei saa mehua.
Sellanen lapsi jolla ei mehut ole kiellettyä osaa käyttäytyä tilanteessa kun tarjotaankin vettä.[/QUOTE]

Ajatus kävi mielessä tilanteessa. Ja kysyin omaltani, miksi tuli luvanneeksi mehua. Kun se toinen kuulemma pyysi useamman kerran että hän menisi hakemaan.

[QUOTE="krista";28519881]Meillä janojuomaksi käytetään vettä. Hyvin hoidit tilanteen ap. Muista keskustella lapses kanssa ettei hän lupailee mitään jos ei ole varma asiasta.[/QUOTE]

Joo, asiasta puhuttiin.

[QUOTE="kahden äiti";28519919]Vettä olisin minäkin tarjonnut janoon. Meillä 6-vuotiaalla ei ole oikeastaan mitään järkevää kontrollia syömisiin ja juomisiin joten olisin erittäin tyytyväinen, jos vieraatkaan aikuiset eivät menisi tarjoamaan hänelle herkkuja. Tyttö alkaa paisua kuin pullataikina, kun kyläillessään ilman vanhempiaan vetelee suvereenisti paketillisen keksejä ja 5 litraa mehua yhdeltä istumalta...[/QUOTE]

Kuka antaa noin paljon tai edes lähelle?

[QUOTE="aapee";28520114]Kuka antaa noin paljon tai edes lähelle?[/QUOTE]

On onnistunut useassakin paikassa pummimaan ihan älyttömiä määriä syötävää ja juotavaa... Yleisesti ottaen aikuiset tuntuvat kuvittelevan, että lapsi lopettaa syömisen kun on kylläinen ja juomisen kun ei enää ole jano...

Mun mielestä vesi oli ihan ok, itse olisin saattanut taipua painostuksen alla antamaan sitä mehua, mutta kyllähän vesi on lasten (ja aikuisten) janojuoma jo hampaidenkin vuoksi. Kyläillessä saa mehua, mutta eihän tuo tyttö käsittääkseni ollut suunnitellusti kyläilemässä vaan pistäytyi vaan sisällä juomassa. Vähän jäi sellainen fiilis että tuli pyytämään mehua kun tiesi että kotona olisi saanut vaan vettä.

[QUOTE="kahden äiti";28521252]On onnistunut useassakin paikassa pummimaan ihan älyttömiä määriä syötävää ja juotavaa... Yleisesti ottaen aikuiset tuntuvat kuvittelevan, että lapsi lopettaa syömisen kun on kylläinen ja juomisen kun ei enää ole jano...[/QUOTE]
Ne varmaan kuvittelevat, ettei raukka saa kotonaan mitään ja siksi antavat niin paljon kuin toinen vain jaksaa syödä ja juoda. Mutta oikeasti se menee niin, että toisilla ei ole makean suhteen minkäänlaista kontrollia. Toiset taas eivät tykkää makeista juomista lainkaan. Eikä tähän välttämättä vaikuta lainkaan se, onko makeita tarjottu kotona vai ei. Kotonakin on pakko ottaa rajoitteet käyttöön, jos menee överiksi, vaikka muuten olisi salliva.

En. Olisin antanut vesipullot vaikka mukaan koska meillä janojuoma on vesi, ja lisäksi olisin ollut ihmeissäni että miksi meni lupailemaan kaverilleen mehua :O

mä olin vissiin toinen kuka ihmettelee että eikö tokaluokkalainen osaa käyttäytyä kun mennään vieraaseen paikkaa..? Jos ei mehua tipu nii lähetää niskoja nakellen pois?!

käytöstavat kunniaan!

Täysin samaa mieltä!!!

Toi tuntuu kyllä niin vieraalta kun ajattelee omia lapsia tuohon tilanteeseen, että oikein suuttuisivat sitten, ja haukkuisivat vielä vanhemmankin niuhoksi:laugh:

Yhteistyössä