Vaadinko liikaa mieheltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huoh, tästäkin saatiin sitten miehen kanssa tappelu aikaiseksi.

Miehellä on siis hammaslääkäri huomenna klo 8.00. Ja tunnin aika. Tytöllä on hammaslääkäri klo 9.00 samassa paikassa ja 20min aika ja heti sen jälkeen 10min aika röntgeniin. Eli yhteensä 30min.

Mies nosti äläkän, kun ehdotin, et ottais tytön samalla mukaan ja käyttäis samalla hänetkin, kun kerta siellä on. Mies on toki töissä, mutta ei tarkkaa työaikaa, eli voi jatkaa päivää illasta tarpeen mukaan. Itse olen kotona tällä hetkellä.

No kun ei käy. Lähden siis 1v:n, 4v:n ja 7v:n kanssa käyttämään tyttöä hammaslääkärissä. Otan röntgeniinkin heidän vissiin sitten mukaan. Pakko onnistua, kun ei vaihtoehtoa ole, mutta olisko tuo ollut liikaa vaadittu mieheltä?

Yleensä hoidan kaikki lääkäri yms käynnit lasten kanssa, mut nyt olis kyllä mielestäni ollut kaikista järkevintä miehen käyttää samalla.

Jos olisin miehesi tilanteessa eli olisin menossa hammaslääkäriin kaheksalta ja lapsella vasta tunnin päästä aika, niin en ottaisi lasta mukaan.

Missä lapsi olisi sen tunnin. hoitohuoneeseen ei mukava ottaa ja odotushuoneeseen en lasta jättäisi yksin. Olisi sitten koko oman hammaslääkäriajan murhe miten lapsi pärjää ja kyllästyy odottamiseen.
Joten lapsen kannalta ei järkevää laittaa aamulla sinne.

No joo, jos sama suunta ja puol tuntia ottaa niin niin. Laittaisin lapsen miehen mukaan.
Helpompaa tollaset on tosiaan yksin hoitaa kun kolmen muun kanssa.

No niin minustakin, kun on eka käynti oikomisasioiden takia, et olis hyvä vähän keskustellakin hammaslääkärin kanssa asiasta. Mutta kun ei sovi miehelle. :headwall: Mulle pitää kyllä kaikki sopia, kun olenhan ÄITI.

No käytän kyllä tytön, ei siinä mitään, mutta ÄRSYTTÄÄ tuo miehen käytös.

Jos olisin miehesi tilanteessa eli olisin menossa hammaslääkäriin kaheksalta ja lapsella vasta tunnin päästä aika, niin en ottaisi lasta mukaan.

Missä lapsi olisi sen tunnin. hoitohuoneeseen ei mukava ottaa ja odotushuoneeseen en lasta jättäisi yksin. Olisi sitten koko oman hammaslääkäriajan murhe miten lapsi pärjää ja kyllästyy odottamiseen.

Jos kyse olisi noista pienemmistä, niin ymmärtäisin tämän, mutta on kyse 10v tytöstä, joka ihan varmasti pärjää käytävässä esim kirjan kanssa tai siellä huoneessakin vaikka häiritsemättä. Osaa käyttäytyä hyvin ja on rauhallinen ja luotettava.

No miksei se lapsi vois olla hoitohuoneessa odottamassa? Odotushuoneeseen en itsekkään jättäisi, mutta hoitohuoneessa saisi odotella. Ei sitä kysytä onko se kivaa odottaa vai ei, vaan odotettava on.

Helpompi homma olis tosiaan hoitaa miehen samalla reissulla kun itse kuitenkin sinne on menossa. Miksi äitin pitäisi sitten pukea kolme pientä mukaan ja lähteä viemään erikseen tyttöä samaan paikkaan? Siinä sit sanotaan samalla oven avauksella heipat vastaantulevalle isälle, joka olisi voinut sen tytön lääkärinkin samalla hoitaa.

No, miten on tyttö saanut samaan paikkaan hampulääkäriajan? Yhdessä keskustelitte vai yksinkö päätit laittaa samaan? Riippuu aika paljon siitä, mitä olette ennen puhuneet, jos olette puhuneet. Mä ymmärrän siten, että työaika on työaika, eikä sitä käytetä perheen asioiden hoitoon, korkeintaan työntekijän, tässä tapauksessa miehesi terveyden hoitoon.
Eli sinuna veisin reippaasti kaikkien kolmen lasten kanssa viemään yhtä lapsista hammaslääkäriin.

