uv-säteilystä:mihin aikaan ulkoilette ja miten silloin suojaatte taaperoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisälläköpitäisistua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisälläköpitäisistua

Vieras
Siinäpä se tulikin. Mulle iski paniikki, kun naapurin rouva pelotteli melanoomalla, kun aamulla 9.30 poika (reilu 1v) oli hiekkiksellä ilman paitaa. Tultiin vaan käväseen ja ajattelin, et ei kai se uv-säteily ennen klo 10 ole niin kovaa. No, luin sitten säteilyturvakeskuksen sivuilta kaikkea UV-säteilyyn liittyvää ja aloin vainoharhailemaan. Ollaan vältelty klo 10 ja 17 välillä auringossa oloa. ollaan oltu varjossa, oon nukuttanu sisälle tms.Poika on mun mielestä terveellä tavalla vähän päivettynyt, kun vähissä vaatteissa ollaan oltu ulkona joko ihan aamusta tai illasta. Päivällä on saattanu saada vaunuissa käsille ja jalkoihin aurinkoa muutaman minuutin kerrallaan, oon muutoin hakeutunu varjoon tai suojannu harsolla.

aamupäivisin ollaan ulkona, n. 12-16 välillä sisällä (päikkäreidenkin takia). Ulkoillessa lapsilla on joko aurinkorasvaa+uv-uikkarit/t-paita+shortsit (vauvalla pitkähihainen ohut paita). Mut aina on aurinkoisina päivinä rasvaa, oltiin miten aikaisin/myöhään liikkeellä.

on vain hyvä jos on paljon auringossa ja ruskettuu "normaalisti" eikä pala. ei ole mitään hätää, päinvastoin, auringosta saa luonnolista d3-vitamiinia. en ole koko kesänä käyttänyt lapsillani myrkyllisiä aurinkorasvoja.

Yhteistyössä