Uusperheet ja ne inhottavat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 14:28 vieras kirjoitti:
niimpä vieraat lapset on vieraita ei sille mitään voi! vaikka kaikki nämä hurskastelijat sitä muka voikkaan käsittää! on totta en pidä mieheni lapsista tai siitä että he ovat meillä ja myönnän että on hyvä että he käyvät harvemmin!! meillä on kuitenkin meidän perhe meidän tavat menot ym... he ovat riesa ei voi mitään on pakko muuttaa aikatauluja ym... ei voi mitään mutta näin asia vaan on!!

Siis onhan ne miehen entisessä liitossa syntyneet lapsetkin hänen perhettään? Ainakin itse olen ajatellut oman mieheni lapset kuuluvaksi hänen perheeseensä, johon katson myös itse kuuluvani hänen nykyisenä kumppaninaan omine lapsineni. Aika erikoista, että miehen lapset on riesa. Varmaan sinun lapsesi ovat miehellesi riesa jos eivät ole yhteisiä hänen kanssaan?!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 21:34 Diana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 14:28 vieras kirjoitti:
niimpä vieraat lapset on vieraita ei sille mitään voi! vaikka kaikki nämä hurskastelijat sitä muka voikkaan käsittää! on totta en pidä mieheni lapsista tai siitä että he ovat meillä ja myönnän että on hyvä että he käyvät harvemmin!! meillä on kuitenkin meidän perhe meidän tavat menot ym... he ovat riesa ei voi mitään on pakko muuttaa aikatauluja ym... ei voi mitään mutta näin asia vaan on!!

Siis onhan ne miehen entisessä liitossa syntyneet lapsetkin hänen perhettään? Ainakin itse olen ajatellut oman mieheni lapset kuuluvaksi hänen perheeseensä, johon katson myös itse kuuluvani hänen nykyisenä kumppaninaan omine lapsineni. Aika erikoista, että miehen lapset on riesa. Varmaan sinun lapsesi ovat miehellesi riesa jos eivät ole yhteisiä hänen kanssaan?!!

aika vaikeaa pitää perheen jäsenenä kun vierailevat erittäin harvoin!! ja meillä ei asu kuin meidän yhteisiä lapsia!!

No yleensä kyllä perheen muodostavat samassa taloudessa elävät. Mieheni lapset muodostavat perheen äitinsä kanssa, mieheni ei tuohon perheeseen kuulu enää. Itse en todellakaan pidä kahden viikon välein vierailevia lapsia perheenjäseninä, minulle he ovat vieraita, vaikka kuinka olisivat mieheni lapsia. Meillä on omat kuviomme, kotonaan taas lapset ovat tottuneet aivan muuhun.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 08:23 hmmm kirjoitti:
Jokaisella on oikeus pitää tai olla pitämättä puolisonsa lapsista. Typerää tulla jeesustelemaan siitä asiasta kenellekään, asiat ei siitä muutu vaikka kuinka täällä höyryttäis "kaltoinkohdelluista lapsiparoista", jotka ei muuten edes läheskään aina ole kaltoinkohdeltuja ollenkaan, vaan tosiaankin huonostikasvatettuja ja itsekkäitä. Näinkin voi katsokaas olla asiat.
Tietysti on ihan äitipuolen asia, haluaako elää uusperheessä, kukaan ei pakota, mutta asia siltikään ole niin mustavalkoinen.
Jos aina ajattelee vain muita, jopa toisen ihmisen lapsia aina itseään ennen, ei kauaa jaksa. Äitipuolilla on siitä hyvä asema, ettei heidän ole tilanteeseensa pakko jäädä, vaan heillä on oikeus häipyä jos elämä ei meinaa sujua.
(ja puhuin nyt siis klassisesta tilanteesta, jossa uusi puoliso ja lapsipuolet EIVÄT TULE TOIMEEN)

Onkohan se sitten niin, että noista huonosti kasvatetuista ja itsekkäistä tyttölapsista tulee aikanaan kaltaisiasi itsekkäitä äitipuolia?!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 23:32 vieras kirjoitti:
No yleensä kyllä perheen muodostavat samassa taloudessa elävät. Mieheni lapset muodostavat perheen äitinsä kanssa, mieheni ei tuohon perheeseen kuulu enää. Itse en todellakaan pidä kahden viikon välein vierailevia lapsia perheenjäseninä, minulle he ovat vieraita, vaikka kuinka olisivat mieheni lapsia. Meillä on omat kuviomme, kotonaan taas lapset ovat tottuneet aivan muuhun.

Tarkoitat siis, että jos sinulla on entisestä liitostasi lapsia jotka asuvat teillä, he ovat teidän (sinun ja miehesi) perhettä toisin kuin miehesi lihaa ja verta olevat omat lapset. Mielestäni sinun ja ex:miehesi lapset eivät ole/olisi miehesi perhettä, vain ja ainoastaan sinun. Kylläpä ajattelet kovin erikoisesti noista miehesi lapsista. Oletko kertonut tuon miehellesi? Jos hän sen hyväksyy, en nimittäisi häntä mieheksi!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 14:48 Sonia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 23:32 vieras kirjoitti:

Tarkoitat siis, että jos sinulla on entisestä liitostasi lapsia jotka asuvat teillä, he ovat teidän (sinun ja miehesi) perhettä toisin kuin miehesi lihaa ja verta olevat omat lapset. Mielestäni sinun ja ex:miehesi lapset eivät ole/olisi miehesi perhettä, vain ja ainoastaan sinun. Kylläpä ajattelet kovin erikoisesti noista miehesi lapsista. Oletko kertonut tuon miehellesi? Jos hän sen hyväksyy, en nimittäisi häntä mieheksi!!

