Uusi raskaus heti keskenmenon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luxur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

luxur

Uusi jäsen
15.07.2014
3
0
1
Sain keskenmenon rv 7+3 viime viikolla.
Nyt haluaisin yrittää kuitenkin uudelleen raskautumista. Jos olette raskautuneet heti keskenmenon jälkeen ilman menkkoja välissä niin miten olette tienneet että uusi raskaus on todella alkanut eikä kohdussa kummittele keskeytyneen raskauden hormonit.
Minulle suositeltiin odottamaan yhdet kuukautiset välissä ennen uutta yritystä ja tekemään testi 4 vkon kuluttua keskenmenosta jonka tulisi näyttää negaa, osaatteko kertoa mihin tämä yhtien menkkojen odottaminen perustuu? Kohdun puhdistautuminen?
Minulla ei tarvittu lääkkeellistä keskeytystä eikä kaavintaa.

Teittekö siis negatestin ennen uutta plussaa?

Nyt ei millään malttaisi olla yrittämättä ..

En tehnyt testiä, koska kuukautiset alkoi just 4vkoa keskenmenosta. Silloin kondomi pois ja raskaus alkoi. Odottaisin ne menkat, että tietää kohdun olevan ok ja näkee ettei tule mitään tulehduksia.

Mulle lääkäri perusteli limakalvon vahvistumisella odottelua. Tosi meni kesken aika myöhäisessä vaiheessa, vko 12 ja rapiat. Nyt kuitenkin olen uudelleen raskaana, kolmas kierto tärppäsi, vaikka kroppa oli edelleen ihan ulalla hormonityrskyistä.

Kai se siis pitäisi odotella ne kuukautiset siihen väliin siis.. malttamattomuus odotellessa..
Milloin teillä alkoi kuukautiset uudelleen?

Minulla keskenmenovuotoa ei ole näkynyt enään..keskenmenosta siis viikko.
Luin että joillain se on kestänyt useita viikkoja..

Ei kaikilla kestä pitkään se vuoto. Ei mullakaan oo koskaan 7vrk pidempään kestänyt ja keskenmenoja takana 6kpl :( Kuukautisten on hyvä tulla kuitenkin ennen uutta raskautta. Kohdun limakalvo vahvistuu ja voit vaikka aloittaa foolihapon jo nyt :) Tuo tulehdus juttu on myös hyvä.

Itse siis yritin tulla raskaaksi melkein 2 vuotta. Nyt keväällä viimeisen keskenmenon jälkeen aloitin heti raskausvitamiinit ja foolihapon, en tiedä oliko siitä hyötyä mutta nyt rv 19+6 :)

Suurinpiirtein samoilla viikoilla koin keskenmenon ja sit kun km-vuoto loppui meni parisen viikkoa kun oli selkeät ovulaatio-oireet. Päätettiin yrittää ja yrityksen tulos 10kk ikäinem tyttö nukkuu tuolla :) Itse silloin selvittelin ja kyselin, miksi pitäisi odottaa ja ainoaksi syyksi sain raskauden keston määrittämisen. No meillä se oli helppoa kun tiesin koska oli ovulaatioa, mutta koska varhaisultraan lähete annettiin, oman mielenrauhani vuoksi oli ihan kiva ultrassa käydä ja nähdä, että kaikki oli sillä kertaa hyvin :)

Yhteistyössä