vähähiilihydraattinen dieetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dieettiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dieettiläinen

Vieras
Moi,

Olen ollut nyt maanantaista asti vähähiilihydraattisella dieetillä ja sinä aikana on paino pudonnut 2,2kg. Iltaisin vielä kärsin nälän tunteesta ja parina yönä on mahaan koskennut,varmaan johtuu siitä nälästä. Tarkoitus olisi pudottaa noin 15 kiloa.

Kun olen päässyt tuohon tavoite painoon ja jos aloittelen sitten syömään noita perunoita,riisiä ja pastaa,ainakin silloin tällöin niin tuleeko paino todella todella nopeasti takaisin. Luin vaan netistä joltain sivulta että paino saattaa tulla takaisin ihan muutamassa päivässä. Ja mitä jos pidän esim. kerran kuussa "herkkupäivän"? Eli kävisin vaikka ravintolassa syömässä tai vaikka pikaruokaa? Tai ostaisin vähän irtokarkkeja? Mutta muuten noudattaisin tätä dieettiä. Meneekö dieetti piloille noiden "herkkupäivien" ansioista?

ei mene pilalle herkkupäivistä jos vaan itsekuri pitää ettet pidä niitä koko ajan useammin ja useammin. Usein satunnainen herkkupäivä nopeuttaa laihtumista, mistä lie johtuu. Karppaaminen kannattaa ottaa elämäntavaksi jotta paino pysyy alhaalla. Pastat sun muut kannattaa jatkossakin sisällyttää niihin herkkupäiviin eikä ottaa päivittäiseen ruokavalioon.

Samoin täällä olen yrittänyt pitää hiilihydraatitonta mutta ei se aina onnistu...painoa on nyt tippunut 5 kiloo aloitin jo pari kuukautta sitten....tulee kuitenkin muun perheen kanssa syötyä vähän pastaa yms.

niin tosiaan se vatsakipu ja nälkä, et varmaan syö tarpeeksi ainakaan rasvaa? Sitä saa syödä tosi reilusti mikä on monelle hankala juttu kun on vuosia tottunut välttelemään rasvaa.

[QUOTE="laihduttaja";24146478]Samoin täällä olen yrittänyt pitää hiilihydraatitonta mutta ei se aina onnistu...painoa on nyt tippunut 5 kiloo aloitin jo pari kuukautta sitten....tulee kuitenkin muun perheen kanssa syötyä vähän pastaa yms.[/QUOTE]

kas kummaa kun ei dieetti toimi kun et sitä noudata...

[QUOTE="Blushing";24146473]Musta kuulostaa että syöt liian vähän jos nälkä on. Karpatessa ei pitäisi nälän kyllä vaivata :D[/QUOTE]

Se voi hyvinkin olla että rajoitan "tietämättäni" myös tuota syömistä. Iltaisin en enää kello 20 jälkeen syö mitään,ainoastaan saatan juoda kupin kahvia.

En usko että tekee vaikeuksia palata "normaaliin" ruokarytmiin,mulle kun kuitenkaan ei noi perunat,riisit ja pastat ole ruuassa mikään välttämättömyys. Hyvin pärjään salaatin ja vihanneksien kanssakin jos teen esim. uunikalaa tai paistan pihvejä. enempi mulle on tuottanut ongelmia noiden makeiden,kuten suklaan,salmiakin ja pipereiden pois jättäminen. Ja siksikin varmaan iltaisin maha huutaa hoosiannaa kun on tottunut aina iltaisin telkkaria katsellessa mässäilemään jotain :)

Alkuperäinen kirjoittaja dieettiläinen;24146523:
Se voi hyvinkin olla että rajoitan "tietämättäni" myös tuota syömistä. Iltaisin en enää kello 20 jälkeen syö mitään,ainoastaan saatan juoda kupin kahvia.

En usko että tekee vaikeuksia palata "normaaliin" ruokarytmiin,mulle kun kuitenkaan ei noi perunat,riisit ja pastat ole ruuassa mikään välttämättömyys. Hyvin pärjään salaatin ja vihanneksien kanssakin jos teen esim. uunikalaa tai paistan pihvejä. enempi mulle on tuottanut ongelmia noiden makeiden,kuten suklaan,salmiakin ja pipereiden pois jättäminen. Ja siksikin varmaan iltaisin maha huutaa hoosiannaa kun on tottunut aina iltaisin telkkaria katsellessa mässäilemään jotain :)

voit ihan rauhassa iltaisin mässäillä vaikkapa pähkinöitä, mansikoita ja kermavaahtoa yms. hyvää. Ikinä ei kannata noudattaa sellaista ruokavaliota josta tulee paha olo.

