Uusperheen lasten tasa-arvo ongelmia(?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itseolensopankeittänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itseolensopankeittänyt

Vieras
Kaipaisin mielipiteitä.

Meillä uusperhe, jossa
mies+12v. lapsi
minä+11v. lapsi
ja yhteiset lapset 2 ja 4v.

Hieman taustaa... Miehen lapsen äiti kuollut, joten aina meillä, tapaa äidin puoleisiaan sukulaisiaan säännöllisesti, asuvat lähes vieressä.

Minun lapseni isä ei halua tavata lastaan, joten aina meillä, lapsi ei tiedä mitään isänpuoleisista sukulaisistaan/isovanhemmista.

Miehen lapsi on käynnyt sukulaistensa kanssa Lapissa, Kylpylässä, Ruotsin risteilyllä jne. ja siis tapaa niin äidin kuin isänsä vanhempia usein, jopa viikottain.

Minun lapseni(11v.) taas tapaa isovanhempiaan harvemmin. äitini ja miehensä asuvat 400km päässä, isäni 200km.

Nyt isäni ottaisi lapseni(11v.) mukaan viikon etelän matkalle.

Mieheni on nyt sitä mieltä että se on epäreilua.

En itse näe asiaa kovin epäreiluna, vaan mielelläni antaisin lapsen lähteä elämänsä ensimmäiselle matkalle.

Onko epäreilua jos lapseni pääsee, mut ei miehen lapsi?

Minun mielestä ei epäreilua, eihän teidän yhteisetkään lähde.

Ja vaikka miehen lapsi ei sukulaistensa kanssa kävisikään kaikkialla, niin silti voisin hyvillä mielin laittaa toisen lapsen yksin isovanhemman mukaan.
Varmasti hetken harmittaa miehen lasta, kun ei etelään pääse, mutta ikävä fakta on että elämä on enemmän ja vähemmän vastoinkäymisiä ja pettymisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja itseolensopankeittänyt:
Kaipaisin mielipiteitä.

Meillä uusperhe, jossa
mies+12v. lapsi
minä+11v. lapsi
ja yhteiset lapset 2 ja 4v.

Hieman taustaa... Miehen lapsen äiti kuollut, joten aina meillä, tapaa äidin puoleisiaan sukulaisiaan säännöllisesti, asuvat lähes vieressä.

Minun lapseni isä ei halua tavata lastaan, joten aina meillä, lapsi ei tiedä mitään isänpuoleisista sukulaisistaan/isovanhemmista.

Miehen lapsi on käynnyt sukulaistensa kanssa Lapissa, Kylpylässä, Ruotsin risteilyllä jne. ja siis tapaa niin äidin kuin isänsä vanhempia usein, jopa viikottain.

Minun lapseni(11v.) taas tapaa isovanhempiaan harvemmin. äitini ja miehensä asuvat 400km päässä, isäni 200km.

Nyt isäni ottaisi lapseni(11v.) mukaan viikon etelän matkalle.

Mieheni on nyt sitä mieltä että se on epäreilua.

En itse näe asiaa kovin epäreiluna, vaan mielelläni antaisin lapsen lähteä elämänsä ensimmäiselle matkalle.

Onko epäreilua jos lapseni pääsee, mut ei miehen lapsi?

On ihan reilua lasta kohtaan! Hänellä ei ole sellaista sukulaissuhdetta kuin miehen lapsella ja tuo viikon reissu olisi ihana yhteinen juttu lapselle sekä isoisälle. Kerrankin lapsi saisi olla myös oman sukulaisensa kanssa. Ehdottomasti pitää lapsen päästä sinne. Olisi jo epäreilua, mikäli ei pääsisi.

epäreilua olis se, että kaikissa menoissa sukulaiset katsois että nää on miehen lapsia, ja nää sun lapsia. että miehen sukulaiset esimerkiksi toistuvasti suosisi miehen bielogista lasta ja teidän yhteisiä lapsia ja jättäis sun 11v:n ulkopuolelle. tai että sun sukulaiset tekis samaa käänteisesti. teillä on kuitenkin neljä lasta, ei oo mahdollista että kaikki pääsee aina samaan aikaan samoihin menoihin. ei auta ku lasten ja vanhempienkin oppia elämään sen tosiasian kanssa.

kyllä minunkin mielestä lapsi lähtee ilman muuta. eihän normaalistikaan lapset pääse aina samaan päikkaan, siis vaikka olisivat yhteisiä... joskus näinpäin, ehkä seuraavalla kerralla joku toinen lapsi mukaan.

Ei ole epäreilua pikemminkin hieno mahdollisuus. Onhan se nyt oikeutettua että toinenkin edes joskus pääsee jos miehesikin lapsi on reissannut vaikka missä. Olis mielestäni todella epäreilua kieltää menemästä. Toivottavasti pidät lapsesi puolia ja hän pääsee ihanalle matkalle.

Kyllä meilläkin veljeni pääsi matkustamaan ulkomailla vaikka mulle ei samaa mahdollisuutta annettukaan. Aina kaikki ei voi saada samanverran ja ehkä miehes lapsen vuoro tulee päästä sit seuraavalla kerralla vaikka omien sukulaistensa kanssa. Ja pitää ottaa huomioon että tuo on nyt hieno mahdollisuus lapsellesi viettää aikaa isoisänsä kanssa kun miehesi lapselle se on aina etuoikeus.

KYllä päästän lapsen matkalle. Haettiin tänään passikuvat, ja ens viikolla sitten passia..

Miehelle kerroin mielipiteeni siitä, että mielestäni tässä ei ole mitään epäreilua, sillä ei voi laittaa vaakakuppiin sitä että toinen pääsee nyt ETELÄÄN. Kun toinen taas tapaa sukulaisiaan harva se päivä+hänen reissaamisensa. EN ole koskaan valittanut siitä että miksi lapsesi pääsee ruotsiin/lappiin ja minun ei tms. kun asiat vaan nyt menee näin.