Uusivuosi pilalla (turhisvaroitus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avautumista harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avautumista harmaana

Vieras
Ollaan menossa meidän kummilapsen luokse viettämään uuttavuotta. Ajatuksena että istutaan perheinemme muutama tunti ja sitten kotiin. Luultiin että ollaan vain me ja he. No nyt kuultiin että sinne on tulossa eräs muukin tuttu perhe joka on oikeasti ihan sietämätön. Emäntää en jaksa katsella viittä minuuttia kauempaa ja ne lapset ovat kouluesimerkki kurittomista kakaroista. Mitä tahansa saa tehdä, mihinkään ei puututa, hymistellään vaan. Ollaan muutamaan otteeseen päädytty samoihin bileisiin näiden kanssa ja olen vain laskenut minuutteja koska päästään kotiin. :headwall: Tiedän ettei tämä meidän kummilapsen äitikään niin tästä perheestä välitä. Ei oikein voida enää peruakaan vaikka mieli tekisi, meidän lapsikin odottaa kovin että pääsee sinne leikkimään. : / Ja itseä harmittaa kun odotin mukavaa iltaa kavereiden kesken.

[QUOTE="vieras";25333890]Miksi kummilapsen perhe on pyytänyt teidän mielipidettänne kysymättä tuon perheen myös mukaan?[/QUOTE]

Kyllähän ne omaan kotiinsa saa kutsua kenet haluaa. Tosin tämän toisen perheen tuntien veikkaan että he ovat kutsuneet itse itsensä eikä isäntäväki ole kehdannut sanoa ei.

No mua ei ainakaan toisten kurittomuus haittaisi jos omassa kodissani ei oltaisi. Mikä siinä emännässä on vika? onko sua nätimpi, fiksumpi tai jotain? et valottanut asiaa yhtään.

Novoi yhyy ja byhyy, aivan uusivuosi pilalla.
Aikuinen ihminen, kerää ittes ja ota itse vastuu elämästäsi äläkä ulise miten uusivuosi on pilalla sinusta riippumattomista syistä.

No mua ei ainakaan toisten kurittomuus haittaisi jos omassa kodissani ei oltaisi.
Ai. Mua ainakin häiritsee, todellakin. Vaikka oltaisiin ulkona.

Jos yhdet lapset saavat tehdä ihan mitä tahtovat eikä heitä kielletä edes kun vahingoittavat toisia lapsia. Selitä siinä sitten omille lapsillesi että teidän täytyy kyllä käyttäytyä vaikka noi toiset lapset ei osaa eikä niiden vanhemmat osaa kasvattaa niitä.

Kyllä mulla vähän menisi ruokahalut jos tuttu lapsi pöydässä määkyisi ruuasta että "kakkaa!" ja äiti hymistelee vaan vieressä että saa meillä ilmaista mielipiteensä. Silloin itse asiassa haittaisi kahta enemmän että ei oltaisi meillä kotona, koska tuosta tempusta MINUN ruokapöydästäni lentäisi kuka hyvänsä lapsi saman tien pois mutta vieraassa pöydässä ei auta kuin jatkaa sen "kakan" syömistä.

Tuo oli ihan todellinen ja koettu tilanne. Ehkä sä et ole nähnyt niitä oikeasti kurittomia lapsia? :)

No mua ei ainakaan toisten kurittomuus haittaisi jos omassa kodissani ei oltaisi. Mikä siinä emännässä on vika? onko sua nätimpi, fiksumpi tai jotain? et valottanut asiaa yhtään.

Rehellisesti sanottuna hän on hyvin täynnä itseään, eikä peittele sitä.

Mua kyllä häiritsee muiden kurittomuus siinä mielessä että joudun varjelemaan esimerkiksi omaa lastani. Ettei tönitä, ettei leluja heitellä päin tai muuta vastaavaa. Kummilapsemme kanssa meidän lapsella synkkaa hyvin. Heidät voi jättää rauhassa leikkimään keskenään lastenhuoneeseen ja itse kahvitella aikuisten kesken. Nyt menee siihen että olet koko ajan vahtimassa ettei omamme saa päihin näiltä toisilta, eikä puhettakaan aikuisten keskisestä seurustelusta.

Yhteistyössä