V*tuttaa tuo mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pinni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pinni"

Vieras
Sitä kun ei kiinnosta tehdä perheen kanssa yhtään mitään. Hyvissä ajoin keväällä aloin kysellä ja ehdotella, että mitä tehtäis kesälomalla. Yhtään ehdotusta tai kommennttia ei tullut. Tai no pari kommenttia tuli. Kun kysyin, että "ootko miettinyt sitä kesälomaa" niin vastaus oli "mitä siitä". Ja kun aikani olin erilaisa suunnitelmia kertonut, niin totesi, että "no jos sulla on rahaa ja järjestät, niin voinhan minä lähteä".

Omia reissujaan kyllä suunnittelee hyvissä ajoin, mutta perheen kanssa ei yhtään mitään. Koko loma varmaan menee sohvalla läppärin kanssa löhötessä ja netissä surfatessa. Argh!!

Järkkää sinäkin oma reissusi. Ilmoita, että sillä ja sillä viikolla olet mökillä/ulkomailla/risteilyllä/missätahansa kaverisi kanssa, katso ettet järkkää mitään sille viikolle. Sitten käske laittaa ehdotuksia vaikka paperille siitä, mitä voisittr koko perheellä tehdä.

Kanna läppäri ja telkkari lukittuun varastoon loman ajaksi (tai edes viikoksi). Siten miehelle jää enempi aikaa perheelle.

Mies voi aluksi kiukutella ja käyttäytyä kuin pahanen uhmaikäinen, mutta kun vierotusoireet vähenee voi olla , että hän jopa nauttii perheen seurasta.

Tai sit, jätä se sika.

[QUOTE="vieras";28611619]Jos se haluaa vaan olla lomalla, ehkei koe että hirveä rumba ja perheen kanssa lähtö johonkin vahtimaan lapsia on lomaa?[/QUOTE]

No ihan kamalasti ei ole enää vahtimista noissa 12 ja 14 vuotiaissa. Ja kun mies järjestää itselleen kaiken maailman reissuja, niin olisi ihan kohtuullista, että lapsetkin pääsisivät edes kerran vuodessa johonkin.

[QUOTE="pinni";28611627]No ihan kamalasti ei ole enää vahtimista noissa 12 ja 14 vuotiaissa. Ja kun mies järjestää itselleen kaiken maailman reissuja, niin olisi ihan kohtuullista, että lapsetkin pääsisivät edes kerran vuodessa johonkin.[/QUOTE]

No sitten kiukuttelevien teinien kanssa ei jaksa olla. Keksikää joku yhteinen loma ja jättäkää lapset pois, ehkä löydätte taas yhteisen sävelen ja osaatte nauttia toistenkin seurasta ilman tietokoneita.

No ei tuo munkaan ukkoni mitään lomasuunnitelmia tee. Tai tekee hän...hän haluaisi vain olla. Mutta sehän ei sitten taas sovi mulle. Loma on sitä varten, että mennään ja tehdään, kun kerrankin on aikaa.

Joten niinpä mä sitten menin ja suunnittelin lomatekemistä paljon ja vähän päälle. 4 viikon lomasta vajaa puolet ollaan reissunpäällä, loput sallin miehen "oleilulle".
Mutta koska mä itse haluan mennä ja tehdä lasten kanssa paljon enemmänkin, niin mennään ja tehdään silloin, kun mies on töissä. Ollaan jo käyty Puuhamaassa, Korkeasaaressa ja kotieläintilalla. Mies lupasi viedä lapset Muumimaailmaan, koska hänkin haluaa kuitenkin josakin kesäriennossa olla mukana näkemässä sitä lasten iloa ja riemua :)

Raijaat sen ukon vaikka yhteen paikkaan mukaan, muutoin sitten menet ja teet lasten kanssa oman pääsi mukaan.

Lasten kanssa teen jonkun parin päivän reissun, mies saa jäädä kotiin. Mutta lapset kyllä haluaisi, että koko perhe olisi reissussa yhdessä. Meillä ei elukoiden takia onnistu mitkään koko perheen äkkilähdöt.