..mietipä sitten vaikka sitä että ne toiset lapset odottaa kuitenkin sen äidin kanssa sekä hammaslääkärissä että röntgenissä. Ei niitä pienempiä ainakaan voi jättää odotushuoneeseen. Ja tyttö tuskin haluaa yksin mennä röntgeniin(?), onko kaikkein järkevintä että toisetkin lapset tulee röntgeniin mukaan (saako edes tulla, turha säteilyriski ym?) vai olisiko pienempi paha että isäkin hieman osallstuisi tällaisessa tapauksessa lasten lääkärissä käyttämiseen.. No, ei voi mitään jos isä ei halua osallistua. Minua ainakin ärsyttäisi ja kovasti tuossa tilanteessa. Jos isän työaika on kerran muutenkin liukuva.

No, miten on tyttö saanut samaan paikkaan hampulääkäriajan? Yhdessä keskustelitte vai yksinkö päätit laittaa samaan? Riippuu aika paljon siitä, mitä olette ennen puhuneet, jos olette puhuneet. Mä ymmärrän siten, että työaika on työaika, eikä sitä käytetä perheen asioiden hoitoon, korkeintaan työntekijän, tässä tapauksessa miehesi terveyden hoitoon.
Eli sinuna veisin reippaasti kaikkien kolmen lasten kanssa viemään yhtä lapsista hammaslääkäriin.

Häh? En mitenkään ole tuota hammaslääkäriaikaa itse tytölle saatikka miehelle varannut. Ihan tk:n aikoja molemmat. Tytön ajat tuli postitse joku aika sitten ja sattuivat samalle päivälle ja tunnin välein miehen ajan kanssa.

Ymmärtäisin ennemmin tuon, jos miehellä olisi tarkka työaika. Mutta kun ei ole. Kunhan tekee hommansa, niin ei ole niin puolen tunnin päälle, mihin aikaan menee töihin. Saa itse päättää ja sopia työnsä, kunhan tekee sen, mitä on annettu.

Mutta siis, eipä mulla ole nyt vaihtoehtoja kuin käyttää tuo tyttö hammaslääkärissä ja laittaa yksin hoitohuoneeseen. Ei siinä ole muuten työrauhaa hammaslääkärillä tai röntgenhoitajalla. Oottelen muitten kanssa käytävässä. Pitää varmaan lapulle kirjoittaa kysymykset tytön mukaan ja pyytää vastaamaan vaikka sähköpostilla.

Lähinnä nyt kaipaisin vähän vastuunottoa mieheltäkin lasten asioissa. Ei millään lailla hoida tai tiedä lasten koulu- tai terveysasioista. Mitäs sitten jos mulle sattuu jotain. Mies on ihan pihalla kaikesta.

Alkuperäinen kirjoittaja sinä;25661496:
..mietipä sitten vaikka sitä että ne toiset lapset odottaa kuitenkin sen äidin kanssa sekä hammaslääkärissä että röntgenissä. Ei niitä pienempiä ainakaan voi jättää odotushuoneeseen. Ja tyttö tuskin haluaa yksin mennä röntgeniin(?), onko kaikkein järkevintä että toisetkin lapset tulee röntgeniin mukaan (saako edes tulla, turha säteilyriski ym?) vai olisiko pienempi paha että isäkin hieman osallstuisi tällaisessa tapauksessa lasten lääkärissä käyttämiseen.. No, ei voi mitään jos isä ei halua osallistua. Minua ainakin ärsyttäisi ja kovasti tuossa tilanteessa. Jos isän työaika on kerran muutenkin liukuva.

Itseasiassa en edes itse saa mennä sinne röntgeniin mukaan kun olen raskaana.

[QUOTE="vieras";25661530]Häh? En mitenkään ole tuota hammaslääkäriaikaa itse tytölle saatikka miehelle varannut. Ihan tk:n aikoja molemmat. Tytön ajat tuli postitse joku aika sitten ja sattuivat samalle päivälle ja tunnin välein miehen ajan kanssa.
[/QUOTE]

No, sitten jompikumpi teillä on pihalla kalenterista. Ei niitä tk-aikoja ole pakko ottaa. Ne on käsittääkseni sovittavissa aivan kuten yksityistenkin asemien ajat. Miksette peruneet joko miehen tai tyttären aikaa ja varanneet/ siirtäneet toiselle päivälle? Ei ne hampaat vielä viikossakaan tipu suusta, vaikka vähän pidemmällekin uusi aika menisi. :) Tsemppiä ja voimia koitokseen kuitenkin!

