Väärän ihmisen postit luukussa, posti 5 km:n päässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viedäkö roskiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viedäkö roskiin

Vieras
Ärsyttää, posti on jo useamman kerran kantanut väärän ihmisen posteja luukkuumme. Nyt kirjeitä on odottamassa 4 kpl joista yksi perikunnan. Asia ei ärsyttäisi niin paljon jos posti olisi lähellä, mutta joudun sitä varten hankkimaan kyydin tai maksamaan bussimaksuja sillä posti on paikkakunnalla yli 5 km:n päässä. Mitä tekisitte sijassani? Menetänkö postin mokan takia rahaa ja vien kiltisti takaisin, kirjeissä voi olla tärkeää asiaa?

Nappaat postinjakajaa huomenna hihasta kiinni, eli kyttäät milloin se tulee ja avaat oven ja lykkäät väärinjaetut sen kouraan. Kyttäämällä säästät linja-autokulut.

Mielellään tekisin sen mutta kun olen koulussa just sillon. -ap

Eikö koulumatkalla ole yhtään kirjelootaa tai kauppaa/kioskia jossa postin palvelupiste? Ne kirjeet voi laittaa yhteen kirjekuoreen ja päälle kirjoittaa että jaettu väärin ja puottaa johonkin kirjelootaan. Tai jokaiseen kirjeeseen kirjoittaa jaettu väärin ja puottaa yksitellen jos ei löydy kotoa kirjekuorta.

Eikö koulumatkalla ole yhtään kirjelootaa tai kauppaa/kioskia jossa postin palvelupiste? Ne kirjeet voi laittaa yhteen kirjekuoreen ja päälle kirjoittaa että jaettu väärin ja puottaa johonkin kirjelootaan. Tai jokaiseen kirjeeseen kirjoittaa jaettu väärin ja puottaa yksitellen jos ei löydy kotoa kirjekuorta.

Jos en asioi postissa niin tippuuko sen väärän ihmisen postia taas jatkossakin mun lootaan? Jos joudun käymään siellä Postissa paikan päällä selittämässä että älkää pliis enää jakako tänne postia sellaselle ihmiselle joka a) asuu 45 km:n päässä ja b) jonka nimi ei täsmää postiluukun nimen kanssa. Meidän taloyhtiössä pidetään tosi tarkasti aina postiluukuissa täydet ihmisten nimet (etunimineen) näkysällä, taloyhtiön hallituksen pj on tosi tarkka mies...

Jos en asioi postissa niin tippuuko sen väärän ihmisen postia taas jatkossakin mun lootaan? Jos joudun käymään siellä Postissa paikan päällä selittämässä että älkää pliis enää jakako tänne postia sellaselle ihmiselle joka a) asuu 45 km:n päässä ja b) jonka nimi ei täsmää postiluukun nimen kanssa. Meidän taloyhtiössä pidetään tosi tarkasti aina postiluukuissa täydet ihmisten nimet (etunimineen) näkysällä, taloyhtiön hallituksen pj on tosi tarkka mies...
Ei ne postinjakajat niitä etunimiä lue...

Me olemme jättänee teipillä kiinni oman postiluukkumme päälle ja kirjoittaneet, että tullut väärään osoitteeseen. Siitä se postelijooni on napannut ne seuraavalla kerralla.

Miten toivoisit itsellesi tehtävän? Siis jos vaikka odotat tärkeää kirjettä tai laskua, niin tuntuisiko hyvältä, jos se heitetään roskiin. Eihän se periaatteessa sinulle kuulu jakaa toisten posteja, mutta jos ei se ylivoimaisen vaikeaa ole, niin mieluummin laittaisin lähimpään postilaatikkoon seuraavan kerran ohi kulkiessani. Itse ainakin tekisin niin, koska haluaisin jonkun toisen tekevän minullekin niin. Voihan sitä postiin soittaakin ja huomauttaa asiasta.

Vaikka asioit postissa ja teet mitä tahansa valituksia niin jatkossakin varmasti tuota väärää postia tulee. niin meillekkin tulee aina yhden saman tyypin postit vaikka ihan eri nimet luukussa ja eri katu missä asuu. Olen tehnyt useita valituksia ja viimeisimpään palutteeseen koskien väärää postia ei ole postista edes vaivauduttu vastaamaan viimeisimpään palautteeseen mitään.
Olen ne aina joko kaupan postipisteeseen vienyt tai pudottanut kirjelootaan Roskiin ei saa missään nimessä heittää toisten postia.

Teippaa ne postiluukkuun ja tee postin nettisivujen kautta asiakaspalaute asiasta,näin se tieto saavuttaa myös kaikki osalliset. Kun on mahdollista että jakajanne ei lajittele itse tai konelajitelluissa kirjeissä on virhe,näin tietää tarkkailla asiaa.