[QUOTE="vieras";28611619]Jos se haluaa vaan olla lomalla, ehkei koe että hirveä rumba ja perheen kanssa lähtö johonkin vahtimaan lapsia on lomaa?[/QUOTE]

Jännä että tää miehen kohdalla on ihan ymmärrettävää ja vaimon pitäis vaan hyväksyä tämä. Jos kyseessä olisi lasten äiti syyllistettäisiin pää punaisena että "oisko pitänyt jättää ne lapset tekemättä josset halua niiden kanssa olla?!"

[QUOTE="pinni";28611643]Lasten kanssa teen jonkun parin päivän reissun, mies saa jäädä kotiin. Mutta lapset kyllä haluaisi, että koko perhe olisi reissussa yhdessä. Meillä ei elukoiden takia onnistu mitkään koko perheen äkkilähdöt.[/QUOTE]

No juuri tästä syystä teette yhden reissun niin, että mies "pakotetaan" mukaan. Siis juurikin lasten vuoksi.

No ei tuo munkaan ukkoni mitään lomasuunnitelmia tee. Tai tekee hän...hän haluaisi vain olla. Mutta sehän ei sitten taas sovi mulle. Loma on sitä varten, että mennään ja tehdään, kun kerrankin on aikaa.
Raijaat sen ukon vaikka yhteen paikkaan mukaan, muutoin sitten menet ja teet lasten kanssa oman pääsi mukaan.
Lomalla eitehdä muuta kuin laiskotellaan, onko selvä

[QUOTE="pinni";28611654]No kun ei enää tälle kesälle onnistu. Ei saadu elukoita enää loman ajalla mihinkään hoitoon.[/QUOTE]

Mitä elukoita teillä sitten on? Siis ettei hoitolaan voi viedä, tai ottaa vaikka 4H-yhdistyksestä sitteriä kotiin hoitamaan? Tai ottaa elukoita mukaan?

Noin isojen lasten kanssa pärjää hyvin jo yksinkin, kun ei niitä tarvitse pahemmin vahtia. Vaikka toki ymmärrän että olisi kiva nimenomaan mennä johonkin koko perheen kesken. Meillä mies vielä talvella suunnitteli kesäksi menoja, mutta nyt sitten näyttää siltä ettei mihinkään mennä. Vauva nyt ei vielä ymmärrä reissujen päälle ja varmaan sillä kivempaa olla ihan vaan lähiympäristössä, mutta itse haluaisi jo vähän muuallekin kun yli puoli vuotta vauvan kanssa kotona jo ollut. Miehellä on kotona kaikenlaista remonttia, joten ymmärtäähän sen ettei ehkä sit viitsi lähteä mihinkään. Saa myös viikon vapaata meistä kun ollaan remontin takia muualla tuon vauvan kanssa. Sanoin sitten että loppukesästä menen sitten yksinäni johonkin pienelle reissulle ja mies vaan tuumasi että katsotaan nyt.. Tuo vähän pisti v*tuttamaan, miehellä kuitenkin isyysloma tuon kesäloman lisäksi nyt kesällä, eli luulis nyt olevan aikaa viettää lapsensa kanssa ihan kaksinkin. Kun ei tuohon remonttiin oikeasti koko kesää tarvitse. Joten aion omalle lomalle mennä, sanoo mies mitä tahansa. Lapsen kanssa kuitenkin viihtyy ja lapsikin isänsä kanssa mielellään on. Toinen lapsi kuitenkin jo tulossa, joten olishan se kiva hetki hengähtää arjen keskellä ennen talvea.

Jos niitä elukoita ei saa mihinkään hoitoon, niin mieshän voi jäädä kotiin niitä vahtimaan kun kerran tykkää istua koneella ja telkkarin ääressä. Te reissaatte lasten kanssa koko kesän ja pidätte hauskaa :)

Mitä elukoita teillä sitten on? Siis ettei hoitolaan voi viedä, tai ottaa vaikka 4H-yhdistyksestä sitteriä kotiin hoitamaan? Tai ottaa elukoita mukaan?

Koiria. Tietysti ne voisi viedä hoitolaan, mutta paikat olisi pitänyt varata jo aikoja sitten. Kaikka lähiseudun hoitolat on jo täynnä. Yksi koirista on sellainen, ettei kotiin voi tosiaankaan ottaa hoitajaa. Eikä koiria voi ottaa mukaankaan, kun ei mahdu autoon.

