uusperheestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miini

Vieras
hei, haluasin tietää miten teillä arki on sujunut ja millaiset pelisäännöt uusperheessä? itselläni 6vuotias poika ja nyt tulossa uuden mieheni kanssa vauva. ongelma kuitenkin ettei mieheni anna huomiota 6 vuotiaalleni eikä osallistu arjen kulkuun yhtään. on kyllä läsnä mutta ei osaa luontevasti olla poikani kanssa. jutteee ja kuuntelee muttei auta minua mitenkään pojan suhteen, jos pyydän jotain että saisin itse esim lähteä lenkille ilman lastani niin mieheni ihmettelee miksi hänen pitäisi olla pojan kanssa..auta armias kun vauva tulee taloon ja mies anta huomiota vauvalle muttei edelleenkään pojalleni...ero pyörii mielessäni..vahvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Vähän myöhäistä nyt,mutta puhu miehelle mitä tunnet.

tästä ollaan puhuttu mutta mieheni mielestä hän huomioi lastani tarpeeksi..todellakin vaadin että koska meistä on nyt tulossa perhe niin mieheni huomioi myös lastani! lapseni kuuluu perheeseemme siinä missä ämä tulevakin.

kyllä koko paketti pitää ottaa huomioon, ja miehen tulee rakastaa lastasi kuin omaansa... ehkä miehesi vaatii vaan aikaa tottuakseen... mutta kieltämättä tilanne on lapsellesi ikävä, jos miehesi huomioi lapsen synnyttyä ainoastaan omaansa, eikä sinun.

ei ois tullu kuuloonkaan, että mieheni ei osallistuisi mahdollisuuksiensa mukaan entisen liiton lasteni "hoitoon". hoito on minusta siis väärä sana...mutta pointti on se, että uusperheessä pitää puhua, puhua ja vielä kerran puhua. sanoin ite miehelleni, että sen ei tartte ku olla oma ittensä ja hyväksyä lapset, ei se tartte entisen liiton lapsia rakastaa, mutta mitään ongelmaa ei oo ollu, oon päässy urkkaan aina. meillä on nyt 2 yhteistäkin lasta ja kaikki on kyllä menny todella hyvin. isoilla lapsillani on isänsä luona uusi äitipuoli ja 3 uutta sisarpuolta ja sielläkin kaikki sujuu hyvin. aikuiset on aikuisia ja tekee säännöt, ni lapsilla on turvallista.

Yhteistyössä