Vähähiilidydraattinen dieetti on huuhaata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Väestönkasvu kääntyi huimaan nousuun, kun maanviljely keksittiin (eli ravinto alkoi perustua hiilihydraatteihin). Se oli niin suuri ihmiskoe, että sen tulokset yksinään todistavat, ettei vähähiilihydraattisella dieetillä ole mitään edullisia terveysvaikutuksia.
Keliakia ja vilja-allergia sen sijaan ovat oikeita koululääketieteen tuntemia sairauksia, joiden hoitona on gluteiinin (kotimaiset viljat puhdasta kauraa lukuun ottamatta) tai oireita aiheuttavien viljakasvien (kotimaiset, vehnä, riisi, maissi, hirssi ja tattari(ei ole viljakasvi) välttäminen riippuen siitä mikä aiheuttaa oireita. Oireita voi aiheuttaa yksi tai useampi näistä tai jopa kaikki) välttäminen.
Sellaistakin TÄYDELLISTÄ HUUHAATA olen kuullut, että vähähiilihydraattinen dieetti olisi modernimpi allergian hoitomuoto. Näissä väitteissä ei ole kyse lääketieteestä.
TätiKoodari, joka ei jaksanut kirjautua

Minäkin olen ottanut runsaiden vaaleiden hiilihydraattien ja rasvan dietin. Tehostanut olen sitä sokerilla. Kun vetäisee burgen kingin jättiaterian kunnon sokerisella kolajuomalla ja jälkiruokajäätelöllä, niin siinä on dieetti mun makuuni.

Jos ihan dieeteistä puhutaan eikä normaalista +-0 tai plussakalorien ruokavaliosta niin ei ne vhh/ketoosidieetit huuhaata ole. Kyllähän ne toimii siihen diettaamiseen ihan täysin. Mutta ei ne mitään muuta dieettiä ultimaattisesti parempia ole. Se joka diettaamisessa toimii toiselle ei välttämättä toimi toiselle yhtä hyvin.
Mitä sitten tulee vhh/ketoosi ruokavalioon niin sen terveysvaikutukset kannattaa kokeilla henkilökohtaisesti jos tuntuu olevan jotain vaivaa minkä vhh/ketoosi ruokavalio voisi parantaa.

Yhteistyössä