Vaateus etiketti hautajaisiin ja ylioppilas juhliin. Kumatkin tiedossa! Neuvoja! Ylioppilasjuhliin lahjavinkit myös tarpeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja caniche fan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

caniche fan

Jäsen
04.02.2009
171
0
16
Minä sivistymättämönä ihmisenä kyselen vaatetusetikettejä hautajaisiin ja ylioppilasjuhliin :wave:

Pitääkö hautajaisissa olla ihan pelkästään mustat vaatteet? Millainen puku/asuste miehellä/naisella? Ilmeisesti tumma puku, musta solmio ainakin miehelle? Eikös naisilla ollut sellainen sääntö hautajaisissa ettei saa olla olkapäät paljaana? Kuinka tarkkaa on lasten vaatetus?
Ja onko jotain värisääntöä vaatteille ylioppilasjuhliin?

Ja mitäköhän kannattaisi ylioppilaalle jota ei kovin läheisesti tunne ostaa lahjaksi? Kyseessä on lapsen kummitäti....

:attn:

hautajaisiin ei ole pakko laittaa mustaa. siistit vaatteet, kunhan ei nyt mitään neonvärejä laita (järkeä saa käyttää). olkapäät peittoon joo ja jos laittaa hameen niin mun mielestä sellainen joka peittää polvet on sopivan pitkä...

Hautajaiset: Itse toimisin näin, lapselle normaalit siistimmät vaatteet. Ei mustaa/ tummaa, laittaisin ihan värillistä. Kukkakuviointia tms. en kuitenkaan laittaisi tytölle. Itselle tummat housut ja valkoinen pusero, toki voisin laittaa myös jonkin muun sävyisen vaaleamman paidan. Olkapäät peittoon.
Miehelle tummapuku, valkoinen paita.

Ylppäreihin laittaisin jonkun kivan mekon, tai mikä tuntuu itselle parhaimmalta. Miehelle puku ja värikäs paita. Lapselle normit siistit vaatteet.

meillä ollut miehellä musta puku ja kraka (valk.paita) ja mulla itsellä kans mustat housut/hame ja jotain siistiä yläosaa ei nykyään tarvi olla mustaa kuhan on siistit vaatteet.
Mä olin aatellu ostaa mun pojan tyttöystävälle ylppärilahjaks Aalto maljakon

Vapaa valinnasta ostin muuten yhdelle valmistujaislahjaksi sellasen cupidomaljakon ja laitettiin geishakarkkeja sisään. Sellofaaniin paketoitiin. Mun mielestä oli tosi kiva lahja, sopii nuoremmallekkin.

Onko lapsia yleensäkkään hyvä viedä hautajaisiin? Ettei jää traumoja? Häiritsevät vain muita meluamalla ja omaiset eivät saa surra rauhassa. Koululaiset ovat mielestäni jo tarpeeksi vanhoja tajuamaan

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:
Onko lapsia yleensäkkään hyvä viedä hautajaisiin? Ettei jää traumoja? Häiritsevät vain muita meluamalla ja omaiset eivät saa surra rauhassa. Koululaiset ovat mielestäni jo tarpeeksi vanhoja tajuamaan

Itse en veisi tuota reilun vuoden ikäistä. Koululainen on jo eri asia.
Mutta huom! ap:hän ei kysynyt tästä asiasta vaan vaatetuksesta =)

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:

Mä taas ajattelen niin, että lasten kuuluu nähdä elämää vähän joka suunnalta. Kyllä ne hautajaiset kuuluu joukkoon. Sitten ollaan sen aikaa kun jaksetaan.

Yhteistyössä