[QUOTE="pinni";28611671]Koiria. Tietysti ne voisi viedä hoitolaan, mutta paikat olisi pitänyt varata jo aikoja sitten. Kaikka lähiseudun hoitolat on jo täynnä. Yksi koirista on sellainen, ettei kotiin voi tosiaankaan ottaa hoitajaa. Eikä koiria voi ottaa mukaankaan, kun ei mahdu autoon.[/QUOTE]

No ei sitten mistään vähän kauempaata löytyisi niille hoitolaa? Meilläkin on kasvattajan luokse sen 120 km suunta matkaa, mutta sinne me koirat viedään, jos niille hoitopaikkaa tarvitaan.

Tai jos se yksi edes mahtuisi autoon mukaan, jota ei voi vieraalle kotiin hoitoon jättää ja muille sitten ottaisi hoitajan?

Tai sitten teette kuten me...ostatte koirien vuoksi ison auton :D

Montako koiraa teillä oikein on (ja mitä rotua) jos eivät autoon mahdu?

No ei sitten mistään vähän kauempaata löytyisi niille hoitolaa? Meilläkin on kasvattajan luokse sen 120 km suunta matkaa, mutta sinne me koirat viedään, jos niille hoitopaikkaa tarvitaan.

Tai jos se yksi edes mahtuisi autoon mukaan, jota ei voi vieraalle kotiin hoitoon jättää ja muille sitten ottaisi hoitajan?

Tai sitten teette kuten me...ostatte koirien vuoksi ison auton :D

Montako koiraa teillä oikein on (ja mitä rotua) jos eivät autoon mahdu?

4 koiraa, eivät mahdu isoonkaan autoon. Ja missä ne koirat olisi sen aikaa, kun me ollaan päivä jossain huvipuistossa (sinnehän ne lapset kuitenkin haluaa).

Mies saa jäädä koirien kanssa kotiin ja minä menen lasten kanssa.

Varsinkin teinipojat tarvitsivatvreissua isänsä kanssa. Sitä vain jäin miettimään, et miksi et itse järjestänyt sitä? Jos mies on väsynyt järjestämään koirille hoitoa ja miettimään sopivaa kohdetta minne tekin lasten kanssa suostisitte lähtemään ja minhin olisi varaakin, niin miksi et itse tehnyt.

Mitä lomaa sen miehen, lasten isän, pitäisi saada omista lapsistaan?

Eikö se ole ihan itsestään selvää että jos se perhe on niin sen perheen kanssa vietetään aikaa, myös lomalla? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut hankkii lemmikkieläimiä, tekee lapsia tai ottaa anopin asumaan nurkkiinsa ja sitten itkee kun ei voi vapaa-aikaansa viettää enää yksin.

Meillä ei mies varmaan tänäkään vuonna pidä lomaa mutta viikonloppuisin ja isyyslomalla se saa senkin edestä viettää laatuaikaa rakkaan perheensä kanssa. Arkisin se joutuu keskittymään niin paljon niihin töihinsä niin vapaalla saa koettaa tasapainottaa tilannetta.

Varsinkin teinipojat tarvitsivatvreissua isänsä kanssa. Sitä vain jäin miettimään, et miksi et itse järjestänyt sitä? Jos mies on väsynyt järjestämään koirille hoitoa ja miettimään sopivaa kohdetta minne tekin lasten kanssa suostisitte lähtemään ja minhin olisi varaakin, niin miksi et itse tehnyt.

Ai, mistä sait sellaisen kuvan, että me ei lasten kanssa suostuttaisi johonkin lähtemään?

Minä olisin kyllä järjestänyt koirille hoidon, jos vain mies olisi jotenkin reagoinut lomasuunnitelmiin. Mutta kun ei yhtään mitään, ei ajankohtaan, ei hintapolitiikkaan, ei kohteeseen ei yhtään mitään. Minusta perheen yhteiset reissut pitää edes jollain asteella sopia ja suunnitella yhdessä, eikä niin että toinen yksin suunnittelee, järjestää ja maksaa kaiken. Suunnitteluhan on jo puolet hauskuudesta.

Tää on just tätä kun tehdään asioista iso stressi ja siitä saadaan aikaan riita. siis tällaisesta asiasta. miksette vain nauti toistenne seurasta ja tee hetkistänne ihania. vitun eukot.

Yhteistyössä