uusperhe ja isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mulish

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
4 296
0
36
Miten teillä isovanhemmat kohtelee puolison lasta?

Mun anoppi ei hyväksy tytärtäni ollenkaan. Oli anoppi meillä käymässä ja tyttöni oli menossa ulos kun alkoi kiukuta ettei saa kengän vetoketjua kiinni. Anoppi alkoi huutamaan kurkku suorana tytölleni ja tyttö alkaa lohduttomasti itkeä. Sanoin sitten napakasti ettei hänellä ole oikeutta kohdella lasta noin. No anoppi pakkasi kamansa ja tilasi taksin samantien. Asuu siis tosi kaukana meistä.
Teki mulle selväksi että vain mieheni ja miehen tytär ovat hänelle tärkeitä. Pojat ei merkkaa mitään. Kieltäyty tulemasta nyt uuden tulokkaan ristiäisiinkin.

Yritin silloin anopille sanoa etten pahalla tarkoittanut mitään mutta en silti hyväksy sellaista käytöstä lastani kohtaan. Ja kun mieheni ei mennyt anopin puolelle asiassa niin ei halua olla minun ja lasteni kanssa missään tekemisissä,siis ei edes poikien jotka ovat hänen pojan poikiaan :(
Ja kaikki tämä vain siksi kun pistin hänelle vastaan.

Etpä mitään menetä, vaikkette tuollaisen anopin kanssa tekemisissä olisikaan.

Meillä avopuolisoni äiti kohtelee tyttöäni kuin omaa lastenlastaan :heart: Nykyään hänestä puhutaan vielä etunimellä tytölle, mutta varmaan kun yhteinen lapsemme syntyy se vääntyy viimeistään mummoksi. Esim. mieheni sisko on jo puhunut mummolasta tytöllenikin :)

anoppi sanoo aina et mun lapset on heil yhtä tärkei... joo mut sit ku on jotai juhlia tms ni mun lapset saa lahjana 20? ja heidän lapsenlapset lahjojen arvo voi olla vaik 100?... et sillee... eihän se raha mitään merkkaa, mut ei sillon voi sanoa et ovat tasa-arvoisia???

anoppi aina latelee mun lapsille heidän sääntöjää, joka kerta mökillä tai heillä näin jo koht kuudetta vuotta. sit taas ihan omia lapsenlapsiaan ei neuvo ja latele näit sääntöjä...

Anopillasi päässä vikaa, terve aikuinen kohtelee kaikkia perheenjäseniä samanarvoisesti! Varsinkin uusperheissä tämä ensiarvoisen tärkeää. Antakaa kiukuta omassa rauhassaan...

Anoppi varmaan saa kohtauksen kun kuulee että mieheni hakee adoptiolupaa minun tyttööni.
Mulla olis kyllä ollu paljon sanottavaa sillo anopille mut pidin mölyt mahassani. Kuitenki mieheni äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
anoppi sanoo aina et mun lapset on heil yhtä tärkei... joo mut sit ku on jotai juhlia tms ni mun lapset saa lahjana 20? ja heidän lapsenlapset lahjojen arvo voi olla vaik 100?... et sillee... eihän se raha mitään merkkaa, mut ei sillon voi sanoa et ovat tasa-arvoisia???

anoppi aina latelee mun lapsille heidän sääntöjää, joka kerta mökillä tai heillä näin jo koht kuudetta vuotta. sit taas ihan omia lapsenlapsiaan ei neuvo ja latele näit sääntöjä...

Juu miehen mummo tekee samoin. Miehen tytär sai 7 lahjaa syntymäpäivänä ja mun yhden. Silti väittää että saman arvoisia. Mies kyllä itse sanoi mummolleen ettei tuo peli vetele, enkä ollut miehelleni sanonut asiasta mitään. Tyttöni sattui vaan sanomaan että miksi "leena" sai noin monta sinulta kun hän sai vain yhden. Ja mies sen kuuli. Mies teki selväksi että tasa puolisesti tai ei ollenkaan.

Olipa kurja tarina, ei ole ihan anopilla ajatukset ajantasalla. Meillä on onneksemme kaikki lapset otettu samanarvoisina isovanhempien puolilta, niin miehen tytär kuin yhteiset poikamme. No, anoppi ei oikein ollut kiinnostunut mummoudesta siihen aikaan, kun pojat olivat pieniä, mutta ei se sinänsä liittynyt uusperhekuvioihin.

Yhteistyössä