No, sitten jompikumpi teillä on pihalla kalenterista. Ei niitä tk-aikoja ole pakko ottaa. Ne on käsittääkseni sovittavissa aivan kuten yksityistenkin asemien ajat. Miksette peruneet joko miehen tai tyttären aikaa ja varanneet/ siirtäneet toiselle päivälle? Ei ne hampaat vielä viikossakaan tipu suusta, vaikka vähän pidemmällekin uusi aika menisi. :) Tsemppiä ja voimia koitokseen kuitenkin!

No millä lailla se asia muuttuisi, vaikka toisen aikaa siirrettäisiinkin? Nyt olisi miehellä ollut mahdollisuus helposti käyttää tyttökin samalla, mutta kun ei hänen korkeudelleen sovi.

Mulle on se ja sama käytänkö huomenna vai ensi viikolla muitten lasten kanssa. Ei se siitä se asia miksikään muutu.

[QUOTE="vieras";25661546]Itseasiassa en edes itse saa mennä sinne röntgeniin mukaan kun olen raskaana.[/QUOTE]

No varsinkin siksi sen miehen pitäisi käyttää tyttö röntgenissä. Vaikkei hammaslääkärissä käyttäisikään..

[QUOTE="vieras";25661759]10vuotaisko se lapsi on. miksi se ei osais itse mennä sinne hammaslääkäriin, onko niin pitkä matka vai?[/QUOTE]

No hammaslääkäriin on matkaa 7km. Ei kehtaa laittaa kävelemään, kun myöhästyy muutenkin koulusta tuon hammaslääkärin takia.

Mutta, mutta. Miehen piti kuitenkin ottaa tyttö mukaan. Ei näet lähtenyt miehen työauto käyntiin ja oli lähdettävä mun autolla. Eli joutuu joka tapauksessa sitten käyttämään tytönkin. :whistle:

[QUOTE="vieras ap";25662139]No hammaslääkäriin on matkaa 7km. Ei kehtaa laittaa kävelemään, kun myöhästyy muutenkin koulusta tuon hammaslääkärin takia.

Mutta, mutta. Miehen piti kuitenkin ottaa tyttö mukaan. Ei näet lähtenyt miehen työauto käyntiin ja oli lähdettävä mun autolla. Eli joutuu joka tapauksessa sitten käyttämään tytönkin. :whistle:[/QUOTE]

Onni onnettomuudessa =)

Et vaadi liikaa, enemmän pitäis vaatia ilmeisesti jos ei oma-aloitteisesti tajua osuuttaan hoitaa..
Toihan on ihan imbesilliä!
Musta tuossa tilanteessa olis ihan tasan tarkaan miehesi asia käyttää tyttö hammaslääkärissä, oli oma aika siin äsamalla tai sitten ei.
Tai (jos et oilis raskaana) hoitaa ne muut ipanat sillä aikaa kun sä viet isoimman hammaslääkäriin.
Tsiisus! :O

Pitäsköhän teidän vähän keskustella ennen kuin se viides lapsi syntyy, ei näet tälläiset hommat tuu helpottaan...jos nytkin jo yhdessä tekeminen on noinkin hankalaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ärtyy;25662554:
Pitäsköhän teidän vähän keskustella ennen kuin se viides lapsi syntyy, ei näet tälläiset hommat tuu helpottaan...jos nytkin jo yhdessä tekeminen on noinkin hankalaa...

Kyllähän tuo muuten osallistuu ihan kiitettävästi, tuo työasia on vaan jotenkin vaikea hänelle. Ei siis millään joustaisi siinä asiassa. On työnarkomaani. Mutta osallistuu sitten illalla kyllä kotihommiin ja lastenhoitoon ja pärjää heidän kanssaan.
Kouluhommista tai lääkäri/neuvola-asioista on kyllä ihan pihalla, ne huolehdin minä oikeestaan kokonaan. Ja sitten koko porukka mukana.

No päätty tämäkin kuitenkin hyvin. Ens viikolla sitten seuraavat hammaslääkärit, mut ne saan hoidettua vähän pienemmällä porukalla, kun yksi kerhossa. :)