Uusperse-elämä ottaa päähän, ei toimi ollenkaan (purnausta, rankkaa kieltä, herkät älkööt vaivautuko)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuppi täysi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuppi täysi

Vieras
En sitten kaipaa yhtään kommenttia siitä, miten olen kamala ja hirveä ja ei ihme, että lapsen kanssa on sitä ja tätä eikä onnistu ja plaaplaa.

Yhtään kiveä ei tarvitse kenenkään nakata päälleni.

Tämä on vain purnaus, kun ottaa pattiin niin hiivatisti.

Mulla on kiva perhe. Mies ja muutama yhteinen lapsi. Lapset on pieniä ihan ja minä olen kotiäitinä vielä.

Miehen edellisen liiton lapsi asuu meillä ja tässä on semmonen yhtälö milä ei toimi. Kun lapsi oli leireillä ja lomalla monta viikkoa, meillä oli leppoisaa ja kivaa kotona.

Kun lapsi tuli, muuttui kaikki.

Muutos tulee siitä, että silloin meistä tulee kaksi yksikköä: mies ja hänen lapsena, minä ja minun lapseni. Minä olen yrittänyt tehdä tästä kokonaista perhettä mutta en pysty, en onnistu. Se lapsi ei hyväksy minua.
Mies taas ei pysty, ei osaa, ei halua tehdä tästä semmosta mikä toimisi.

Lapsi ei siis ole mikään pieni vaippaikäinen tuttisuu, vaan teini-ikäinen !!

Välillä tulee niin ilkeitä ja niin vinksahtaneita ajatuksia ettei niitä tännekään edes harmaana tohdi kirjottaa, mutta semmodsta mahdollisuuttakaan että lapsi muuttaisi äidin luo, ei ole. Äiti on, ja ihan hyvä äiti onkin, mutta tarina on pitkä että miksi ei.. Toinen lapsi asuu kuitenkin siellä äidin luona.

Mä en jaksa näitä valituksia. Ihan sama vaikka et jaksa kuunnella, mutta mua niin raivostuttaa nää valittajat!! ITSE OLET VALINTASI TEHNYT JA AIKUISENA ELÄ SEN MUKAAN! JOS EI MIELLYTÄ NIIN TEE EDES LAPSILLE PALVELUS JA HÄIVY!

Alkuperäinen kirjoittaja EI :
Mä en jaksa näitä valituksia. Ihan sama vaikka et jaksa kuunnella, mutta mua niin raivostuttaa nää valittajat!! ITSE OLET VALINTASI TEHNYT JA AIKUISENA ELÄ SEN MUKAAN! JOS EI MIELLYTÄ NIIN TEE EDES LAPSILLE PALVELUS JA HÄIVY!

NO VITTU MÄHÄN LAITOIN JO OTSIKKOON ETTÄ PUNAUSTA, UUSPERHE-ELÄMÄÄ JNE.

MITÄS AVAAT JA MITÄS LUET, JOS ET JAKSA!!

enm mäkään avaa mitään viestejä, jotka ei kiinnosta.

MUTTA MIKSI MINUN PITÄISI EROTA JA MIKSI MINUN PITÄISI LUOPUA PERHEESTÄNI? MIKSI MINUN LAPSILLANI EI OLE OIKEUTTA ISÄÄN, MOLEMPIIN VANHEMPIIN JA PERHEESEEN??

Minä en ole syypää siihen, että mies erosi eikä ole minun vastuulla se, että sen edellisen liiton lasten perhe hajosi. Minä en ole vastuussa miehen toista.

Miksi joku kakara saa olla ilkeä minulle, minun lapsilleni? Millä oikeudella?

Miksi joku lapsi saa tuhota minun avioliittoni ja m inun elämäni? Miksi MINUN pitää tehdä JOTAIN, eihän kyseessä ole minun lapseni, vaan miehen?! mies ei kuitenkaan tee mitään niin radikaalia, että muutos tapahtuisi.

Taaksenpäin hän osaa katsoa ja sanoo, että olin silloiin oikeassa, olisi pitänyt kuunnella.
Nyt olemme samassa tilanteessa.

ja miksi ei mene äidin luo, se on ihan liian pitkä ja hankala tarina tähän kerrottavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsellisen miehen kera tulee koko paketti, näin se vaan on

Kenelläkään ei ole oikeutta tuhota toisen perhettä. Ei sillä exällä, eikä niillä edellisen liiton lapsilla.

Paketti tulee mukana joo. Tottakai minä sen ymmärsin. Mutta meille tuli troijan hevonen.

Ja olen tässä paskassa kaahlannut monta monta vuotta eikä muutosta parempaa ole näkyvissä. Pahenee vain. Ja nyt välikätenä ei ole lasten äiti, miehen exä, vaan lapsi itse.

