Uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikku myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pikku myy"

Vieras
Minulla on kaksi lasta ennestään. Vime kesänä sain myöhäisen keskenmenon rv15, sikiö oli menehtynyt kohtuuni tuntemattomasta syystä.

Viikko sitten huomasin olevani uudelleen raskaana. Tällä hetkellä kaikki tuntuu niin ristiriitaiselta. Haluaisin vauvan mutta, menettämisen pelko on TODELLA suuri. En taida olla vielä valmis uuteen vauvaan...? Onko jollakin samantapaisia kokemuksia. Ja kuinka äidin kokema stressi vaikuttaa kehittymään sikiöön, eikö siinä voi verenpaineet tai sykkeet nousta. Onko 80-90 leposyke vaarallinen?

Olen jopa harkinnut aborttia kun ahdistaa...

T. Todella huolestunut äiti

Varmasti vaikea tilanne, jota kannattaa miettiä rauhassa. Alkuraskaus on kyllä pelottavaa aikaa etenkin hankaluuksien jälkeen. Leposyke 80-90 voi olla jopa täysin normaali ellet ole kovin timmissä kunnossa.

Osanottoni keskenmenosta! :flower:

Pystyn jonkin verran samaistumaan tilanteeseesi. Työkaverini oli raskaana ja synnytys oli kahden viikon päässä lasketusta ajasta kun alkoi ihmettellä miksei sikiö liiku. Lääkärissä asia selvitettiin ja selvisi että napanuora oli kiertynyt kaulan ympäri ja vauva tukehtunut. Työkaverini oli reilun vuoden poissa töistä. Hän tuli kumminkin uudelleen raskaaksi vuoden jälkeen ja oli erityisen varovainen kaikessa. Nyt hänellä on kaksi ihanaa lasta ja yksi enkelivauva tietenkin.

Näissä asioissa on tosiaan vaikea neuvoa, mutta etenkin rv 13 asti ei kannata innoita raskaudesta, jolloin mahdollinen "normaali"keskenmeno ei tuntuisi raskaalta. Normaali arjessasi et voi muutakuni pyrkiä olemaan varovainen ja ruokkia sikiötä oikein. En usko että olisit mitenkään voinut vaikuttaa keskenmenoosi. Mieti siis rauhassa, sillä myös abortti itse on erittäin raskas käydä läpi.

Toivottavasti saat ajatukset järjestykseen ja pystyt nauttimaan raskaudestasi :)