Nykyään jakajina toimii jo neekereitä, jotka ei osaa lukea, eikä edes puhua suomea. Ei ihme, että postit roiskitaan mihin sattuu. Onneksi laskut ja melkeen kaiken saa nettiin, niin ei tarvi jännittää, että kenen luukussa lasku on :ROFLMAO:

Onko ne jaettu väärin (kuoressa eri osoite) vai lähetetty (teidän osoitteeseen muun nimellä)?

Postin kuuluu jakaa posti osoitteen mukaan, vaikka nimi olisi mikä. Sit vaan "ei asu tässä osoitteessa" kuoreen ja lähimpään lähtevän postin laatikkoon tai vaikka siihen omaan teipattuna. Jos taas on jaettu eri osoitteeseen kuin kuoressa niin teksti "väärin jaettu", ja palautteesta voi teoriassa olla jotain iloakin.

Minä olen yrittänyt jopa ottaa yhteyttä lähettävään tahoon että lakkaisivat lähettämästä edellisen asukkaan lehteä meille, mutta ei...

Jos ne väärät postit tulee teidän osoitteella (sen mukaan jaettu oikeaan osoitteeseen), niin kirjoitat kuoreen, Ei asu tässä osoitteessa ja tiputat lähimpään postin lootaan, ei tarvitse mennä itse postiin. Se on postin huoli siitä eteenpäin. Jos ne on taas ihan väärässä osoitteessa, niin kirjoitat, että jaettu väärään osoitteeseen.

Laita lisäksi palautetta postin nettisivujen kautta, turha mihinkään postiin on mennä jonottamaan valittamista varten.
http://www.posti.fi/henkiloasiakkaa...aute&humany-henkiloasiakkaat=/contact/;id:216

Onko ne jaettu väärin (kuoressa eri osoite) vai lähetetty (teidän osoitteeseen muun nimellä)?

Postin kuuluu jakaa posti osoitteen mukaan, vaikka nimi olisi mikä. Sit vaan "ei asu tässä osoitteessa" kuoreen ja lähimpään lähtevän postin laatikkoon tai vaikka siihen omaan teipattuna. Jos taas on jaettu eri osoitteeseen kuin kuoressa niin teksti "väärin jaettu", ja palautteesta voi teoriassa olla jotain iloakin.

Minä olen yrittänyt jopa ottaa yhteyttä lähettävään tahoon että lakkaisivat lähettämästä edellisen asukkaan lehteä meille, mutta ei...

Ap ---> Siis niissä kuorissa on joku aivan eri osoite joka on 45 km:n päässä. Kuorten alanurkkaan on printattu jollain mustekoneella meidän katuosoite ja asunnon numero. Eli siis laskuttaja on laittanut kirjeet menemään ihan oikealla osoitteella mutta jokin jakelukone tms. printtaa siihen kuorten alanurkkaan meidän osoitteen. Kävin viemässä kirjeet nyt Postiin ja ne lupaili laittaa jotain viestiä eteenpäin mutta saa nähdä. On se kumma kun mun nimi selvästi lukee lootassa niin eikö voisi sen vertaa tarkistaa?
Mulle on miljoonia kertoja sattunut niin että muuton jälkeen on suoraan maksumuistutuksia postista. Entinen naapuri kertoi että uusi asukas joka tuli asumaan tilalleni oli nähty tyhjentämässä postilaatikkonsa ja repivän sisällön paperinkeräykseen. Kiva olisi tehdä vastapalvelus jollekin entiselle asukkaalle, itse en tällaista huomaavaisuutta ole vielä koskaan saanut osakseni. Kun yrittää olla kaikille kiva niin yleensä vaan tuhlaa omaa aikaansa...

Ap ---> Siis niissä kuorissa on joku aivan eri osoite joka on 45 km:n päässä. Kuorten alanurkkaan on printattu jollain mustekoneella meidän katuosoite ja asunnon numero. Eli siis laskuttaja on laittanut kirjeet menemään ihan oikealla osoitteella mutta jokin jakelukone tms. printtaa siihen kuorten alanurkkaan meidän osoitteen. Kävin viemässä kirjeet nyt Postiin ja ne lupaili laittaa jotain viestiä eteenpäin mutta saa nähdä. On se kumma kun mun nimi selvästi lukee lootassa niin eikö voisi sen vertaa tarkistaa?
Mulle on miljoonia kertoja sattunut niin että muuton jälkeen on suoraan maksumuistutuksia postista. Entinen naapuri kertoi että uusi asukas joka tuli asumaan tilalleni oli nähty tyhjentämässä postilaatikkonsa ja repivän sisällön paperinkeräykseen. Kiva olisi tehdä vastapalvelus jollekin entiselle asukkaalle, itse en tällaista huomaavaisuutta ole vielä koskaan saanut osakseni. Kun yrittää olla kaikille kiva niin yleensä vaan tuhlaa omaa aikaansa...

Jos siinä on koneella teidän osoite,niin se on tosiaan koneen tekemä virhe,mutta jakajan kuuluu jakaa ne teille jos ei ole varmaan tietoa siitä että sen nimistä henkilöä ei asu,siksi se palaute on todella tärkeä asia että se menee kaikille perille.

Yhteistyössä