uusi suhde vaihdevuosissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäröivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäröivä

Vieras
Olen toipunut hyvin avioerostani, mutta toivoisin löytäväni vierelleni uuden kumppanin, vaikka olenkin 50+. Olen jo käyttänyt hormonikorvaushoitoa muutaman vuoden, joten siitä pitänee kohta luopua. Minua arveluttaa seksin aloittaminen uuden kumppanin kanssa näin vaihdevuosi-ikäisenä. Onko kellään asiasta kokemusta?

Toivoisin vielä pääseväni normaaliin parisuhteeseen ja siihen mielestäni kuuluu tässäkin iässä vielä myös intiimi kanssakäyminen. Kuitenkin asia pelottaa minua. Pelkään, että vaikka muuten löytäisinkin kivan kumppanin, asia kaatuu tähän eli en ""kelpaa"" siinä suhteessa miehelle. Kirjoittakaa kokemuksistanne sekä positiivisista että negatiivisista.

Miksi sun pitäisi luopua hormonikorvaushoidosta?

Minä ainakin käytän hormonihoitoa niin kauan kuin tarvitsen, vaikka 70-vuotiaaksi asti, kuten eräs ystäväni. Kun käyn kerran vuodessa lääkärin perusteellisessa tarkastuksessa, en minä siinä mitään pahaa näe. Hormonihoidon ansiosta pysyn paremmassa kunnossa, silmät ei koko ajan vetistä ja hikipuuskat on poissa. Alapääkin on kondiksessa, ennen hormonihoidon aloittamista se oli kuin santapaperia.

Jos luovut hormoneista, voi olla että saat ne oireet takaisin ja silloin ei ainakaan mikään seksielämäkään luista, jos yleensä edes kiinnostaakaan.

Miten ""asia"" vaihdevuosiin kaatuisi? Ei niistä mitään tarvitse kenellekään miehille mainita. Ja miehelle kyllä riittää, kun olet tarpeeksi halukas ja ""luistoa"" riittävästi. Kyllä sä uuden kumppanin löydät kun pidät mielesi avoimena. Älä edes mieti mitään tällaista.

Tietysti eri asia on, jos lääkärisi on sitä mieltä, ettei hoitoa voi kohdallasi kauaa jatkaa. Siihen on tietysti sitten monia syitä. Mutta ainakaan mun kohdallani ei ole mitään kummempia riskitekijöitä, joten en edes suunnittele hoidoista luopumista. Yritin kerran, kun unohtui reseptin uusiminen, mutta kyllä tuli kiireesti asiaa lääkärille, kun ensimmäinen hikilätäkössä pyöriskelty yö oli takana.

Suotta huolehdit uuden suhteen aloittamisen suhteen!Olen 51-vuotias,ja vuosi sitten tapasin aivan ihanan miehen,johon rakastuin.Ja jonka kanssa seksielämäkin on aivan upeaa! Erostani oli jo yli 10 vuotta, ja en siis haikaile entisyyden perään.Vaihdevuodet eivät ole mikään ongelma,kun löydät mieli avoinna miehen,josta olet kiinnostunut!Luulen,että rakastelu tuntuu myös siksi niin nautittavalta,kun ei ole pelkoa raskaaksitulosta!..Eli on vaihdevuosissa hyviäkin puolia!Käytän itse vagifem-emätinpuikkoja kaksi kertaa viikossa..
Onnea sinulle ja uudelle tulevalle suhteellesi!Vaihdevuodet eivät ole este; ja kelpaat kyllä sen ikäisenä ja näköisenä, kun olet!Ne miehet ovat yhtä vanhoja kuin me siskoseni..

ikö olisi järkevämpää miettiä, miten tulette toimeen kotosalla, saatko olla rauhassa silloin kun haluat , luonteenpiirteet, toisen kunnioitus ja yhteiset harrastukset. Tuletteko temperamenteillanne sopimaan yhteen?Jos et kelpaa toiselle, et kelpaa itsellesikään. Silloin voi olla yksin.Paitsi jos löytyy ihminen, joka nimenomaan haluaa pönkittää toisen epävarmuutta, mutta se on raskas osa. Parempaa huomista kaukille.

Yhteistyössä