uusperhe ja eka joulu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tonttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tonttu"

Vieras
Eli ollaan jokunen aika sitten alettu seurustelemaan. Miehellä yks lapsi ja mulla kolme. Päätettiin nyt sitten viettää joulua yhdessä, ja tajusin äskön paketoidessani ongelman. Omilleni oon ostanu pitkin syksyä lahjoja, eli niitä on runsain mitoin. Ja mun lapset on tottunu lahjapaljouteen jouluna. Miehen lapselle ei ole montaakaan pakettia (ainakaan suhteessa siihen mitä muut lapset saa), eikä miehellä ole halua ostella juuri lisääkään.

Miten vältän joulun "kateus" ongelman? Meillä on samanikäiset pojat, molemmat seittemän. Mitä teen ettei joulusta tule kiukuttelua?

Ostat sille miehen lapselle pari lahjaa. Tai sitten jos annat omillesi jotain pelejä tms, niin laita joku yhteiseksi kaikille lapsille. Jos siis miehen lapsi ja sinun lapsesi viettävät aikaa yhdessä:)

[QUOTE="tonttu";25276947]Saa, mutta eri päivänä.[/QUOTE]

no eikö se äiti/suku voisi toimittaa ne lahjat niin, että lapsi saisi kaikki samaan aikaan ettei tule paha mieli? Vai onko lapsi jo sen ikäinen, että hänelle voisi selittää että tässä on isän/isän naisen lahajat, ja äitin ja muun suvun lahjat tulee esim. huomenna?

[QUOTE="vieras";25276954]Ostat sille miehen lapselle pari lahjaa. Tai sitten jos annat omillesi jotain pelejä tms, niin laita joku yhteiseksi kaikille lapsille. Jos siis miehen lapsi ja sinun lapsesi viettävät aikaa yhdessä:)[/QUOTE]

Oon joo jotain aatellu ostaakin, mutta kauheesti ei oo varaa. Yhteisiä pelejä on jo pari, kun olin omilleni ostanut aiemmin :)

Pakettien määrässä on siis valtava ero, puhutaan noin 10 paketista...

[QUOTE="vieras";25276975]no eikö se äiti/suku voisi toimittaa ne lahjat niin, että lapsi saisi kaikki samaan aikaan ettei tule paha mieli? Vai onko lapsi jo sen ikäinen, että hänelle voisi selittää että tässä on isän/isän naisen lahajat, ja äitin ja muun suvun lahjat tulee esim. huomenna?[/QUOTE]

Äiti haluaa nähdä kun lapsi aukaisee lahjansa. Samoin kuin muu suku.

Meillä lapsille sanottiin, että pukki tuo vaan osan sinun lahjoista tänne ja loput se vie äidin luo. Lapseni siis kävivät pienestä pitäen pari tuntia aattona isän uusperheessä, jossa oli ensin vaimon isompia lapsia ja sitten myöhemmin yhteisiä pieniä. Sanottiin suoraan että näin se on.

[QUOTE="tonttu";25276983]Oon joo jotain aatellu ostaakin, mutta kauheesti ei oo varaa. Yhteisiä pelejä on jo pari, kun olin omilleni ostanut aiemmin :)

Pakettien määrässä on siis valtava ero, puhutaan noin 10 paketista...[/QUOTE]

No miksi sä olet edes ostanut lapsillesi niin paljon lahjoja? Jos he avaavat vielä isänsäkin luona lahjoja, niin eikö kannattaisi ainakin ottaa opiksi ja ensi vuonna vähentää reilusti lahjojen määrää?
Tänäjouluna kun lahjat on jo ostettu, niin mä kyllä "säilöisin" pari pakettia ja antaisin ne sitten kun mies ja miehen lapsi ovat lähteneet (ette ilmeisesti asu yhdessä?). Vaikka joulupäivänä tai tapanina. Tai vaikka uutenavuotena.

[QUOTE="vieras";25277028]No miksi sä olet edes ostanut lapsillesi niin paljon lahjoja? Jos he avaavat vielä isänsäkin luona lahjoja, niin eikö kannattaisi ainakin ottaa opiksi ja ensi vuonna vähentää reilusti lahjojen määrää?
Tänäjouluna kun lahjat on jo ostettu, niin mä kyllä "säilöisin" pari pakettia ja antaisin ne sitten kun mies ja miehen lapsi ovat lähteneet (ette ilmeisesti asu yhdessä?). Vaikka joulupäivänä tai tapanina. Tai vaikka uutenavuotena.[/QUOTE]

No jos mä vaikka tykkään ostaa lahjoja? Miksi määrää pitää vähentää, jos se ennenkin on ollut sopiva? Miksei lapsille saa ostaa paljon lahjoja jos tahtoo?