Olen samaa mieltä tuosta, että jos ottaa miehen, jolla on lapsia niin se asia on paras hyväksyä kunnolla ennenkuin alkaa itse pykäämään uusia lapsia maailmaan. Ne lapset olivat ensin miehesi perhe, sinä ja yhteiset lapset tulivat vasta myöhemmin eli sinä veit tavallaan lapselta isän, eikö?? Tai pienoisperheen, vaikka et eroa olisikaan aiheuttanut.

Olet aikuinen, joka on tehnyt valintansa. Tuskin miehen lapsi sinut valitsi äitipuolekseen??

No eipä se lapsi kovin kauan kotona ole missään nimessä, suosittele että lähtee johki kauemmas opiskelemaan ja muuttaa ainakin viikoiksi opiskelija-asuntoon. Ja jos lapsen isä ei saa lasta kuriin, niin hommaa vaikka perheterapia tms. murkut on nykypäivänä kyllä ihania, muutaman tiedän jonka sais antaa selkään mennen tullen ja vähän vielä palatessakin.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Uusperheellisyys on oikeesti hankala juttu :/ Ei sitä ees ymmärrä enneku ite kokee. Voimia ja jaksamista. Oottko hakenu jotaa keskustelu apua esim. perheneuvolasta?

Käytiin miehen kanssa parisuhdeterapiassa.Kolmannella käynnillä Terapeutti sanoi, ettei ota meitä enää vastaanotolleen vaan että käynnit lopetetaan.
Syy:
meidän ongelmat ovat niin isoja, että meidän pitäisi mennä tiiviimpää terapiaan ja siihen ei meidän taloudellinen tilanne salli. Tämän hän päätteli siitä, että olin käynneillä valittanut omaa rahatilannettani. todellisuudessa meillä olisi tuolloin ollut motivaatiota ja silloin myös rahaakin tiivimpään terapiaan.
Toisekseen terapeutti sanoi, että miehen edell. liiton lapset, molemmat: se joka asuu meillä ja se joka asuu äidin luona, tarvitsisvat välittömästi ja kiireesti terapiaa ja että miehen pitäisi hómmata lapsensa terapiaan!

Millainen itse olit murrosiässä? Tuo ikä on vaikeaa ihan normaali perheessäkin, saati sitten uusperheessä. Etenkin jos äiti"puoli" on linnoittautunut omaksi yksikökseen. Muista sinä olet aikuinen ja lapsi on lapsi.

Tämähän on kuin teini-ikäisen jupinaa... ehkä et ole vielä itsekkään aikuistunut?

Miksi joku lapsi saa tuhota minun avioliittoni ja m inun elämäni? Miksi MINUN pitää tehdä JOTAIN, eihän kyseessä ole minun lapseni, vaan miehen?!

Alkuperäinen kirjoittaja kuppi täysi:
Uusperheellisyys on oikeesti hankala juttu :/ Ei sitä ees ymmärrä enneku ite kokee. Voimia ja jaksamista. Oottko hakenu jotaa keskustelu apua esim. perheneuvolasta?

Käytiin miehen kanssa parisuhdeterapiassa.Kolmannella käynnillä Terapeutti sanoi, ettei ota meitä enää vastaanotolleen vaan että käynnit lopetetaan.
Syy:
meidän ongelmat ovat niin isoja, että meidän pitäisi mennä tiiviimpää terapiaan ja siihen ei meidän taloudellinen tilanne salli. Tämän hän päätteli siitä, että olin käynneillä valittanut omaa rahatilannettani. todellisuudessa meillä olisi tuolloin ollut motivaatiota ja silloin myös rahaakin tiivimpään terapiaan.
Toisekseen terapeutti sanoi, että miehen edell. liiton lapset, molemmat: se joka asuu meillä ja se joka asuu äidin luona, tarvitsisvat välittömästi ja kiireesti terapiaa ja että miehen pitäisi hómmata lapsensa terapiaan!

Oho siis perheneuvolassako te kävitte? Kuulostaa aika vinkeeltä, et teillä isoja ongelmia niin että ette siks saa apua :o aika erikoinen sykoloki :whistle:

MINÄ KIRJOITIN JO ALUSSA, ETTÄ YHTÄÄN TYPERÄÄ ELÄMÄNOHJETTA TAI KIVTYSTÄ EN HALUA KUULLA.

EIKÖ TEILLÄ HITTO OLE MUUTA SANOTTAVAA KUIN "olet valintasi tehnyt, jos ei kelpaa niin säästä lapsia ja häivy!"

