Uusi naapuri uhkaili lapsia rikosilmoituksella :D :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierastus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierastus"

Vieras
Tuossa muutaman talon päässä on uusi naapuri. Kävi tänään uhkailemassa meidän lapsia ja muutamaa heidän kaveriaan rikosilmoituksella, kun lapset leikkivät hänen mukaansa alueella, joka on yksityisalue. Oli ripittänyt lapset, että toiminta on sellaista että siitä voi tehdä rikosilmoituksen. Kyse on kahden omakotitontin välissä olevasta metsiköstä.

No niin, menenkö keskustelemaan naapurin kanssa, vai riittääkö jos käyn pudottamassa postilaatikkoonsa alueen kaavan selityksineen? Kyseessä on yleinen virkitysalue, jolla saa vaikka seisoa ja tuijottaa jos huvittaa, ilman että kukaan saa mistään rikosilmoituksia aikaan :D

Tietysti ihmiset voisi ensiksi itsekin ottaa asioista selvää, kun muuttavat uudelle alueelle, sen järjettömän lapsille keuhkoamisen sijasta...

En välttämättä jaksaisi olla kovin rakentava ja ystävällinen jos uusi naapuri ihan ekana uhkailisi mun lapsiani. Mutta siis juttelemaan menisin, ja tekisin selväksi että viimeisen kerran uhkailee minun lapsiani.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei tollaset ihmiset yleensä uskalla mitään sanoa sitten kun aikuinen menee tilanteeseen mukaan sanomaan pari valittua sanaa, huutavat lapsille kun nämä eivät välttämättä osaa sanoa takaisin näpsäyttäen ja kokevat olevansa lasten 'yläpuolella'. Jos menet sanomaan tuosta sille naapurille niin luulen kyllä että on aika vaikeana ja hiljaa.

Jos se on yleinen virkistysalue, niin seuraavan kerran kun uhkailee sanoisin että kutsutaanpa poliisit paikalle selvittämään mikä yksityisalue tämä on. Kutsuisin myös.
Tulisi sitten selväksi sekin, että pitää turpansa kiinni jatkossa.

En välttämättä jaksaisi olla kovin rakentava ja ystävällinen jos uusi naapuri ihan ekana uhkailisi mun lapsiani. Mutta siis juttelemaan menisin, ja tekisin selväksi että viimeisen kerran uhkailee minun lapsiani.

Juu samaa mieltä! mä menisin kans ja tekisin selväks että mun lapsia ei uhkailla! meille vois tulla kertomaan jos meidän lapset tuottaa päänvaivaa ja me selviteltäis se siitä mutta kukaan ei tule mun lapsille huutamaan tai uhkailemaan!!!

[QUOTE="vierastus";28530653]Tuossa muutaman talon päässä on uusi naapuri. Kävi tänään uhkailemassa meidän lapsia ja muutamaa heidän kaveriaan rikosilmoituksella, kun lapset leikkivät hänen mukaansa alueella, joka on yksityisalue. Oli ripittänyt lapset, että toiminta on sellaista että siitä voi tehdä rikosilmoituksen. Kyse on kahden omakotitontin välissä olevasta metsiköstä.

No niin, menenkö keskustelemaan naapurin kanssa, vai riittääkö jos käyn pudottamassa postilaatikkoonsa alueen kaavan selityksineen? Kyseessä on yleinen virkitysalue, jolla saa vaikka seisoa ja tuijottaa jos huvittaa, ilman että kukaan saa mistään rikosilmoituksia aikaan :D

Tietysti ihmiset voisi ensiksi itsekin ottaa asioista selvää, kun muuttavat uudelle alueelle, sen järjettömän lapsille keuhkoamisen sijasta...[/QUOTE]

Jos naapurin pihalla oleminen häiriintyy, kyseessä kotirauhan häirintä.
Toinen asia hyvät tavat ja niiden opettaminen lapsille: ei ole hyvien tapojen mukaista oleskella kenenkään pihan reunamilla. Puhumattakaan jos sinne ei toivota, mikä on tietysti jo kiusaamista.

Toinen asia hyvät tavat ja niiden opettaminen lapsille: ei ole hyvien tapojen mukaista oleskella kenenkään pihan reunamilla. Puhumattakaan jos sinne ei toivota, mikä on tietysti jo kiusaamista.

Vika on kyllä naapurissa, jos hän ottaa asiakseen häiriintyä lapsista, jotka olivat muutaman talon päässä hänen tontiltaan, eivätkä naapurin tontin laidalla pyörimässä. Ja yleensä esitetään asiat vähän nätimmin, toivotaan vaikka, että saataisin kotirauhaa, ei mennä mesoamaan ja uhkailemaan poliisilla. Lue aloitus uudelleen.

Kävisin selvittelemässä asian aikuisten kesken.

Täytyy ottaa huomioon, että lapset usein muuntelevat totuutta vanhempien korviin sopivaksi... En sulkisi pois mahdollisuutta, että lapset olisivat jotenkin häirinneet uutta naapuria. Mutta kysyisin suoraan onko ollut sanomista meidän lapsille ja että haluan selvittää asian.

Pahempi kasvojen menetys on, jos vain kirjepostia laitat. Henkilökohtaisesti tapaamalla saat mahdollisuuden yhteistyöhön ja myöhemminkin on helpompi sopia asioista (lue: hänen vaikeampi sättiä lapsia ilman teitä vanhempia).

Jos lapset viettävät aikaa yleisellä virkistysalueella, joka sijaitsee neljän tontin päässä naapurin tontista toisella puolella tietä, naapurilla tuskin on siihen oikeasti yhtään mitään sijaa sanoa :)

Kyse ei ole pihan reunamilla oleskelusta, vaan yleisellä, kaavan merkityllä virkitysalueella oleskelua.

Kotirauhan häirintää on se jos menee naapurin pihalle seisomaan. Jos on pihan ulkopuolella ei sinne saakka kotirauha ulotu :)

[QUOTE="vieras";28531465]Kotirauhan häirintää on se jos menee naapurin pihalle seisomaan. Jos on pihan ulkopuolella ei sinne saakka kotirauha ulotu :)[/QUOTE]

No kyllä kotirauhan häirintää on sekin, jos tuijottaa ja töllää toisen pihalle, vaikkei yksityispihamaalle ihan tunkisikaan.

[QUOTE="Ccc";28531514]No lol. Ei ole mistä sä näitä vedät? Seiska lehden laki palstalta?[/QUOTE]

Opettele pentu kirjoittamaan. Häiritsevä töllääminen toisen kotiin on kotirauhan häirintää.

[QUOTE="vieras";28531089]Jos se on yleinen virkistysalue, niin seuraavan kerran kun uhkailee sanoisin että kutsutaanpa poliisit paikalle selvittämään mikä yksityisalue tämä on. Kutsuisin myös.
Tulisi sitten selväksi sekin, että pitää turpansa kiinni jatkossa.[/QUOTE]

Tokihan ne poliisit sun pillin mukaan hyppää, kertomassa kenellekin mitä ikinä haluat.
Kun olet niin kova ämmä.

Moi! Minä ja mun pikkusisko tehdään meidän naapurille Marjaanalle pieniä kepposia silloin tällöin,mutta se suuttuu ja lähtee kaahilla menemään (siis autolla :D ) ja mä ja Johanna joudutaan kiipeen katolle turvaan aina kun se tulee.Nyt se laittelee mulle tekstareita ja äsken kysy et kuka oon. En vastaa sille! Et APUA! Ollaan toivottomia! :(

Yhteistyössä