Uusperheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hipsukka

Vieras
Moikka, kyselen hieman uusperheen muodostumisesta.

Minkälaisia kokemuksia on, milloin muutitte yhteen seurustelukumppanin kanssa ja miten uusperheen arki sujui alussa?

Entä onko kellään tilannetta jossa seurustelukumppani on epävarma suhteen tulevaisuudesta? Eli jos on kaksi vuotta seurustellut ja toinen ei vieläkään ole valmis vakavaan suhteeseen? Mitä tehdä?

Mulla on esikoulu-ikäinen muksu ja olen seurustellut saman miehen kanssa jo yli kolme vuotta, olemme tunteneet toisemme jo 14 vuotta ja olemme seurustelleet joskus teini-ikäisinä melkein vuoden verran ja nyt sitten taas siis uusi yritys.
Ei olla vieläkään kihloissa eikä asuta yhessä, koska miestä vaivaa vähän se, että mulla on lapsi.

Mies kertoo tahtovansa omia lapsia, mutta ei osaa päättää tekeekö niitä minun kanssa, koska minulla jo on yksi. Hän pitää lapsista ja touhuaa paljon lasten kanssa, mutta välttelee minun lastani.

Minä tahtoisin kovastikin lisää lapsia, mutta en jotenkin uskalla painostaa miestä siihen koska jos hän ei ole valmis, niin saan kasvattaa nekin yksin. ...Vaikka eipä sekään olisi kamalaa :)

Olemme kummatkin kolmekymppisiä, joten vielä on jonkin verran aikaa jahkailla, mutta toisaalta alan jo ajatella, että lapseni alkaa olla jo niin iso, että en oikein enää tiedä tahdonko aloittaa vauvajuttuja ihan alusta. Olen pikkuhiljaa alkanut luovuttaa säästämiäni vauvan vaatteita ja tavaroita eteenpäin, koska koen ettei niille ole enää ehkä käyttäjää meillä. Ehkä jotenkin toivon lisää lapsia, koska tämä tavaroista luopuminen tuntuu tuskalliselta ja edelleen piilottelen äitiysvaatteita komeroni perällä ja nytkin tulee vedet silmiin kun yritän kertoa lapsi-haaveista luopumisestani.

Toisaalta mies on aina tiennyt minun tahtovan ison lauman lapsia ja mietinkin, että tekeekö hän tämän vain minua kiduttaakseen ja vaihtaa sitten nuorempaan kun olen liian vanha tekemään lapsia.

Samaa oon miettinyt hyvin paljon.
Tykkään kyllä miehestä ja hänkin sanoo tykkäävänsä musta, meillä on mukavaa yhdessä, mutta perheenä emme vietä aikaa, vaan aina oon jommankumman kanssa.

On vähän avuton olo...
Niinku laulussakin sanotaan "should i go or should i stay".

Ruvettiin seurustelemaan kuukauden kuluttua tapaamisesta ja mies muutti luoksemme heti. Kihlat solmittiin puolen vuoden kuluttua ja vuosi tästä eteenpäin menimme naimisiin...tuolloin odotin alkumetreillä ensimmäistä yhteistämme. Nyt tämä yhteinen on 9 viikon ikäinen ja me siis olemme miehen kanssa olleet yhdessä 2v 4kk.

Kaikki on sujunut kuin unelma eli ongelmia ei ole ollut miehen ja esikoisen suhteen. Miehellä opn nykyään esikkoon oheishuoltajuus ja kunhan olen taas työelämässä (eli taloudelliset syyt ikäänkuin esteenä vielä) niin käymme läpi perheen sisäisen adoption jolloin miehestä tulee tytön oikea huoltaja.

Itselleni ei olisi sopinut sellainen kuvio jossa mies ei ole vakavissaan ja varma siitä mitä haluaa.