Uusperhe mietinnässä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kati

Jäsen
27.04.2004
437
0
16
Hei kaikille!
Auttakaa mua saamaan ajatukseni kasaan ja keskittymään olennaiseen. Olen seurustellut muutaman kuukauden yh-miehen kanssa. Kaikki on loistavaa. Molemmilla meillä on kymmenvuotiaat pojat jotka tulevat toistensa kanssa toimeen. MUTTA,,,, miesystäväni asuu poikansa kanssa kaksiossa ja nukkuvat makuuhuoneessa parisängyssä. Ovat tehneet näin jo kaksi vuotta. Nyt kun olemme esim. mökillä yötä (jossa makuuhuoneita on kolme) miesystäväni lapsi ei suostu siihen että minä nukkuisin isän vieressä. Oma lapsenikin hymyilee tälle asialle, koska hänen mielestään lapset nukkuvat omissa sängyissään. Toki olen hänet tähän kasvattanut. Onko epänormaalia että isä/poika nukkuvat samassa sängyssä vaikka makuuhuoneessa on parvi poikaa varten ja olohuoneessakin olisi isälle tavallinen sohva ja vuodesohva. Pitääkö mun ottaa asia puheeksi vai annanko asian hautua ja katson mitä tapahtuu???

Ei kai siinä mitään epänormaalia ole, jos isä ja poika nukkuvat samassa sangyssä. Varmaan kannattaa pikkuhiljaa totutella poikaa uuteen järjestelyyn. Vähän muutoksia kerrallaan ja keskustelua. Ja kyllä se sieltä sängystä häipyy, kun murrosikä kunnolla iskee! ;)

Minun mielestäni sinun kannattaa puhua uusista nukumisjärjestelyistä isälle kun aika vähän kuluu eteenpäin. Uusperhe on iso muutos lapsen elämässä joten kannattaa tehdä muutoksia vähitellen. Meilläkin on uusperhe joka toimii vallan mainiosti, miehellä vaan ei ollut lapsia, minulla kylläkin kaksi. Totutelkaa vähitellen toistenne tapoihin, niin yhteiselämä on paljon helpompaa niin teille kun lapsillekkin!

:) Hiljaa hyvää tulee!Turha vouhottaa vielä mistään "epänormaaliudesta".Hyvänen aika jos poika on tuohon tyyliin tottunut/totutettu,niin lapselle muutos voi olla vaikea...ymmärrä nyt lastakin.Toki voit vihjailla halustasi muutokseen,ehkä ukkokin asian näkee samallalailla jopa kuin sinä.Mutta hätiköidä ei kannata ;)

Hei!

Ensinnäkin on ihan ymmärrettävää et 8-v lapsi on mennyt isän viereen nukkumaan. 8-vuotiaskin on vielä ihan lapsi ja hakee turvaa vanhemmistaan, isästä tässä tapauksessa. Iltanukutuskin on varmaan sujunut ilman riitelyä kun poika on saanut jäädä isän sänkyyn.

Ja miten saada poika omaan sänkyyn ja tilaa sinulle.
Asia pitää puhua ensin isän kanssa selväksi, että olette yhtenä rintamana ajamassa asiaa läpi pojalle. Entinen nukkumisjärjestely on varmaankin sopinut isällekin hyvin mutta aikuisena hänen pitäisi ymmärtää että jos taloon tulee nainen, hänen nukkumispaikkansa on miehen vieressä ja lapset nukkuvat omissa sängyissään.

Ymmärrän hyvin että poika voi kapinoida sinua ja varsinkin uutta nukkumisjärjestelyä vastaan, se on normaalia ja odotettavissa (itse erolapsi aikanaan) mutta ei vaarallista. Voimia!

Yhteistyössä