V.ituttaa TAAS toi äijä....

PieniTytönTylleröinen

Aktiivinen jäsen
20.11.2006
6 764
1
38
aina meillä huudetaan raha asioista ja niin kävi äskenkin :headwall: :kieh:
Sanoin et kantsii alkaa säästään vuokranmaksuun rahaa, kun alan saamaan äippärahaa huhtikuussa, ja se mitä jää käteen on n.300?/kk, ja meillä vuokra on 697....sano vaan et no ei voi mitään että mun täytyy silti maksaa puoikkaani.... |O :headwall: et ei hällä oo varaa maksaa kun se puolet miten tähänkin asti ollaan maksettu....Vittu et on pässi.....ja sit kun "vertaan" siskon perheeseen ja sanon et sisko ei oo maksanut mitään laskuja herran aikaan et siellä hoitaa mies kaikki, niin sanoo et mitäs se nyt mihin liittyy :o

jessus soikoon, mä en alkais tohon että vuokrat yms. pannaan puoliksi. Eihän se voi toimia kun tuloissa on niin suuri ero!
älä vaan säkään suostu, kohta oot miehelles velkaa tuhansia euroja. :0

Meillä kaikki rahat menevät yhdelle tilille, josta eläminen maksetaan.
Mies oikeasti elättää meidät, eipä tuo kotihoidontuki hääppönen ole.
Ei tulisi mieleenkään minun miehelle vaatia minua maksamaan puolet kuluista.
Hän on perheen pää, elättää perheensä. Kaikki mitä minulle tulee on vain plussaa, jolla sitten sisustetaan, harrastetaan tms.
En todellakaan ymmärrä noin itsekästä miestä kuin sinulla näyttää olevan, en kertakaikkiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
älä :kieh:
Alkaa pikku hiljaa meneen hermot totaalisesti...kotona ei siis tee mitään kotihommia, vaan mä hoidan kaiken!

Nokun et tienaa mitään, niin eiks se oo oikeus ja kohtuus et teet edes kotityöt? Vai pitäiskö miehen tehdä nekin palkkatyön lisäksi+

Taitaa olla tämän päivän tyyli nuoremmilla tuo, että pitää maksaa parisuhteessa puolet oli tilanne mikä hyvänsä. Tosiaan, sano että jääpi itse lasten kanssa kotiin, ja sie meet töihin melko heti kun tenava on syntynyt. Ja hänenkin on puolet maksettava kaikesta.

Mun mielestä perhe on yksikkö, jossa perusasiat on yhteisiä. Tyyli on tämä: rahat samaan kasaan, ensin maksetaan pakolliset menot ja loppu jaetaan, jos jotain jää. Jaossa jokainen käyttäköön omaatuntoaan. Tuntuu aivan uskomattomalta, että jossain on miehiä, jotka ei halua kantaa vastuuta perheestään!

Samanlaista oli meillä kunnes käytiin pariterapiassa ja siellä pyskoterapeutti ilmoitti miehelle että on vain kohtuullista että hän ikään kuin maksaa mulle palkkaa mun tekemästä työstä (hoidan lasta, kotia). Vihdoin mies ymmärsin ja sen jälkeen ei ole sitä ongelmaa enää ollut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hoplaahoplaa:
juu todella valloittavan ihana. miusta outoa on jo se että rahat eivät ole yhteisiä?!

näimpä. meilä on ollu yhteiset rahat siittä lähin ku pistettiin jalat saman pöyän alle.

ja ei ois tullu kuuloonkaan että mie oisin maksanu esim. kotihoiontuella olevana kaiken sen mitä aiemminki! puhuttiin nämä asiat halki poikki ja pinoon jo sillon ku ruvettiin lapsenhankkimisesta puhumaan.

niin se kai kaikkien kannattais, eikö?

Jos sä saat minimiäippärahaa ja teidän tulot menee yli sen rajan, että asumistukea ei saa, niin sun miehesi pitäisi tienata kuitenkin jonkun verran paremmin, joten mihin hänen rahansa sitten menee? Ei siis millään pahalla, kunhan ajattelin.

No onpa outo tilanne :o
On meilläkin aina ollu omat tilit, yhteistä ei otettaiskaan, mutta silti menot on aina olleet yhteisiä. Riippumatta siitä kumman tulot on isommat, välillä ne on ollu mulla ja välillä äljäkkeellä.
Ja vaikka on eri tilit ja omat tulot, niin kaikkia rahoja käytetään yhteisesti.

Siis tollasiako miehet onkin? Mä luulin, et mies tekis perheensä eteen kaikkensa.

Meillä mies opettaa pojalle, että aina ensin naiset ja lapset ja sitten vasta miehet. Ruokakin otetaan siinä järjestyksessä. Ei sillä tule mieleenkään alkaa laskemaan, paljonko minä maksan ja paljonko se maksaa. Se auttaa mua töissäkin, jos pyydän.

Meillä mies tienaa enemmän kuin minä. Ja nyt olenkin ä-lomalla. Mies maksaa vuokran ja laskut. Minun rahoilla ostetaan vaatteet, pesuaineet, ruoat jne.
Eli jos mies menee käymään kaupassa ( usein käykin ) niin hän ottaa minun pankkikorttini ja hakee tililtäni rahaa ja tekee niillä ostokset. Ja Miehen palkka meneekin aika lailla siihen että maksaa laskut, lainan ja vuokran sekä tankkaa autosta tankin täyteen. Sitten loppu kuu elelläänkin minun rahoillani :)
Ja hyväksi havaittu juttu :)

Minusta nämä on aivan omituisia luettavia täältä vähän väliä, ettei mies suostu eläättämään ja avustamaan rahallisesti puolisoaan, joka on kotona lapsen / lapsien kans. Meillä ei olis tuommosta ap:n tilannetta tullu kysymykseenkään! Mies on aina huolehtinu, että mulla on kaikkea, ennemmin kun hänellä itsellään.
Ja näitä asioita ei pitäis enää sitten joutua pohtimaan kun toinen on jäämässä äitiyslomalle, vaan ennen kun perhettä aletaan edes perustamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Siis tollasiako miehet onkin? Mä luulin, et mies tekis perheensä eteen kaikkensa.

Meillä mies opettaa pojalle, että aina ensin naiset ja lapset ja sitten vasta miehet. Ruokakin otetaan siinä järjestyksessä. Ei sillä tule mieleenkään alkaa laskemaan, paljonko minä maksan ja paljonko se maksaa. Se auttaa mua töissäkin, jos pyydän.

Se on kasvatuskysymys. Meillä mies on käytännössä elättänyt mut 6 vuotta, neljä vuotta tästä ajasta oon saanut jotain tukea (äitiysrahaa, kotihoidontukea jne.) KOSKAAN ei oo sanonu negatiivista tästä järjestelystä.

Yhteistyössä