Vaalit tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äänestäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äänestäjä

Vieras
Ketä tai mitä puoluetta äänestät ja miksi?

Itse aion äänestää Persuja. Toivon uutta "säpinää" politiikkaan. Nähtäväksi jää mitä se tulee olemaan, mutta en usko että huonompaan mennään. Ovat tavallisen ihmisen asialla.

Ei oikein ole puoluetta joka sopisi arvoihin.
- Persuijen uskonnollisuus on minulle suuri ei ei, samoiten asioiden yksinkertaistaminen.
- Vihreät menettivät kaiken uskottavuuden ydinvoima-asiassa
- Kokoomus ajaa vain paskoja huonekaluja tekevien yritysten asiaa ;)
- Keskusta on kuin kokoomus mutta rikosrekisterillä varustettuna
- SDPllä ei ole järkevää linjaa mihinkään ja Jutta Urpilaisen vastenmielisyys estää heidän äänestämisen
- RKP, en puhu ruotsia tai koe suomenruotsalaisten aseman vahvistamista tärkeäksi
- Muutos 2011 ja piraattipuolue, ehdolla on ne jotka eivät ole mahtuneet/päässeet persuihin ehdokkaiksi. Suora demokratia on ideana loistava.
- Vasemmistoliitto ja kommunistit, protestiäänelle sopiva paikka kai, mutta mitä tässä pitäisi protestoida?
- KD, perussuomalaiset avoimella maahanmuuttopolitiikalla

Alkuperäinen kirjoittaja äänestäjä;23145330:
Ketä tai mitä puoluetta äänestät ja miksi?

Itse aion äänestää Persuja. Toivon uutta "säpinää" politiikkaan. Nähtäväksi jää mitä se tulee olemaan, mutta en usko että huonompaan mennään. Ovat tavallisen ihmisen asialla.

Mitä se "säpinä" konkreettisesti tarkoittaa? Kuka tahansa osaa kritisoida, kuinka monta ratkaisua/toimintamallia/konkreettista ehdotusta oletat saavasi?

Kuka on "ei-tavallinen" ihminen?
Ja paljon huonompaan suuntaan voidaan hyvinkin mennä.

[QUOTE="hui";23145782]Mitä se "säpinä" konkreettisesti tarkoittaa? Kuka tahansa osaa kritisoida, kuinka monta ratkaisua/toimintamallia/konkreettista ehdotusta oletat saavasi?

Kuka on "ei-tavallinen" ihminen?
Ja paljon huonompaan suuntaan voidaan hyvinkin mennä.[/QUOTE]

Se tarkoittaa mitä tahansa uutta. En usko, että paljon huonompaan on mahdollista mennä. Uusi aina pelottaa ihmisiä, mutta nyt on oikea AIKA ja MAHDOLLISUUS. Tutussa ja turvallisessa ois helppo jatkaa, mutta mulla ei ole mitään menetettävää! Ja uskon että meitä on monia muitakin jotka näin ajattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja äänestäjä;23145821:
Se tarkoittaa mitä tahansa uutta. En usko, että paljon huonompaan on mahdollista mennä. Uusi aina pelottaa ihmisiä, mutta nyt on oikea AIKA ja MAHDOLLISUUS. Tutussa ja turvallisessa ois helppo jatkaa, mutta mulla ei ole mitään menetettävää! Ja uskon että meitä on monia muitakin jotka näin ajattelee.

Millä perusteilla viimeset 4v on olleet "tuttua ja turvallista"? Suomi on kokenut yhden syvimmistä taantumista maailman kanssa, sitäkö meinaat? Vai sitä, että ollaan selviämässä siitä ja päästään jaloilleen?
Totta on, että uusi usein ihmisiä pelottaa. Mutta persut haluavatkin takain niihin "vanhoihin hyviin aikoihin", joista aika on kyllä kullannut muistot. Se EI ole edistystä, eteenpäinmenoa tai mitään UUTTA!
Ja usko pois, sulla on PALJON menetettävää.

[QUOTE="hui";23145861]Millä perusteilla viimeset 4v on olleet "tuttua ja turvallista"? Suomi on kokenut yhden syvimmistä taantumista maailman kanssa, sitäkö meinaat? Vai sitä, että ollaan selviämässä siitä ja päästään jaloilleen?
Totta on, että uusi usein ihmisiä pelottaa. Mutta persut haluavatkin takain niihin "vanhoihin hyviin aikoihin", joista aika on kyllä kullannut muistot. Se EI ole edistystä, eteenpäinmenoa tai mitään UUTTA!
Ja usko pois, sulla on PALJON menetettävää.[/QUOTE]

No joka tapauksessa ne on lähimpänä mun ajatuksia ja rakastan mennä uuteen tuntemattomaan. =)

Täytyy myöntää, että en vielä edes tiedä, mitä puoluetta äänestäisin. Aiemmin olen äänestänyt sellaisia puolueita, joiden tavoitteena on ollut työnteon kannattavuus. Seuraavan neljän vuoden aikana aion kuitenkin tehdä elämässäni suuria muutoksia ja yksi merkittävin niistä on vähentää työntekoa. Pitäisi siis löytää "downshifting-puolue".

[QUOTE="vieras";23145993]En vastusta persuja, minäkin kaipaan vanhoja aikoja. Sitä kun meillä oli kekkosen diktatuuri ja asiat päätettiin moskovassa, miehet oli miehiä ja viina viinaa.[/QUOTE]

Hyväosaisen tuntit siellä vaan putisee.. =D

[QUOTE="vieras";23145993]En vastusta persuja, minäkin kaipaan vanhoja aikoja. Sitä kun meillä oli kekkosen diktatuuri ja asiat päätettiin moskovassa, miehet oli miehiä ja viina viinaa.[/QUOTE]

Nyt asiat päätetään Bryssälässä, miehet ovat ämmiä ja naiset femakkoja.

Kuumimmat

Yhteistyössä