Vaatekoko asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gALLu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gALLu

Vieras
Miten jos pitää luokitella vaatekoon perusteella, menee se luokittelu... mielessä oli tälläinen:

34-36 Hoikka
38-40 Normaali
42-44 Pyöreä
46-50 Lihava
50--> Sairaalloisen lihava

Kuulostaako oikealta?

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Ei voi luokitella pelkän koon mukaan, koska pituus vaikuttaa aina asiaan, ja määrittää osaltaan tarvittavaa kokoa.

näimpä...
ja ite muuttaisin niin että

34-38 hoikka
40-44 normaali
46-50 isokoinen
52--> liian isokokoinen

Alkuperäinen kirjoittaja gALLu:
Miten jos pitää luokitella vaatekoon perusteella, menee se luokittelu... mielessä oli tälläinen:

34-36 Hoikka
38-40 Normaali
42-44 Pyöreä
46-50 Lihava

Kuulostaako oikealta?

Kuulostaa...

34-36 Hoikka
38-40 Normaali
42-44 Pyöreä
46-50 Lihava

Kuulostaako oikealta?
Kyllä tää varmaan ainakin suuntaa-antava on.

Alkuperäinen kirjoittaja Enchantress:
mun mielestä 40 ei oo enää normaali :O
32-34 Hoikka
36-38 Normaali
40-44 Pyöreä
46-50 Lihava

Anteeksi, mutta minä olin ennen raskautta normaalipainoinen (painoindeksi 24 ), ja käytin koon 40 paitoja. Siksi että ruumiinrakenteeltani olen harteikas. Housut oli kokoa 38

34-36 Hoikka
38-40 Normaali
42-44 Pyöreä
46-50 Lihava

Kuulostaako oikealta?

Minä peesaan tätä!

Alkuperäinen kirjoittaja roberta:
oikeesti,joskus mulle on 36 koko esim paidasta hyvä ja joskus meinaan pökertyä,ku 40kokonen krinnaa ikävästi..

Just näin. Olen 158(lyhyt :)), painan 50, eli indeksi 20. Koulutuksen taulukoiden mukaan xs/s, tai 34/36.

SILTI mun kaapistani löytyy kokoa M housuja tai paitoja, koon 36(ja 32,34 ) vaatteita. Ja jonkun henkkamaukan kokotaulukon mukaan mulla on 38 vyötärö...... kun koossa 34/36 sen tarttis olla niitten taulukon mukaan 64. HEI HALOO :o

Väliin tuntuu että niitä kokonumeroita lätkitään ihan arpomalla. Muodin mukainen mitoitus vaikuttaa ja. Ja minähän siis taaplaan ihan just mulle oikeankokoisissa ja näköisissä vaatteissa!

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
oikeesti,joskus mulle on 36 koko esim paidasta hyvä ja joskus meinaan pökertyä,ku 40kokonen krinnaa ikävästi..

Just näin. Olen 158(lyhyt :)), painan 50, eli indeksi 20. Koulutuksen taulukoiden mukaan xs/s, tai 34/36.

SILTI mun kaapistani löytyy kokoa M housuja tai paitoja, koon 36(ja 32,34 ) vaatteita. Ja jonkun henkkamaukan kokotaulukon mukaan mulla on 38 vyötärö...... kun koossa 34/36 sen tarttis olla niitten taulukon mukaan 64. HEI HALOO :o

Väliin tuntuu että niitä kokonumeroita lätkitään ihan arpomalla. Muodin mukainen mitoitus vaikuttaa ja. Ja minähän siis taaplaan ihan just mulle oikeankokoisissa ja näköisissä vaatteissa!

Tilasin yhdestä firmasta tytölle vaatteita ja tilasin 2 samanlaista paitaa; kokoa 116 ja 110 cm. Siksi näin, kun joskus muka sopiva paita onkin pieni melkein heti. Vertasin noiden kahden kokoa, siis laitoin paidat hartiasaumoista vastakkain, niin kokoeroa noilla paidoilla oli hihojen suussa ja helmassa valehtelematta 2milliä... :whistle: Noooo, ei ole ihme, että toisena päivänä isompio on parempi, toisena pienempi...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Tilasin yhdestä firmasta tytölle vaatteita ja tilasin 2 samanlaista paitaa; kokoa 116 ja 110 cm. Siksi näin, kun joskus muka sopiva paita onkin pieni melkein heti. Vertasin noiden kahden kokoa, siis laitoin paidat hartiasaumoista vastakkain, niin kokoeroa noilla paidoilla oli hihojen suussa ja helmassa valehtelematta 2milliä... :whistle: Noooo, ei ole ihme, että toisena päivänä isompio on parempi, toisena pienempi...

Joo ja esim Vendin vaatteet on aina melki 5 cm pidempiä ja extraleveitä verrattuna joihinkin muihin vaatteisiin! Lasten vaatteissa ainakin mennään niin metsään, ettei paljon auta kokonumeron perusteella ostaa!
Ja ulkomailta tuodut ikäkoodatut vaatteet on usein tooosi pikkuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

...

Joo ja esim Vendin vaatteet on aina melki 5 cm pidempiä ja extraleveitä verrattuna joihinkin muihin vaatteisiin! Lasten vaatteissa ainakin mennään niin metsään, ettei paljon auta kokonumeron perusteella ostaa!
Ja ulkomailta tuodut ikäkoodatut vaatteet on usein tooosi pikkuisia.

No joo, vähänkö harmittaa kun mun mutsi toi vinon pinon aivan ihania vaatteita tytölle lontoosta viime syksynä, kun oli lomalla siellä, niin ne on nyt jo kaikki pieniä, kun eihän se ollu osannu raukka kattoo muuten kun kokolapun perusteella niitä... :(

itse käytän 42-44 kokoa ja olen normaali kropaltani.paidat xl koska tissit e kuppi :| housuissa menny jopa 40 riippuu valmistajasta.hm:lta paidat (trikoiset) m koko sillä l roikkuu! sillon ku olin yli 10kg laihempi vaatekoko ni oli m-l siltikin..

Eli pitkät tytöt on automaattisesti pyöreitä? Vain lautana ja sairaalloisen laihana saisin 36 kokoisen vaatteen mahtumaan päälleni ja hihat olis auttamatta liian lyhyet. 40 on mulle hoikan koko:)

Yhteistyössä