Ei asuta yhdessä. Jotenkin vaan en pidä ajatuksesta että lahjoja availtaisiin useampana päivänä, kuin on "pakko".

[QUOTE="hmmm";25277023]Meillä lapsille sanottiin, että pukki tuo vaan osan sinun lahjoista tänne ja loput se vie äidin luo. Lapseni siis kävivät pienestä pitäen pari tuntia aattona isän uusperheessä, jossa oli ensin vaimon isompia lapsia ja sitten myöhemmin yhteisiä pieniä. Sanottiin suoraan että näin se on.[/QUOTE]

No tää kuullostaa hyvälle selitykselle. Kiitos.

[QUOTE="eee";25277033]Kuinka kauan te olette seurustelleet? Etkö sä voisi ostaa lapselle vähän lisää lahjoja sit myös?[/QUOTE]

Pari kuukautta. Kyllähän mä jotain ostan, mutta ei nyt viitsi ihan turhaakaan ostaa, ja ihmeellisyyksiin ei ole varaa. Minkähänlaisia pikkulahjoja vois sitten vielä harkita, oisko ideoita?

Olette seurustelleet / tunteneet pari kuukautta. Minusta se on todella lyhyt aika, ei siinä ajassa edes opi vielä tuntemaan kuin pinta raapaisun toisesta ihmisestä

Jos olisi omalla kohdallani tilanteesi, niin en edes suunnittelisi yhteistä joulua vielä ja en olisi esitellyt tuossa ajassa lapsiakaan vielä tälle ihmiselle johon olen vasta tutustumassa.

olen itse eronnut ja tapasin miehen, jolla on myös lapsia. Ollaan tunnettu paljon kauemmin kuin te, mutta en edes harkitse, että otetaan lapset vielä tähän kuvioon mukaan.
Mies on todella mukava ja ihana :) ja täydellinen, mutta minusta suhteessa pitää edetä hitaasti eikä sotkea lapsia mukaan kuvioon, ennenkuin tuntee toisen kunnolla

Olette seurustelleet / tunteneet pari kuukautta. Minusta se on todella lyhyt aika, ei siinä ajassa edes opi vielä tuntemaan kuin pinta raapaisun toisesta ihmisestä

Jos olisi omalla kohdallani tilanteesi, niin en edes suunnittelisi yhteistä joulua vielä ja en olisi esitellyt tuossa ajassa lapsiakaan vielä tälle ihmiselle johon olen vasta tutustumassa.

olen itse eronnut ja tapasin miehen, jolla on myös lapsia. Ollaan tunnettu paljon kauemmin kuin te, mutta en edes harkitse, että otetaan lapset vielä tähän kuvioon mukaan.
Mies on todella mukava ja ihana :) ja täydellinen, mutta minusta suhteessa pitää edetä hitaasti eikä sotkea lapsia mukaan kuvioon, ennenkuin tuntee toisen kunnolla

Niin, ap on SEURUSTELLUT pari kk, mutta mistä sinä tiedät miten kauan he ovat tunteneet? Voivat olla tunteneet vaikka 20vuotta jolloin varmaan tuntevat toisensa aika hyvin...

Ollaan tunnettu jo monta vuotta, lasten kautta oikeestaan tutustuttiin. Ja paljon ollaan vietetty aikaa yhdessä jo silloin kun ei vielä seurusteltu.

Sama tuli mieleen, se on aika henkilökohtaista viettää joulu yhdessä.

Ei kai siinä mitään, jos molemmat ovat olleet eronneita ja yksinäisiä pitkän aikaa, mutta jos edellinen joulu on vietetty avioliitossa ja nyt heti seuraavana uusi seurustelukumppani, niin voi lapsiparat minkälaisia aikuisia...

[QUOTE="tonttu";25276966]Mun lapset aukoo jo edellispäivänä isän luona lahjoja, ja sit jos säästän loputki viel johonki myöhäsemään hetkeen ni menee kyllä niin lahjojen avaamiseks koko joulu.[/QUOTE]

No just huippua! Mikä voisi olla parempi joulu lapsille!

Yhteistyössä