Vaatteet valittu 1v kuvaan? *kuvat* LISÄTTY KUVA MEKOSTAKIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Enni:
Eikö ole aika rankkaa yksi vuotiaalle vaihtaa vaatteitakin kuvauksen välissä? :(
Meillä ainakin pienet ovat olleet ihmeissään kuvauksesta ja vieraasta kuvaajasta muutenkin eikä olisi tullut mieleenikään ruveta vaihtamaan lapsella vielä vaatteitakin kesken kuvauksen. Stressaavaa se on lapselle muutenkin.

Mutta noista taitaisin sitten laittaa ekat.

:D

Jos se niin stressaa niin sama ku ei käytä lapsia ollenkaan kuvaukses.
Meillä sitä kuvaamsita on aina eniten stressannut äiti,eikä lapset.
Taitaa olla siis ihan ihmiskohtasta tämäkin juttu

Meillä lapsilla ollut kuvissa vähän juhlavammat vaatteet, ei mitään röyhelöitä tai kravattia kumminkaan. Esikoinen jaksoi hyvin mutta kuopusta stressasi selkeästi se kuvaaminen. Eli lapsi kohtaista se varmasti on.

Ja minä olen siis se joka meinasi että asia stressaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Alemmat on ihanat. Ja syötävän suloinen napero oli ap:n blogissa ne päällä :D :D

No nyt mä katsoin kans sen blogin ja mä ottaisin ehdottomasti sieltä blogista sen lilan haalarin. Se olis enempi tyttömäinen

Mut se ei oo niin retro :D ja huonosti ommeltukin, mua häiritsis koko ikäni kattoo kuvaa mistä mun ompelu virheet pomppis silmille!

että voimakkaat värit ei sovellu hyvin ns. pikkulapsikuvauksiin. Meille sanottiin, että mahd. neutraalit värit, joten toi oranssi eikä toi ekakaan vaihtoehto oo paljon sen paremmat.
Ja mä tosiaan luulin ekaks, että teillä on poika menossa kuvaan....

Mun rinsessalla oli ainakin rinsessamekko, kun on rinsessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
että voimakkaat värit ei sovellu hyvin ns. pikkulapsikuvauksiin. Meille sanottiin, että mahd. neutraalit värit, joten toi oranssi eikä toi ekakaan vaihtoehto oo paljon sen paremmat.

Miksi ei sovellu? Mä just muistelin et koulukuviinki käskettii aina laittaa jotai värikästä?
Meillä ei olla nii rinsessaa että tarttis olla röyhelöö :D toisena vaatteena kyllä mekko.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Tokat ja haeppas kaupasta saman savyn oranssia silkkinauhaa josta teet ison rusetin. Jos ei oo tukkaa mihin laittaa tee "pääpanta"

Nuo pääpannat on nii hassunnäkösiä...onha tuolla tukkaa, muttei siinä mikää pysy ku heiluu ku heinämies :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:

Miksi ei sovellu? Mä just muistelin et koulukuviinki käskettii aina laittaa jotai värikästä?
Meillä ei olla nii rinsessaa että tarttis olla röyhelöö :D toisena vaatteena kyllä mekko.

kun pienellä lapsella ei ole juuri sitä tukkaa tai mitään meikkejä tms., niin voimakkaat värit vie viimeisetkin värit kasvoilta. Ja tottahan tuo.

Tokat ja haeppas kaupasta saman savyn oranssia silkkinauhaa josta teet ison rusetin. Jos ei oo tukkaa mihin laittaa tee "pääpanta"

Miksi ihmeessä tytöistä pitää ihan väkipakolla tehdä joku prinsessa tms.??
Apn tyttö on suloinen ihan pelkästään tuossa puvussa ja ihan "tarpeeksi" tyttömäinen.
Itse suosin luonnollisuutta kuvissa ja sellaisia vaatteita joissa lapsi on oma itsensä eikä teko-prinsessa.
Omalla tytöllä oli 1-v kuvassa nätit samettihousut ja collegepusero ja kyllä sen tytöksi tunnistaa ilman rusetteja päässäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:

Miksi ihmeessä tytöistä pitää ihan väkipakolla tehdä joku prinsessa tms.??
Apn tyttö on suloinen ihan pelkästään tuossa puvussa ja ihan "tarpeeksi" tyttömäinen.
Itse suosin luonnollisuutta kuvissa ja sellaisia vaatteita joissa lapsi on oma itsensä eikä teko-prinsessa.
Omalla tytöllä oli 1-v kuvassa nätit samettihousut ja collegepusero ja kyllä sen tytöksi tunnistaa ilman rusetteja päässäkin.

yhden valouskuvaliikkeen sivulta lainattu: "Valokuvassa voimakkaat värit ja hallitsevat kuviot vievät usein päähuomion, joten niitä on hyvä välttää."

Niin ja meidän neidillähän oli prinsessamekko, kun se mekko on paljon luonnollisempi sillä pienellä tytöllä kuin joku collegepusero ja housut.

Nonii, kun nyt kaikki siitä mekosta kohkaa nii tämmönen mekko tulee sitte kans kuviin. Tässä kuvassa neiti vasta reilu 6kk ja mekko vähä iso. Nyt sopivan kokonen ja ylettyy polviin asti, ei tule kuvaan bodya alle eikä sukkiksia yms.

Muok. sen verran viel et tossa hirmu kuolanen, ei toivottavsti enää 1v kuvas noin paljo kuolaa :D

Yhteistyössä