Uusi virallinen käytäntöni: En astu jalallanikaan Heseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puuh

Vieras
"92-vuotias nainen kaatui Hesburger-ravintolassa, mutta henkilökunnalta ei liiennyt apua tilanteeseen, kirjoittaa Turun Sanomat.
Kuvan Hesburger ei liity tapaukseen.
Kuvan Hesburger ei liity tapaukseen. (IL)

Iäkäs nainen kaatui Puutorin Hesburgerissa viime lauantaina kompastuttuaan kynnykseen. Naisen omaisen mukaan henkilökunta ei auttanut ikävässä tilanteessa.

Kaatumisen seurauksena 92-vuotias nainen menetti hetkeksi tajuntansa ja sai mustelmia sekä naarmuja. Ravintolan henkilökuntaa pyydettiin soittamaan taksi, mutta he joutuivat neuvottelemaan, voidaanko taksi soittaa veloituksetta. Taksin soitosta veloitettiin euron maksu.

Loukkaantunut nainen pyysi myös jääpaloja mustelmilleen, mutta niitäkään henkilökunta ei TS:n mukaan suostunut antamaan.

Hesburgerin varatoimitusjohtajan Jari Vuotin mukaan henkilökunta ei ollut tietoinen loukkaantumisesta, jääpalat olivat loppuneet ja taksin tilaamisesta laskuttaminen on yrityksen virallinen käytäntö."

TS: Vanhus kaatui Hesburgerissa, työntekijät eivät auttaneet - taksin soitostakin veloitettiin! | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Miks on just työntekijöiden asia auttaa? Tekivätkö muut asiakkaat mitään?. Eiköhän nykyään jokaisella ole kännykkä millä saa apua hälytettyä? Voiko teinipissiksiltä ylipäätään odottaa tilannetajua?

[QUOTE="mimmi";28831871]Miks on just työntekijöiden asia auttaa? Tekivätkö muut asiakkaat mitään?. Eiköhän nykyään jokaisella ole kännykkä millä saa apua hälytettyä? Voiko teinipissiksiltä ylipäätään odottaa tilannetajua?[/QUOTE]

Kyllä mulle ainakin oli itsestään selvää, että MINÄ ensisijaisesti soitin apua kun ravintoalsta olin vastuussa (olin siis hesellä muutama vuosi takaperin) jos (ja kerran tapahtuikin)joku pyörtyi tai vastaavaa. Tarjosin juotavaa ja laitoin makuulleen jne. Tuossa tapauksessa henkilökunta ei jutun mukaan tiennyt mistään kaatumisista, joten ihmettelen tätä haukkumista.

Ja jos jäät on loppu niin minkäs se kassaneiti sille voi?

Viimeksi muokattu:
Ainahan voi katsoa vähän muualle. "En nähnyt, en tiennyt mitään". Jos jääpaloja ei oikeasti ole (mitä en usko hetkeäkään), niin sen voi sanoa niin että asiakas ymmärtää, että on kyse siitä, eikä niin ettei niitä vain haluttu antaa. Taksi pitäisi soittaa kaatuneelle 92-vuotiaalle oli tapauksen nähnyt tai ei.

Kyllä mulle ainakin oli itsestään selvää, että MINÄ ensisijaisesti soitin apua kun ravintoalsta olin vastuussa (olin siis hesellä muutama vuosi takaperin) jos (ja kerran tapahtuikin)joku pyörtyi tai vastaavaa. Tarjosin juotavaa ja laitoin makuulleen jne. Tuossa tapauksessa henkilökunta ei jutun mukaan tiennyt mistään kaatumisista, joten ihmettelen tätä haukkumista.

Ja jos jäät on loppu niin minkäs se kassaneiti sille voi?

Ei tässä kyse ole niinkään siitä, toimiko henkilökunta oikein vai ei, vaan siitä että Hesen johto kertoo että auttamatta jättäminen on heillä yleinen käytäntö.

Ei tässä kyse ole niinkään siitä, toimiko henkilökunta oikein vai ei, vaan siitä että Hesen johto kertoo että auttamatta jättäminen on heillä yleinen käytäntö.

Millä tavalla? Kyllä meillä oli erikseen ihan ensiapukurssitkin vuoropäälliköille ja ihan selvä juttu, että autetaan. Jos nyt vain tietäisi että on tapahtunut jotain, voisi olla helpompaa....

Ainahan voi katsoa vähän muualle. "En nähnyt, en tiennyt mitään". Jos jääpaloja ei oikeasti ole (mitä en usko hetkeäkään), niin sen voi sanoa niin että asiakas ymmärtää, että on kyse siitä, eikä niin ettei niitä vain haluttu antaa. Taksi pitäisi soittaa kaatuneelle 92-vuotiaalle oli tapauksen nähnyt tai ei.

Mikä on mielestäsi hyvä ikäraja taksin soittamiseksi ilmaiseksi? 90? 50? Eikö se olisi ikäsyrijntää?
Ja juu, kyllä ne jääpalat vaan joskus loppuu ihan oikeasti. Ei se jääpalakone pohjaton ole

Millä tavalla? Kyllä meillä oli erikseen ihan ensiapukurssitkin vuoropäälliköille ja ihan selvä juttu, että autetaan. Jos nyt vain tietäisi että on tapahtunut jotain, voisi olla helpompaa....

