uusi täällä - tapaamisia/porukoita Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensimami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensimami

Vieras
Moi!
Minulla laskettu aika joulukuussa ja olen vähitellen herännyt ajattelemaan, mitä voi merkitä käytännössä se, että lähipiiristä ei muita odottajia/vauvaperheitä löydy. Yksinkö haahuilen Kallion katuja ja miestä kotiin odotellen neljän seinän sisällä ..? Hui! Työssä olen isossa päiväkodissa ja nautin siitä, että siellä ympärillä on hulinaa ja hyörinää + ihana työporukka, joten ei kai elo uhkaa käydä äitiyslomalla vähän liian hiljaiseksi?
Omat ystäväni ovat joko veloja tai muusta syystä eivät lapsia juuri nyt hankkimassa ja miehen kavereiden vapaa-aika kuluu baareissa. Ja kaikki ovat tietysti päivät töissä, joten nyt tuntuu siltä, että olisi korkea aika tutustua muihin mameihin/odottajiin/pariskuntiin. Hauskinta olisi tavata ihmisiä ihan oikeasti ja isommassakin porukassa - ei vain netin välityksellä, kun en kauheesti haluaisi vain jumittaa sisätiloissa...
Itselleni tällainen nettilähtöinen vertaisryhmätoiminta on aivan uutta ja vierasta, joten olisko Helsingissä jo valmiina joku porukka vai ryhtyäkö perustamaan..? Ja miten?

Heij!
Moni neuvola tietääkseni järjestää äiti-vauva tapaamisia. Kysyppä omasta neuvolastasi, käteväähän on jos muut mammat asuvat samoilla nurkilla. Jos ei ole valmista, voi ehdottaa uuden aloittamista. Itse menin oman alueen mammakerhoon vauvan ollessa n.2kk, neuvolatäti kertoi ryhmästä kun ruikutin sosiaalisen elämän köyhyyttä vauvan kanssa :) .Olet fiksu kun olet ajoissa liikkeellä. Minä tylsistyin jo äitiyslomalla ennen vauvan syntymää, ja sittenhän se onttoa olikin kun vauva syntyi, kun se kuitenkin alkuun rajoitti menemistä aika paljon. Mutta onneksi kaikkeen tottuu, ajan kanssa elo vauvan kanssa päivät enimmäkseen kaksistaan tuntui luontevalta, enkä enää kaivannut muita ihmisiä niin paljon. Mutta mammakerhon myötä aloin siis liikkumaan muutenkin enemmän ja kartoittamaan harrastusmahdollisuuksia. No joo, tekstiä tulisi mutta enköhän jo vastannut alkuperäiseen kysymykseesi =)

http://www.hel.fi/wps/portal/Sosiaalivirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Sosv/fi/Perheiden+palvelut/Leikkipuistot/asukaspuistot_jopot

ja seurakuntien sivuilla kannattaa käydä myös heilläkin on joka alueella omat vauvaryhmänsä ja äiti-lapsi piirinsä joista varmasti löytyy samanhenkistä seuraa...rohkeasti mukaan vaan!

http://www.helsinginseurakuntayhtyma.fi/?deptid=2464

Uusimmat

Yhteistyössä