Tarkoitin, että virallisestikin perheen muodostavat samassa taloudessa elävät. Siksi esim. lähiäidillä on mahdollisuus asuintukeen, etäisällä ei. Meidän perheessämme on kolme jäsentä, minä, mieheni ja yhteinen lapsemme. Jos mieheni lapset asuisivat meillä, hekin olisivat perheenjäseniä. Nyt he käyvät vain vierailuilla kahden viikon välein, eivätkä perheenjäseniltä tunnu, koska elävät muualla ja ovat tottuneet toimimaan, niinkuin siinä perheessä toimitaan. Otin kyllä lapset hyvin vastaan, kun he eläämääni tulivat. Lasten äiti vain teki kaikkensa pilatakseen välimme ja onnistui sikäli, ettei välejä ole lainkaan, ei hyviä eikä huonoja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2006 klo 09:32 vieras kirjoitti:
Vai kauhulla lukenut... No ainakin niissä tapauksissa, joissa lapset ovat etälapsia, ymmärrän oikein hyvin, etteivät välttämättä ole toivottuja viikonloppuvieraita. Sillä vieraitahan he usein näille nykyisille puolisoille ovat, eivät perheenjäseniä. Kun yhdessä asutaan, myös helpommin kiinnytään. Normaalin vieraan voi kutsua/jättää kutsumatta, etälapset tulevat aina ja "sotkevat" normaalit kuviot. Mielestäni on hyvin lapsellista vedota siihen, että kaikkien pitää etukäteen tietää, mihin ryhtyvät. Ei muissakaan asioissa yleensä etukäteen mitään kukaan tiedä.
Ja siis tämä on perusta ja kaikki saattaa sujua oikein hyvinkin, mutta jos lisäksi on muita kiemuroita, esim. lapsi on hyvin hemmoteltu ja saa aina tahtonsa läpi (eroa lapsille monesti hyvitetään näin, vaikka se on täysin väärä keino), tai jos ero on ollut riitaisa, ja lasten kautta kiusataan isää ja nykyista puolisoa (tätä tapahtuu yllättävänkin paljon), suhde lapsiin vain mutkistuu.
Itse olen läheltä seurannut tilannetta, jossa etälapsi yritti tahallaan jatkuvasti pahoittaa isän uuden puolison mielen, yleensä äidiltään kuulemilla kommenteilla, tosin keksi hän niitä sujuvasti itsekin... Lisäksi päämääränä oli saada isä suuttumaan puolisolleen ihan kummallisia keinoja käyttäen. Oli syynä mikä tahansa, en ihmettele yhtään, ettei isän puoliso tästä lapsesta pidä.
Olen ollut paljon tekemisissä lasten kanssa partion kautta ja voin vain sanoa, että kyllä lapsissa ON eroja. Ei kaikista aikuisistakaan automaattisesti pidä, miksi lasten kohdalla olisi toisin? Eivät nämä hurskastelijatkaan yleensä kaikista lapsista pidä, saatikka että haluaisivat heidät kotiinsa jatkuvasti passattaviksi.
Näissä uusperhekuvioissa on lisäksi paljon sitä, ettei lapsia ehkä henkilökohtaisesti inhota, vaan lähinnä heidän olemassaoloaan. Lapset herättävät negatiivisia tunteita toisen vanhemman kiusanteon (jossa lapsia käytetty välikappaleina) vuoksi. Mutta "äitipuolenhan" pitäisi aina ymmärtää ja välittää toisen lapsesta, vaikka näissä tapauksissa edes lapsen oma vanhempi ei niin tee... Elämä on.

Hienosti sanottu vieras, kuka oletkin!

Terv. Yhden äippä ja kahden äitipuoli, joka yrittää olla aikuinen ja on huomannut, että on aikuisuutta myöntää negatiiviset tunteet! JOs ei myönnä, niin ne uuvuttaa ja pilaa hyvänkin liiton. Puhumalla peikot pienenee tai muuttuu edes vähän siedettävämmiksi :p

En itse olisi ikinä voinut ottaa miestä, joka ei olisi hyväksynyt kahta poikaani. Ja en voi tajuta, että nainen voi rakastaa miestä jos, inhoaa tämän lasta. Eikö silloin kannata pysyä kaukana sellaisista miehistä ja naisista, jos ei pysty sulattamaan puolison lapsia?????

Ei varmasti ole ihan helppoa ottaa toisen lapsia ja outoa se oli minunkin nykyiselle miehelleni, mutta se ei näkynyt päällepäin ja äkkiä hän tottui ajatukseen. Nyt hän on ihan kuin isä, vaikka pojilla onneksi oikein hyvä isä onkin, mutta eipä tämä arjen kodin "kasvattisetäkään" paljon huonommaksi jää. Ikävä vain, että poikien isä ei välttämättä ottanut ihan niin hyväksyvää naista uudeksi vaimokseen, mutta ei nyt sentään mikään pahakaan täti, vähän vain puhuu ja on paikalla, kun pojat siellä, mutta saapahan pojat sitten isänsä kokonaan.

Yhteistyössä