Hesen johdolta on kysytty, miksei loukkaantunutta autettu soittamalla tälle ilmaiseksi taksi. Vastaus: "taksin tilaamisesta laskuttaminen on yrityksen virallinen käytäntö." Vastaus tarkoittaa sitä, että vaikka loukkaantumisesta tiedettäisiin, heiltä ei apua heru kun tällaista tapahtuu.

Hesen johdolta on kysytty, miksei loukkaantunutta autettu soittamalla tälle ilmaiseksi taksi. Vastaus: "taksin tilaamisesta laskuttaminen on yrityksen virallinen käytäntö." Vastaus tarkoittaa sitä, että vaikka loukkaantumisesta tiedettäisiin, heiltä ei apua heru kun tällaista tapahtuu.

Missä noin sanottiin? Tuossa ylhäällä olevassa ensiksi sanotaan ettei asiasta tiedetty ja sitten, että yleinen käytäntö. Tässä tapauksessa kun ei tiedetty mistään kaatumisesta, henkilökunta toimi kuten kenen tahansa kohdalla. Minäkin olisin näin toiminut jos en olisi tiennyt kaatumisesta.
Ainoa mitä ihmettelen on se, ettei henkilökunta ole ilmeisesti sanonut jäiden olevan loppu?? Tai ainkaan jutussa ei paljastu että olisivat kertoneet miten asia on.

[QUOTE="ultsu";28832042]Mikä on mielestäsi hyvä ikäraja taksin soittamiseksi ilmaiseksi? 90? 50? Eikö se olisi ikäsyrijntää?
Ja juu, kyllä ne jääpalat vaan joskus loppuu ihan oikeasti. Ei se jääpalakone pohjaton ole[/QUOTE]

Jos ne on loppu, niin sen voi sanoa. Niinhän ei nyt tehty.
Iällä on väliä siinä mielessä, että se keski-ikäinen todennäköisemmin omistaa puhelimen ja osaa sitä itsekin käyttää. Toki apua pitää soittaa kaiken ikäiselle, mutta lapset ja ikäihmiset tarvitsevat sitä todennäköisemmin.
Kaiken kaikkiaan todella huonoa mainosta Heselle!

Kuinka monta näitä ketjuja pitää avata? Ja miksi ihmiset eivät vaivaudu edes lukemaan juttua ajatuksen kanssa jotta ymmärtäisivät mitä OIKEASTI tapahtui:

HENKILÖKUNTA EI TIENNYT LOUKKAANTUMISESTA

HENKILÖKUNNAN OLI VELOITETTAVA TAKSIN TILAAMISESTA KOSKA SE ON YRITYKSEN VIRALLINEN KÄYTÄNTÖ

Tämäkin ketju on täynnä oletettavasti aikuisia ihmisiä joille roskalehdet voivat syöttää ihan mitä tahansa moskaa koska omilla aivoilla ajatteleminen ja luetun ymmärtäminen ei näiltä onnistu.

Oleks koskaan nähnyt 92 vuotiasta ihmistä idiootti, mitä vitun tietämistä siinä vaaditaan jos sä näet sellaisen ihmisen kaatuvan niin siinä käy aina huonosti!!

[QUOTE="Vieras";28832171]Oleks koskaan nähnyt 92 vuotiasta ihmistä idiootti, mitä vitun tietämistä siinä vaaditaan jos sä näet sellaisen ihmisen kaatuvan niin siinä käy aina huonosti!![/QUOTE]

Tässähän henkilökunta EI ollut tilannetta nähnyt. Enemmän siis kyseenalastaisin tässä omaisen toiminnan, mutta ehkä sen voi laittaa shokin piikkiin, kuten myös tämän lehdille soittamisen...

Hesburger on muutenkin paska paikka. Kalliit ja ala-arvoiset tuotteet, hidas palvelu ja epäpätevä henkilökunta. Pääasia, että hell.usk. toimari saa lisää rahaa.

Ei kiitos!

Mä olen boikotoinu hesee yli 10 vuotta syystä että heseruuista tulee ihan tolkuttoman karmeet vatsakivut.Sama on myös miehellä ja muutamalla muulla tutulla.Mäkkärin ruuista ei tule kipeäksi joten siellä tuli käytyä joskus ajalla ennen vhh ruokavalioo.

[QUOTE="WTF";28832137]Kuinka monta näitä ketjuja pitää avata? Ja miksi ihmiset eivät vaivaudu edes lukemaan juttua ajatuksen kanssa jotta ymmärtäisivät mitä OIKEASTI tapahtui:

HENKILÖKUNTA EI TIENNYT LOUKKAANTUMISESTA

HENKILÖKUNNAN OLI VELOITETTAVA TAKSIN TILAAMISESTA KOSKA SE ON YRITYKSEN VIRALLINEN KÄYTÄNTÖ

Tämäkin ketju on täynnä oletettavasti aikuisia ihmisiä joille roskalehdet voivat syöttää ihan mitä tahansa moskaa koska omilla aivoilla ajatteleminen ja luetun ymmärtäminen ei näiltä onnistu.[/QUOTE]

Mä olisin soittanyt sit omalla kännyllä sen taksin!