Väärä positiivinen raskaustestissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettiväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettiväinen

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta? Saitko selville mikä sen aiheutti?

Epäilen omalle kohdalle väärää positiivista. Tein testin, tosin kyllä todella aikasin, kun kuukautisetkaan ei ole alkanu vielä. Sain selkeän plussan. Päivän sen jälkeen tein uuden testin ja se näytti negatiivista.

Harvemmin vääriä plussia tulee, ongelmana lienee se et testit on tehty niin herkiks et näyttävät positiivista niin aikaisin että kerkiää menemään kesken ennenkun ees alkaakaan kunnolla.. :/

On ollut ehkä kemiallinen raskaus. Alkio on hipaissut kohdunseinämää mutta ei ole kiinnittynyt. Saattaa silloin hetken näkyä testissä.

Toinen vaihtoehto on että se uusi testi oli vähemmän herkkä, sulla "laimeampi" pissanäyte tai jotain vastaavaa. Onko menkat alkaneet? Ehkä se vielä muuttuu plussaksi kun odottelet vähän. :)

Minäkin sain kerran plussan, vaikka en ollutkaan raskaana. Johtui todennäköisesti siitä, että en säilyttänyt tikkua ihan vaakatasossa silloin kun piti odotella testin valmistumista.

Olisin positiivisella mielellä vielä :)
Testaa parin päivän päästä uudelleen herkällä testillä. Harvoin tulee "oikeita" vääriä positiivisia. Enemmänkin niitä roskisplussia tai haamuja ja niitä tihrustellaan suurennuslasin kanssa. Jos oli kuiten plussa selvästi, niin älä vielä menetä toiveita, pissa saattoi olla laimeampi jne...

Mulla näytti illalla plussaa ja seuraavana aamuna varmistin vielä (kun aamulla pitäis näkyä herkemmin) herkemmällä testillä ja näytti negaa. Muutama päivä niin oli taas plussa. Lapsi nyt 4v. ;)

Lääkärituttavani sanoi minulle, ettei vääriä plussia ole olemassakaan, vain vääriä negoja. Tämä johtuu siitä että liuska reagoi raskaushormoniin ja sitä erittyy vain jos on näytteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lääkärituttavani sanoi minulle, ettei vääriä plussia ole olemassakaan, vain vääriä negoja. Tämä johtuu siitä että liuska reagoi raskaushormoniin ja sitä erittyy vain jos on näytteessä.

Pitää paikkansa... PAITSI jos on pco tai vastaava sairaus minkä vuoksi hormonitasot heittelevät ihan muissa maailmoissa kuin mitä testien suunnittelijoilla on ollut mielessä. Pco:ta sairastavalla ystävälläni mm. ovulaatio näkyy raskaustestissä.

Kyllä niitä vääriäkin plussia voi tulla. Esimerkiksi istukkasyöpä voi aiheuttaa sellasen. Tuli tässä googletettua tuota väärää plussaa.
Minulla on menossa kp 20/28. Edellisen kerran testasin myös liian aikaisin, silloin oli kohdunulkoinen raskaus :(

Pitää paikkansa... PAITSI jos on pco tai vastaava sairaus minkä vuoksi hormonitasot heittelevät ihan muissa maailmoissa kuin mitä testien suunnittelijoilla on ollut mielessä. Pco:ta sairastavalla ystävälläni mm. ovulaatio näkyy raskaustestissä.

Mulla ei kyllä oo raskaustesti näyttänyt plussaa kuin yhden ainoan kerran ja silloin olin oikeasti raskaana. Sen sijaan ovulaatiotestit näyttää plussaa milloin sattuu. Ja minulla siis tuo pco.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mikä on istukkasyöpä :o jos sisältä löytyy istukka niin löytynee vauvakin?

Oireet

Tavallisin oire on selittämätön pitkittynyt jälkivuoto rypäleraskauden, keskenmenon tai synnytyksen jälkeen. Keskenmenon jälkeen useita viikkoja tai synnytyksen jälkeen muutamia kuukausia kestävän vuodon yhteydessä istukkasyövän mahdollisuus otettava huomioon.

Ensimmäiset oireet voivat myös tulla etäpesäkkeistä. Tavallisin etäpesäkkeiden paikka on keuhkot, jolloin potilaalla voi esiintyä hengenahdistusta ja veriysköksiä. Etäpesäkkeitä voi ilmaantua myös emättimeen, maksaan ja aivoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap miettii vieläkin:
:attn: Kaipailen lisää kokemuksia/tietämystä. En tiiä uskollanko vielä testata.

Mikä tarkoittaa vielä? Olisko kuukautisten pitänyt jo alkaa? En ihan, anteeksi vaan, ymmärrä tätä tarvetta testata liian aikaisin, koska silloin tulee vain lisää epätietoisuutta. Olen itsekin varmuuden vuoksi testannut silloin, kun menkat olleet myöhässä. Oikeasti raskauden alkamisen tunnistaa jo oireista, vaikkei testaisikaan, kun aika on. Jo ihan niillä viikoilla, kun se testikin antaa luotettavan tuloksen.

Minulla oli joitain oireita. Lääkkeitä käytän, siinä yksi syy aikaisin testaamiseen. Kierto on ollut välillä sekaisin, joten en ole ihan varma kierrosta. Ja kun edelliset raskaudet ovat keskeytyneet, niistä viimeisin ollut kohdunulkoinen raskaus. Lasta ollaan yritetty jonkun aikaa saada, mutta tämä näyttää epätoivoiselta.
Tein testin, mutta negaa näytti sekin :(

Mikä tarkoittaa vielä? Olisko kuukautisten pitänyt jo alkaa? En ihan, anteeksi vaan, ymmärrä tätä tarvetta testata liian aikaisin, koska silloin tulee vain lisää epätietoisuutta. Olen itsekin varmuuden vuoksi testannut silloin, kun menkat olleet myöhässä. Oikeasti raskauden alkamisen tunnistaa jo oireista, vaikkei testaisikaan, kun aika on. Jo ihan niillä viikoilla, kun se testikin antaa luotettavan tuloksen.

Toi on silkkaa sontaa. Jos sulla sattuu olemaan alkuraskaudesta jotain 'oireita', ei se tarkoita, että kaikilla muilla olisi juuri samanlaiset tuntemukset.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:

Toi on silkkaa sontaa. Jos sulla sattuu olemaan alkuraskaudesta jotain 'oireita', ei se tarkoita, että kaikilla muilla olisi juuri samanlaiset tuntemukset.

näinpä ja suurin osa niistä oireista, kun on samallaisia mitä on ihan normisti ennen menkkojaki..