"olet aikuinen ja sinun käsissäsi on kaikki ja--- " ja plaaplaa-

Ota itse kotiisi naapurin kakara, joka nauraa sulle päin naamaa ja tekee mitä huvittaa ja naapurin täti sanoo, miten suloinen heidän Marja-Heikki on ja pentu pyyhkii sulkaasormet sohvaasi ja nauraa... mutta ei Mirja-heikki sitä tahallaan tehnyt, ihan vahingossa, ei se tiennyt että se on kiellettyä jne .
tämä oli sitten pelkkä esimerkkiä.

Syy:

Miksi syytät lapsia, jos ongelmana onkin isä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi joku lapsi saa tuhota minun avioliittoni ja m inun elämäni?

Näihin antaisin vastaukseksi, että siksi, kun hän on teini-ikäinen. Silloin ollaan niin kyseenalaistavia ja ilkeitä, tiedetään omat oikeudet, mutta velvollisuuksia vältellään. Joka asiasta tehdään monta numeroa suurempi.

Jos olet jo kaikkesi toivomasi muutoksen eteen yrittänyt, niin luovuta jo. Mutta ilkeyksiin pitää tosissaan puuttua, mutta niihinkin voisin itse alkaa todeta vain, että "älä viitsi", tai "voisitko käyttäytyä kuten 14v, eikä kuten 5v". Eli tietynlaista välinpitämättömyyttä, vaikka se teiniä kohtaan onkin niin väärin. Mutta suojellaksesi itseäsi ja lapsiasi, ehkä se vähitellen johtaisi siihen, että kun teini ei saa huomiota sillä keinolla, niin hän lopettaa sen. Miten saisitte annettua hänelle positiivista huomiota, sillä sitähän hän minun mielestäni hakee?

Taas joku valopää näköjään vaudissa kun käskee sun tehdä lapsille palvelus ja häipyä... HOH-HOIJAA!!! Mutta älä välitä - kyseinen tyyppi ei näköjään osaa LUKEA ja se ei ole sinun vikasi; joidenkin on näköjään PAKKO saada olla "äänessä" vaikkei olisi edes sisäistänyt sitä mitä ajoit takaa, mutta sellaisia me ihmiset ollaan - minäkään en olisi älähtänyt jos edellinen ei olisi viisastellut :)

Jätä siis meidän sanomiset omaan arvoonsa ja tee omat ratkaisusi!

Juu, onhan tuo edellä kirjoittaneen ehdottama häipyminen toki yksi ratkaisu, mutta onko tilanne niin yksioikoinen kuitenkaan? Onko näitä yhteisiä lapsia kohtaan oikein, että äiti potkaisee isän ja tämän teini-ikäisen pellolle, tai että äiti pakkaa nämä yhteiset lapset mukaansa ja häipyy, jotta isä ja teini-ikäinen saavat jatkaa yhteistä elämäänsä nykyisessä kodissa...

Minä en osaa sanoa tuohon sinun tilanteeseesi mitään, mutta toivon että saat jonkin ajatuksen kytemään ongelman ratkaisemiseksi, oli se sitten mikä tahansa.

Syy:

Oho siis perheneuvolassako te kävitte? Kuulostaa aika vinkeeltä, et teillä isoja ongelmia niin että ette siks saa apua :o aika erikoinen sykoloki :whistle:

Ei se ollut perheneuvola, vaan yksityinen parisuhdeterapeutti.

Mutta siis hänkin oli sitä mieltä, että meidän ongelmat ovat todella isoja ja monisäikeisiä.
Ainoa, mistä hän sai "otteen", oli se, että meille ei muuttanut (miehen lapsi on asunut meillä vasta vähän aika, mutta aika paljon on tuhoa saanut aikaan) tavallinen varhaisnuori, tavallinen teini-ikäinen, vaan varsin älykäs, mutta häiriintynyt lapsi.
Haluatko, saat hänet.

Alkuperäinen kirjoittaja KUPPI TÄYSI:
MINÄ KIRJOITIN JO ALUSSA, ETTÄ YHTÄÄN TYPERÄÄ ELÄMÄNOHJETTA TAI KIVTYSTÄ EN HALUA KUULLA.

EIKÖ TEILLÄ HITTO OLE MUUTA SANOTTAVAA KUIN "olet valintasi tehnyt, jos ei kelpaa niin säästä lapsia ja häivy!"

"olet aikuinen ja sinun käsissäsi on kaikki ja--- " ja plaaplaa-

Ota itse kotiisi naapurin kakara, joka nauraa sulle päin naamaa ja tekee mitä huvittaa ja naapurin täti sanoo, miten suloinen heidän Marja-Heikki on ja pentu pyyhkii sulkaasormet sohvaasi ja nauraa... mutta ei Mirja-heikki sitä tahallaan tehnyt, ihan vahingossa, ei se tiennyt että se on kiellettyä jne .
tämä oli sitten pelkkä esimerkkiä.

