V*ttuilu lahjat jouluna-kuka tunnustaa?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasss

Vieras
harrastavansa näitä, ostetaan ylipainoiselle jotain possu aiheisia lahjoja, puhevikaiselle lapselle jotain puheen kehitykseen viittaavaa(negatiivisessa mielessä), isoille lapsille
pikkulasten leluja jne... eikö ole kivaa kun saa pahoittaa lapsen mielen jouluna?
Eikö ole? Meille tämä on joka joulu totta, joudumme tänä jouluna avaamaan lasten lahjat ennakkoon ja tarkistamaan mitä ne ihanat sukulaiset ovat tällä kertaa ostaneet?
:(
Aikuiset ihmiset näin lapsellisia?:mad:

puhevikaisellahan on hyvä ostaa kirjoja joita aikuiset sitten voisi lukea ja ylipainoiselle pientä vaatetta että tajua laihdttavansa niin ei kuole ennenaikaisesti joten ei minusta vittuilua

harrastavansa näitä, ostetaan ylipainoiselle jotain possu aiheisia lahjoja, puhevikaiselle lapselle jotain puheen kehitykseen viittaavaa(negatiivisessa mielessä), isoille lapsille
pikkulasten leluja jne... eikö ole kivaa kun saa pahoittaa lapsen mielen jouluna?
Eikö ole? Meille tämä on joka joulu totta, joudumme tänä jouluna avaamaan lasten lahjat ennakkoon ja tarkistamaan mitä ne ihanat sukulaiset ovat tällä kertaa ostaneet?
:(
Aikuiset ihmiset näin lapsellisia?:mad:

Onko varma, ettet vaan käy vähän herkillä ja ole hieman luulotautinen?

Tosi vaikee uskoo et joku tekis noin... Välillä sitä kyllä miettii että mitä uskaltaa ostaa, ettei joku loukkaannu. Voiko ryppyiselle ostaa hienoa kasvovoidetta? Entä tarkoittaako hajuvesi, että lahjan saaja haisee pahalta? Ostetaanko takkutukalle harja, vai voiko harjan saada joku muukin, ihan muuten vaan...

Tosi vaikee uskoo et joku tekis noin... Välillä sitä kyllä miettii että mitä uskaltaa ostaa, ettei joku loukkaannu. Voiko ryppyiselle ostaa hienoa kasvovoidetta? Entä tarkoittaako hajuvesi, että lahjan saaja haisee pahalta? Ostetaanko takkutukalle harja, vai voiko harjan saada joku muukin, ihan muuten vaan...

Meillä on ollut riitoja sisarusten kesken suurin osa väärinkäsityksiä...selvittämättömiä
Äitimme luo eniten eripuraa sisarusten kesken, äidillä jonkin sortin mielenterveys ongelma?
Vaikea se tässä on itsekkään tajuta, ajattelin kieltäytyä tänä vuonna kokonaan joululahjoista, enkä kyllä osta itsekkään sitten muille mitään. Omat lapset laitan tänä jouluna nyt etusijalle! Ihmetelkööt sitten keskenään?

silloinen anoppi arvosteli kovin kääntein muiden tekemiä ruokia, ei suostunut edes ravintolaan kun siellä ei osata tehdä niin hyvää kun hän itse tekee.
Silloinen anoppi osti aina lapselleen vaikka mitä joululahjaksi, minä sain henk.kohtaiseksi lahjoksi paistilastoja kattiloita ym.
Ero tuli, anoppi piti huolen että minun joululahjani kuuluu hänen lapselleen.

Meillä on ollut riitoja sisarusten kesken suurin osa väärinkäsityksiä...selvittämättömiä
Äitimme luo eniten eripuraa sisarusten kesken, äidillä jonkin sortin mielenterveys ongelma?
Vaikea se tässä on itsekkään tajuta, ajattelin kieltäytyä tänä vuonna kokonaan joululahjoista, enkä kyllä osta itsekkään sitten muille mitään. Omat lapset laitan tänä jouluna nyt etusijalle! Ihmetelkööt sitten keskenään?

