V*TUT!! Mä en aio ikinä tehdä päivääkään töitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villi vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hihi :D Onneksi sosutuki on niin hyvä että pärjäät hyvin kun työnteko ei kannata!
Tulee mieleen että onkohan sosutuki liiankin hyvä kun ei työnteko kannata. Mä kuulun niihin jotka vast edes äänestää vaaleissa niitä jotka kannattaa tukien alenemista. Saatat päästä takaisin työnmakuun :) Työnteolla / käymisellä on monia muitakin etuja kuin rahallisia.. lähinnä sosiaalisia ja psykologisia positiivisessa mielessä.

Itse en moiseen pystyisi. Hyviä eläkeneuvospäiviä sinne vaan! Ellei me saada täällä laskettua työstä saatua veroa ja laskettua sos tukea siten. Niin että kannattaa taas eläkeneuvoksenkin tulla töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Hihi :D Onneksi sosutuki on niin hyvä että pärjäät hyvin kun työnteko ei kannata!
Tulee mieleen että onkohan sosutuki liiankin hyvä kun ei työnteko kannata. Mä kuulun niihin jotka vast edes äänestää vaaleissa niitä jotka kannattaa tukien alenemista. Saatat päästä takaisin työnmakuun :) Työnteolla / käymisellä on monia muitakin etuja kuin rahallisia.. lähinnä sosiaalisia ja psykologisia positiivisessa mielessä.

Itse en moiseen pystyisi. Hyviä eläkeneuvospäiviä sinne vaan! Ellei me saada täällä laskettua työstä saatua veroa ja laskettua sos tukea siten. Niin että kannattaa taas eläkeneuvoksenkin tulla töihin.

ai tappamaan itsensä? miksi ylipäätään tehdä töitä kun mikään ei kiinnosta eikä jaksa, kun voimat on kaikki loppu?

PEESI!! Kotona vaan masentuu ja eristäytyy ulkomaailmasta!

Mä olen haaveillut eläkkeelle jäämisestä jo pari vuotta... Ja ikää siis 26 :D
Tarttis vaan kerryttää vähän sitä eläkettä ensin, miksi oi miksi en ruvennut lentäjäksi (no kun en olis päässyt, siksi...)

Oletko seurannut viime viikkoina uutisia? Aika monia on saanut kenkää ihan muista syistä kuin motivaation puutteesta. Ehkä työttömät kuitenkin tukensa ansaitsevat.

tästä tulikin mieleeni hiukan asian vierestä, mutta ei paljoa, mutta se on kyllä ihmeellinen asia kuinka työttömälle maksetaankin mielestäni aika hyvää rahaa vain kotona olemisesta,en yhtään ihmettele että toiset jää mieluummin kotiin kuin menee ns niihin huonopalkkaisimpiin töihin kun kotona olemisesta maksetaan melkein sama raha... ihmetyttää vaan... itse en kyllä jaksaisi kotona oloa, kun nämä vapaa päivätkin välillä on tylsistyttäviä, niin mitä tekemistä keksis joka ikiselle päivällä... hmmm... mietin ja pohdin vain.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tästä tulikin mieleeni hiukan asian vierestä, mutta ei paljoa, mutta se on kyllä ihmeellinen asia kuinka työttömälle maksetaankin mielestäni aika hyvää rahaa vain kotona olemisesta,en yhtään ihmettele että toiset jää mieluummin kotiin kuin menee ns niihin huonopalkkaisimpiin töihin kun kotona olemisesta maksetaan melkein sama raha... ihmetyttää vaan... itse en kyllä jaksaisi kotona oloa, kun nämä vapaa päivätkin välillä on tylsistyttäviä, niin mitä tekemistä keksis joka ikiselle päivällä... hmmm... mietin ja pohdin vain.....

mä kyllä keksin tekemistä jokaiselle päivälle. toteutan unelmiani :)

Netissä voi roikkua kaiket päivät kun valtio kait kustantaa kuitenkin netin ja joillekin sanomalehdet ym? En tiedä yhtään ( ei juoppoa ) työtöntä jolla ei silti nettiä + puhelinta olisi :ashamed:
Lämpimän kodinkin valtio kustantaa vaikka onkin joillakin vain kerrostalokoti ja joillakin sentäs omakotitalokin ( esim. Vantaalla muutamia ). Kyllä siinä tekemistä keksii. Ruokaa voi tehdä kun ostaa alennuslihoja ( esim. alepasta saa 50%:lla ).

Ei pidä luulla etten tunne ketään työtöntä. MÄ tiedän ettei ne matkustele sillä rahalla etelään kuin ehkä 1 kerran kahteen vuoteen ja silloinkin halpaan hotelliin.. Mutta eivät ne kotonaan nälkään kuole tai tylsyyteen :)

Juomiseen saattaa mennä helposti ruokarahat ja puhelinrahat jne. Mutta se niiden ongelma ja eri ongelma jo.

Tosin mun tuntemat elämäntapatyöttömät ovat ihan psykopaatteja.. ei siis sairaita mutta sellaisia hällä väliä tyyppejä :ashamed: Jotka käyttää hyväkseen kaikkea mitä pystyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Mä olen haaveillut eläkkeelle jäämisestä jo pari vuotta... Ja ikää siis 26 :D
Tarttis vaan kerryttää vähän sitä eläkettä ensin, miksi oi miksi en ruvennut lentäjäksi (no kun en olis päässyt, siksi...)

mikset jää?

Alkuperäinen kirjoittaja villi vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä en kyllä viittis jäädä kituuttaan jollain sossun rahoilla, mutta jos se jollekin riittää, niin hyvä.

kuka on puhunut sossun tuista yhtään mitään? :o vittuun koko sossu.

Vai kelako sitä jotain sairas?eläkettä maksaa? En tiedä, aion olla vielä rapiat 30v töissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja villi vieras:
Mä en kyllä viittis jäädä kituuttaan jollain sossun rahoilla, mutta jos se jollekin riittää, niin hyvä.

kuka on puhunut sossun tuista yhtään mitään? :o vittuun koko sossu.

Vai kelako sitä jotain sairas?eläkettä maksaa? En tiedä, aion olla vielä rapiat 30v töissä :D

mä en saa mistään mitään. :D

Yhteistyössä