Vaatekoko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sorjA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sorjA

Vieras
Törmäsin tuolla ketjuun jossa ihmiset kertoi, että 1-2 vee lapset käyttää kokoa 80-86. Joko meidän muksu on tosiaan oudon mallinen tai sitten mä tungen sille liian isot vaatteet mutta mun 9 kk tyttö (8,5kg ja 73 cm eli hoikka) käyttää bodyissa ja housuissa kokoa 80 cm ja on just sopivat. Onkohan sitten vaan pitkäraajainen kaveri tai jotain, kun esim. 70 cm vaatteissa ei hiha riitä. 80 kokoset on just hihoista sopivat ja haaroista kanssa eli nepparit pysyy kiinni eikä jää sinkeelle. Veikkaan, että jos ton mallisena pysyy niin ei tod. kaksivuotiaana mene to koko. Oisko se vaan niin kropan mallista kiinni vai enkö mä osaa pukea lastani?

Meillä nyt vuoden vanha 10-kiloinen käyttää 86/92 kokoa ja samoin ollut kaksi isompaakin. Vastasyntyneenäkään en kokenut ongelmaksi, ettei löytyisi tarpeeksi pieniä vaatteita, niinkuin moni tuntuu tuskailevan, vaikkei ole keskosvauvoista kyse. Ei meillä mahtunut 50-senttiset kuin sairaalassa ne pari päivää.

Joo lapsia on niin monen mallisia. :)
Kuvittelisin, että meilläkin tuossa noin 9 kuukautisena tai myöhemmin kuvioihin tulee 80 senttiset vaatteet. Tällä hetkellä 6 kk, vähän alle 70 senttiä. 68:n bodyt alkaa olla lyhyitä, mutta muutamissa seiskanelosissa on ihan liian pitkät hihat taasen. Pittää vaan ite ruveta vääntämään niitä bodeja, niin on joka suhteessa oikean mittaiset. =) Tähän mennessä on menneet ns. edelliskoon vaatteet vielä jonnin aikaa niistä "ohikasvamisen" jälkeen.

Koko riippuu vaatemerkistäkin. Meillä oli joitain 86792 cm vaatteita käytössä tuossa iässä, koska olivat vaan mitoitukseltaan pienehköjä. Meillä eniten vaikutti niska-haaramitta/niska-helmamitta, joka jäi nopeasti pieneksi. Kasvu kyllä hidastuu tuossa iässä. Samaa kokoa voi käyttää puolikin vuotta. Kaksi vuotiaana meillä oli käytössä kutakuinkin 92 ja 9kk koko 80cm.

Yhteistyössä