Hei mutta kannattaa juurtajaksaen selvittää ne väärinkäsitykset jos mahdollista.

Millainen vittuilu tuossa on takana jos ostaa isoille lapsille pikkulasten leluja, en hiffannut? Kaikista muista selitit, mutta et tuota. Kyllä esim. jotkut aikuiset saattaa kuvitella että isommatkin lapset tykkää pehmoleluista ym.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-miniä;29215899:
silloinen anoppi arvosteli kovin kääntein muiden tekemiä ruokia, ei suostunut edes ravintolaan kun siellä ei osata tehdä niin hyvää kun hän itse tekee.
Silloinen anoppi osti aina lapselleen vaikka mitä joululahjaksi, minä sain henk.kohtaiseksi lahjoksi paistilastoja kattiloita ym.
Ero tuli, anoppi piti huolen että minun joululahjani kuuluu hänen lapselleen.

No tälle pitää jo nauraa :laugh:
Aikuisten mielenosoitukset jotenkin ymmärrän, vaikka niistäkin moni mielensä pahoittaa, mutta lasten menee multa yli hilseen!!

Alkuperäinen kirjoittaja selitätkö;29215908:
Millainen vittuilu tuossa on takana jos ostaa isoille lapsille pikkulasten leluja, en hiffannut? Kaikista muista selitit, mutta et tuota. Kyllä esim. jotkut aikuiset saattaa kuvitella että isommatkin lapset tykkää pehmoleluista ym.

Jälkeenjäänyt ym..ei 10.v tyttö enään lumilapiota tarvitse tai värityskirjaa?

En mä kehtaa!

Mun mielestä on ihana mietiskellä mikä lahja sopisi lahjansaajalle.

Itsekin koen että paras lahja, oli se sitten ihan mitä vain, on sellainen mikä on eniten minun tyylinen, minun tarpeisiini sopiva.

No tälle pitää jo nauraa :laugh:
Aikuisten mielenosoitukset jotenkin ymmärrän, vaikka niistäkin moni mielensä pahoittaa, mutta lasten menee multa yli hilseen!!

Naura vaan.
Niin minäkin nauroin kun kämpästä ulos lähdin ja silloinen anoppi tuli vahtimaan etten vaan hänen antamia joululahoja minulle kanna yhtään sieltä pois :D
No toivon mukan tarpeeseen meni.
Exä sytytti kämpän tuleen............................................. :/

Jälkeenjäänyt ym..ei 10.v tyttö enään lumilapiota tarvitse tai värityskirjaa?

No kuule! Vanhempi ihminen kellä ei ole lapsia ollut vähään aikaan, lapseton ihminen tai minä joka ei tajua edes +/- 5 -vuotiaiden lahjoista, voi ihan hyvällä tarkoituksella ostaa lumilapion tai värityskirjan. Itseasiassa: mitenniin ei 10-vuotias noista tykkää?minä ainakin tuon ikäisenä tykkäsin.

En mä kehtaa!

Mun mielestä on ihana mietiskellä mikä lahja sopisi lahjansaajalle.

Itsekin koen että paras lahja, oli se sitten ihan mitä vain, on sellainen mikä on eniten minun tyylinen, minun tarpeisiini sopiva.

