Uusi työpaikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva

Vieras
Auttakaas minua pohtimaan tätä asiaa.

Eli mulla olis vaihtoehtona joko

a) palata entiseen työhön, jossa mulla vakituinen paikka. Opetusalalla. Työviikot olis siinä 30 tuntia virallisesti, mutta valitettavasti töitä riittää niin, että ilmaisia ylitöitä joutuu tekemään jonkun verran. Varmaan kuitenkin ainakin syksyn vois päästä tuolla 30 tunnilla. Loma-ajat normaalit open lomat, eli kesäloma ja lisäksi syys- sekä hiihtolomaviikot. Palkka on noin 2600 euroa bruttona. Toisen auton joutuisimme pakosta hankkimaan, että pääsisi työmatkat kulkemaan - matka ei kuitenkaan ajallisesti ole pitkä. Plussaa olis tutut työt ja kuviot. Iso miinus on homeongelma, joka tuolla työtiloissa on, ja josta olen oirehtinut ennen lomaani.

b) ottaa vastaan uusi työ. Työaika toimistotyö eli 36 tuntia 15 minuuttia viikko kellokortilla. Opetusalalla tääkin, mutta erilaista. Vuosilomaa 30 päivää eli noin kuukauden kesäloma, jos ei pidä muita vapaita. Palkka 3000 euroa bruttona. Voisi selvitä julkisilla työmatkat, mutta menee kyllä ajallisesti kauemmin kuin omalla autolla vaihtoehtoon a tai menis ne tähänkin autolla vähän nopsemmin, jos ei paha ruuhka satu. Olis uusi työ ja uudet kuviot, mikä tietty myös hyvä työkokemuksen kannalta.Tääkin olis vakipaikka.

Kumman te ottaisitte, kun mietittävänä siis myös 2-vuotiaan lapsen hoitoasiat.

Kauheen vaikee päätös...

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
juu anna mulle toinen..

kun olis se yksi työpaikkakin :/

Joo tiedän, että mulla on sinällään hyvin hommat hanskassa, kun tuo vakituinen paikka odottamassa eli saan hakea aika lailla ilman paniikkia näitä uusia juttuja.

Toivottavasti sullekin löytyy mieleinen työ, jos olet sellaista hakemassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja archie:
Ehkä uusi työ, saisithan ainakin työkokemusta toisenlaisesta työstä.

Tää on kyllä tärkeä näkökulma mullekin. Eli haaveissa on joskus kenties muuttaa takas kotikotiseuduille, missä työllistyminen on aika vaikeaa. Olis varmaan hyötyä, että olis nyt kokeillu useampaa juttua.

Toisaalta menetän siis työpäivien pituudessa, työmatkoissa ajallisesti ja lomissa... enkä osaa päättää, kuinka painavia ne on kriteereinä :( Tietty palkka on vähän parempi, mutta viehän siitä verottaja osansa...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä ottaisin tuon uuden työn. Monestakin syystä kuulostaa paremmalta.
Lisäksi ostaisin sen auton anyway, jos se lyhentää päivää edes puoli tuntia yhteensä.

No mun mies on sitä mieltä myös, että se auto hankitaan joka tapauksessa. Ja olishan se tietty helpompi lapsen hoitoon viemisenkin kannalta. Ite vaan vihaan ajatusta kaksista vakuutusmaksuista jne ja lisäksi sitten pääsen ruuhkiin ajelemaan, kun tää uusi työ on meiltä Helsingin keskustaan päin :P

vaikea päätös :| . Tykkäätkö enemmän opetuksesta, vai "tyytyisitkö" toimistotyöhön? Varmaan pääsis "helpommalla " tossa vaihtoehto B:ssä, kun opetustyössä joutuu kyl olemaan läsnä ihan eritavalla, kuin toimistotyössä.

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
vaikea päätös :| . Tykkäätkö enemmän opetuksesta, vai "tyytyisitkö" toimistotyöhön? Varmaan pääsis "helpommalla " tossa vaihtoehto B:ssä, kun opetustyössä joutuu kyl olemaan läsnä ihan eritavalla, kuin toimistotyössä.

Joo niin on, siis vaikee päätös.

Minä tykkään kyllä tuosta opetustyöstä! Mutta toisaalta houkuttelee erilainenkin työkokemus.En vaan osaa sanoa etukäteen, miten viihtyisin. Ei tuokaan b onneks ihan yksinäistä toimistohommaa ole, vaan siinäkin ollaan opiskelijoiden kanssa tekemisissä, mutta ei esim. oppitunteja ole lainkaan.

Sanon nyt vielä, että a) vaihtoehto on yläasteelaisten kanssa ja b) toisen asteen opiskelijoiden. Eri ikäryhmäkin vaihtuis. En kuitenkaan ole lähdössä "teinejä pakoon" vaan tykkään kyllä nuorten kanssa olla. Mutta varmaan nuo ikäryhmät on tosi erilaisia...