uusperheellisyys on mukavaa

Tämäkin Menee Ohi

Aktiivinen jäsen
26.06.2007
2 207
0
36
Luin tuon kamalan marinan uusperheellisyydestä :/ :o

Itselläni on huushollissa 4 lasta, 2 entisestä liitostani ja 2 nykyisestä.Isäänsä tapaavat isommat joka toinen vkonloppu.

Meillä on ihan hyvä elämä.Mies kantaa 50/50 vastuun kanssani.Jos ei kantais, ois monon kuva persiissä.sen verran katsoin jo yhteen mennessä että tulee OIKEESTI juttuun mun lasten kans.Sit on nimittäin enää turha valitrtaa, kun on lämpimät housuissa =)

Meillä esim.siivotaan keskiviikkosin ja lauantaisin ja kaikki paitsi vauvat siivoo.

minä pyykkään ja kaikki viikkaa omansa kaapppiin paitsi vauvat.

Minä kun tykkään ruuanlaitosta, häärin keittiössä.jokainen laittaa astiansa koneeseen syötyään. Laitan mitä milloinkin mieleni tekee, yleensä tietty normaalia kotiruokaa.

teemme piknikkejä ja pikku-retkiä erilaisilla kokoonpanoilla.Esim.nyt mieheni on luvannut viedä tyttäreni edellisestä liitostani Heurekaan, kun poika oli isänsä kanssa Turussa.

Emme juuri matksustele, se olisi minusta hankalaa ja turhaa tällä sakilla.Kyllä sitä ennättää, kun lapset lentelee pesästä =)

Olisi kiva kun muutkin kehuis omia uusperheitään =)

Minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta, miehellä samoin. Lisäksi yksi yhteinen lapsi. Sulassa sovussa elellään ja onnellisia ollaan. Alku oli sopeutumista ja opettelua, mutta nyt kaikki luontevaa ja mukavaa. Mies osallistuu minun lasteni asioihin täysin ja minä hänen isojen lastensa asioihin mielelläni :). Tottahan meitä on iso porukka, mutta minusta uusperheelliseksi ryhtyvän on asennoiduttava toisen lapsiin, exään yms. myönteisesti ja kunnioittaen tai homma ei onnistu. Lapset eivät tilannetta ole valinneet ja heistä on syytä opetella pitämään aidosti.

Mulla on kaks poikaa, miehellä tyttö. Yhteisiä meillä ei ole, eikä välttämättä tule. Ja voin ihan rehellisesti sanoa, että meillä on onnellinen perhe. Just ollaan ostettu oma talo, johon pian muutetaan, sitten jokainen lapsi saa oman huoneen, sen oman tilan =) Menoa meillä välillä piisaa, lapset kun on niin suht saman ikäisiä. Mä hoidan pääsääntöisesti kotihommat ainakin vielä, koska mies tekee pitkää päivää töissä ja sen lisäksi remontoi meidän tulevaa kotia. Vastuu lapsista on meillä molemmilla, varsinki kun oon oppinut antaa miehelle ja pojille tilaa. Olin yksin neljä vuotta poikien kanssa, joten alkuun oli aika vaikeaa antaa myös toiselle sitä vastuuta. Mies välittää mun lapsista paljon, samoin kuin minä tytöstä. Ja mun lapsille, ikävä kyllä, mies on tärkeämpi kuin isä. Toi ikävä kyllä siksi, että exä on itse sotkenut välinsä lapsiinsa. Mut olen todella iloinen mieheni asenteesta lapsiini.

ottakaa tuo miehen lapsi, ojennan sen teille mielihyvin, kun olette niin hiivatin avarasydämisisä ja kaikkia maailman lapsia rakastavia. Maksan ylläpidon lisäksi ylimääräistä.
hän on tosi suloinen ja herttainen ja ihana ja reipas lapsi. ei koskaan mitään ongelmia. koulu menee tosi hyvin.

todellisuudessa hän on terapian tarpeessa oleva lapsi, mutta kas, kun niitä lasten terapiapaikkoja tunnetusti ei ole, todellisuus siis on se, että semmonen lapsi, joka tarvitsee psykiatrista hoitoa, on raskas ja uuvuttava.

hänellä aivan kaikki on sisällä piilossa, passiivisena vihana ja passiivisena vastustamisena, siihen on todella vaikea tarttua, kun se tulee aina vähän kuin puun takaa.

Yhteistyössä