Mie yritän kans miettiä jouluna ja synttäreinä jne. mikä olis lahjansaajan "näköinen" lahja, mitä se henkilö tarvitsis, mistä tykkäis.
Tosin yks ihminen johon tällä hetkellä oon vähän kettuuntunut, voisi saada jonkin ihan turhakkeen...tosin taidan siltikin antaa mieluummin vaikka sen perinteisen suklaarasian.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Oikeastaa joka joulu saan sukulaisilta kamalat kasat suklaakonvehtirasioita, suklaata ja karkkia lahjaksi. Silti nämä samat sukulaiset muistuttavat minua siitä, että minun pitäisi laihduttaa, koska nuuten terveyteni pettää. Tiedän tasan tarkkaan olevani ylipainoinen ja siihen liittyvät terveysriskit, mutta onko minulle silti pakko antaa joka joulu lahjaksi suunnilleen 10 isoa suklaakonvehtirasiaa, 20 suklaalevyä ja saman verran isoja karkkipusseja, kun joku näitä herkkuja minulle lahjaksi antanut sukulainen kuitenkin toteaa jossain vaiheessa, että "Et ole sitten viime näkemän laihtunut yhtään. Lopeta se herkkujen syönti ja ala liikkumaan, niin laihdut". Oikeasti minä teen tänä jouluna niin, että jos taas saan ison kasan karkkia ja suklaata lahjaksi, mutta joku huomauttaa minulle ylipainostani, niin laitan ne kaikki saamani herkut yhteen kasaan ja ojennan ne tälle ylipainosta huomauttajalle, että "Jos minun kerran pitää laihtua, niin ota sinä sinä sitten nämä karkit ja suklaat, ettei minun tarvitse syödä niitä koska olen muutenkin näin läski".

Sain myös lapsena eräältä sukulaisperheeltä jonkinlaisia vittuilulahjoja. Kun sisarukseni saivat näiltä sukulaisilta kaikki monta kallista, monen sadan markan lahjaa, niin minä saatoin saada ehkä yhdet parit sukkia ja suklaapatukan tai jonkun tämän sukulaisperheen lapsen vanhan ja kuluneen lelun lahjaksi. Tiedän kyllä, että joululahjassa ajatus on hintaa tärkeämpi, mutta eipä se lapsena paljoa ilahduttanut, kun sisarukseni saivat tältä perheeltä monen sadan markan edestä hienoja lahjoja ja minä sain jonkun lähes rikki olevan, kuluneen ja halvan lelun, jonka olin viimeksi nähnyt kyseisen perheen lastenhuoneen lattialle unohtuneena tai sitten sen sukkaparin tai suklaapatukan. Rahaa tuolla perheellä kyllä taatusti oli, niin että he olisivat voineet ostaa minullekin kunnon lahjan jos olisivat halunneet, mutta jostain syystä eivät halunneet. Tiedän myös varmasti, että mitkä lahjat sain lapsena tältä perheeltä, koska niiden pakettien päällä luki, että "Niemisten perheeltä Tiinalle".

Kappas mun vanha ketju!! Tänä vuonna on edelleen tilanne sama sillä erotuksella että nyt perhettämme ei kutsuta joulupöytään muut sisarukset lapsineen kyllä. Ei tullut kutsua kyllä viimme vuonnakaan, oli siinä lapsille selittämistä miksi ei mennä mummilaan. Olemme vähävarainen perhe sisarukseni ovat hyvätuloisia, emme juo tai polta. Ei ole rikostaustaa tavis perhe siis, en ymmärrä kun ei ole mitään syytä kohdella meitä näin?? Joulun olemme saaneet kyllä saaneet järjestettyä lapsille joten kuten.

Outoja juttuja. En mä ole saanut koskaan mitään vittuilulahjoja, eikä kyllä lapsetkaan. Mun mies toki vois ostaa mulle joskus jonkun lahjan, kun se ei osta ikinä mitään. Ehkä se on vittuilua.

Niimpä niin kyllä moni on pyöritellyt silmiään eikä ole meinannut uskoa asiaa, mutta kyllä näin on asiat. En ymmärrä mitä me edes asumme samalla paikkakunnalla apuja kun harvoin saa tai siis tukiverkkomme on todella olematon!! Tämä asia ei tietenkään koske sisaruksiani. Katkeraksi vetää ei voi muuta sanoa...ole tässä nyt sitten joulumielellä??

Yhteistyössä