Eihän kyseessä ole naapurin lapsi vaan miehesi lapsi on jolla on varmasti suurempi oikeus olla kotonaan kuin sinulla, joten tuo vertaus ontuu.

Miehesi ja hänen lapsensa perheessä sinä olet se ulkopuolinen ja uusi jäsen jonka pitäisi sopeutua myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Miksi joku lapsi saa tuhota minun avioliittoni ja m inun elämäni?

Näihin antaisin vastaukseksi, että siksi, kun hän on teini-ikäinen. Silloin ollaan niin kyseenalaistavia ja ilkeitä, tiedetään omat oikeudet, mutta velvollisuuksia vältellään. Joka asiasta tehdään monta numeroa suurempi.

Jos olet jo kaikkesi toivomasi muutoksen eteen yrittänyt, niin luovuta jo. Mutta ilkeyksiin pitää tosissaan puuttua, mutta niihinkin voisin itse alkaa todeta vain, että "älä viitsi", tai "voisitko käyttäytyä kuten 14v, eikä kuten 5v". Eli tietynlaista välinpitämättömyyttä, vaikka se teiniä kohtaan onkin niin väärin. Mutta suojellaksesi itseäsi ja lapsiasi, ehkä se vähitellen johtaisi siihen, että kun teini ei saa huomiota sillä keinolla, niin hän lopettaa sen. Miten saisitte annettua hänelle positiivista huomiota, sillä sitähän hän minun mielestäni hakee?

Hienoja pohdintoja, ihan oikeasti.
Kuvio ei mene vaan noin.
Se on paljon sairaampi, monimutkaisempi, hienojakoisempi. Mies ei usko. Mies ei puutu. Se on yksi ongelma.
Esim.
Sisarusten välinen kateus ja mustasukkaisuus on ihan normaalia ja olemassa oleva asia.
Meidän esikko kohdistaa sitä tottakai pienempään.

Mutta miehen lapsi ei - kumpaankaan näistä ! Ne jutut, mitä on tapahtunut, johtuu siitä että tämä teini ikäinen ei tiennyut, ei hoksannut, ei ymmärtänyt, ei tarkoittanut, ei nähnyt, yritti kyllä mutta... ajatteli kyllä mutta....,

mies uskoo. Ihan oikeasti. Ja kun isi uskoo, lapsi jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja EI :

NO VITTU MÄHÄN LAITOIN JO OTSIKKOON ETTÄ PUNAUSTA, UUSPERHE-ELÄMÄÄ JNE.

MITÄS AVAAT JA MITÄS LUET, JOS ET JAKSA!!

enm mäkään avaa mitään viestejä, jotka ei kiinnosta.

MUTTA MIKSI MINUN PITÄISI EROTA JA MIKSI MINUN PITÄISI LUOPUA PERHEESTÄNI? MIKSI MINUN LAPSILLANI EI OLE OIKEUTTA ISÄÄN, MOLEMPIIN VANHEMPIIN JA PERHEESEEN??

Minä en ole syypää siihen, että mies erosi eikä ole minun vastuulla se, että sen edellisen liiton lasten perhe hajosi. Minä en ole vastuussa miehen toista.

Miksi joku lapsi saa tuhota minun avioliittoni ja m inun elämäni? Miksi MINUN pitää tehdä JOTAIN, eihän kyseessä ole minun lapseni, vaan miehen?! mies ei kuitenkaan tee mitään niin radikaalia, että muutos tapahtuisi.

Taaksenpäin hän osaa katsoa ja sanoo, että olin silloiin oikeassa, olisi pitänyt kuunnella.
Nyt olemme samassa tilanteessa.

ja miksi ei mene äidin luo, se on ihan liian pitkä ja hankala tarina tähän kerrottavaksi.

ITSE OTIT LAPSELLISEN MIEHEN ALUNPERINKI!!ÄLÄ NYT ITKE MIKS MUN TÄYTYY JA MIKS MUN TÄYTYY. Voi lapsi parka!!!

Tätä kun tässä lueskelee niin näyttää, että sun suurin ongelmasi on mies joka ei halua asettaa tälle aiemman parisuhteensa hedelmälle rajoja.
Ja siinä kohden on aikalailla sama että yritätkö hyvällä vai pahalla niin saat osaksesi vain kuraa niskaan.
Nyt täällä on tullut esille monta kertaa, että teinit ovat tuollaisia. Niin varmaan ovat, mutta rajoja pitää olla silti eikä kaikkea voi katsoa siltä kantilta että kyseessä on teini.

Yhteistyössä