Uutisketju 2026

En ole vielä avannut uutisia.
Kirjoitin tällä palstalla aiemmin Voima-lehden artikkelista, jossa haastatellaan emeritusprofessori Martti Koskenniemeä. Hän oli eilen Ylen iltauutisissa. Hän sanoi samaa mitä aiemmin kirjoitin tällä palstalla Maduron kaappauksesta.
Ehkä minussa on sittenkin hieman juristin vikaa vaikka palstan nimimerkki Kruuttis muuta väitti tuttuun tylyyn tyyliinsä jossain ketjussa.
Toivotaan, että alkava viikko on uutisanniltaan valoisa ja iloinen.

Selasin aamun uutisantia ja luin IS:n Panu Rajala 80 v. haastattelun. Tämä lause viittaa jutun otsikkoon.

”Uusia lemmenseikkailuja en kaipaa. Minulla on ollut kolme hienoa vaimoa. Olen vähän pettynyt, etten enää saa naisilta yhteydenottoja. Ihannenaiseni olisi kypsä, mehevä, elämäniloinen, kulttuurielämästä nauttiva ja kirjoja lukeva.”

Kävimme eaikoinaan työporukalla Kaupunginteatterissa katsomassa näytelmän, joka kertoi Panun ja Katri Helenan avioliitosta. Muistan myös tv-ohjelman, jossa Hermunen oli juontajana.
Aika kuluu ja minusta se on ihana asia. Olen yrittänyt vähentää kirjojen lukua melko huonolla menestyksellä.
Antiikin aika kiehtoo minua eniten.
Yksi pitkä avioliitto riittää minulle. Käyn melko usein kirjallisuusilloissa. Viimeksi Maksim Fedorovin tupaten täynnä olleessa kirjastoillassa.

Näköjään kirjallisuusviestit ovat hyvä keino pitää palstan pervot loitolla. Muissa ketjuissa he ovat aina kimpussani.
Ehkä Panu Rajala innostuu joskus lukemaan tätäkin palstaa.
Ikä on vain numero. Se tiedoksi tämän palstan ikärasisteille.

Yhteistyössä