[QUOTE="...";24146524]Syö enemmän!! EI siinä nälkää kuulu nähdä!!! Herranen aika...[/QUOTE]

Juu,pitää vissiin alkaa mättämään enempi tuota ruokaa.Jotenkin vaan hullulta tuntuu että kun olen normaalistikin päivisin vähällä ruualla niin nyt ei meinaa oikein upota mikään.Iltaisin kyllä sitten menisi ja aikaisemmin menikin niin nyt kun pistää stopin viimeistään kahdeksalta niin maha alkaa huutamaan tuossa kello 24 maissa :).Mutta ehkä miekin vielä tulen oppimaan tuon oikean ruokailutavan.

Alkuperäinen kirjoittaja dieettiläinen;24146601:
Juu,pitää vissiin alkaa mättämään enempi tuota ruokaa.Jotenkin vaan hullulta tuntuu että kun olen normaalistikin päivisin vähällä ruualla niin nyt ei meinaa oikein upota mikään.Iltaisin kyllä sitten menisi ja aikaisemmin menikin niin nyt kun pistää stopin viimeistään kahdeksalta niin maha alkaa huutamaan tuossa kello 24 maissa :).Mutta ehkä miekin vielä tulen oppimaan tuon oikean ruokailutavan.

siis miksi sä et syö iltaisin?

[QUOTE="sondersson";24146590]voit ihan rauhassa iltaisin mässäillä vaikkapa pähkinöitä, mansikoita ja kermavaahtoa yms. hyvää. Ikinä ei kannata noudattaa sellaista ruokavaliota josta tulee paha olo.[/QUOTE]

Miten tuo kermavaahto,pitääkö sen olla jotain tiettyä? Esim.parinteistä kuohukermaa? Mutta eikös niissä ole aika paljon sokeria kuitenkin ja normaalistihan kermavaahtoon lisätään sokeria,pitääkö se jättää nyt kokonaan pois siitä? Entä miten jos tekisin vaikka mansikkarahkaa? voiko sitä rahkaa syödä ja pitääkö sen olla jotain tietynlaista? Tää on niin uutta mulle että anteeksi jos vaivaan teitä näillä kysymyksillä.

[QUOTE="sondersson";24146611]siis miksi sä et syö iltaisin?[/QUOTE]

No kun yritän noudattaa myös sitä ettei enää kello 20 jälkeen tulisi syötyä :). Mutta tarvii vissiin siitä vähän luistaa :).

Yritä syödä päivässä 3-4 kertaa, kuitenkin niin että ruokailujen väli on ainakin 4 tuntia. 5-6h on myös hyvä väli, muttei tarvitse joka ruokailun välissä olla näin pitkää aikaa. Vuorokauden ajalla ei nyt ole niin suurta merkitystä, mutta nälkä ei kuulu olla! Esim. Aamiainen klo 7.00, lounas klo 12.00, välipala tai jokin klo 17.00 ja iltapala klo 22.00. Sitten jos nukut pidemmät yöunet, päivään voi mahtua vain ne kolme ruokailua.

Ja syö joka kerta paljon ja reilusti. Rasvoja ja proteiineja.

Mä syön kolmesti päivässä, lihaa, kasviksia, salaatteja joissa loraus öljyä.
Mä rakastan lanttumuussia ja erilaisia gratiineja.
Samoin juustot ja pähkinät. Sekä partaäijä jogurtti siihen voi laittaa sekaan mitä vaan. Kahdessa viikossa kiloja poissa 8

Alkuperäinen kirjoittaja dieettiläinen;24146621:
Miten tuo kermavaahto,pitääkö sen olla jotain tiettyä? Esim.parinteistä kuohukermaa? Mutta eikös niissä ole aika paljon sokeria kuitenkin ja normaalistihan kermavaahtoon lisätään sokeria,pitääkö se jättää nyt kokonaan pois siitä? Entä miten jos tekisin vaikka mansikkarahkaa? voiko sitä rahkaa syödä ja pitääkö sen olla jotain tietynlaista? Tää on niin uutta mulle että anteeksi jos vaivaan teitä näillä kysymyksillä.

ihan oikeata kuohukermaa, ei ole sokeria kun et ite sitä lisää. Rahkaa voi tottakai tehdä ja ihan tavalliseen tapaan marjoja, maitorahkaa ja kermaa, sokeri vaan jätetään pois.

[QUOTE="sondersson";24146665]ihan oikeata kuohukermaa, ei ole sokeria kun et ite sitä lisää. Rahkaa voi tottakai tehdä ja ihan tavalliseen tapaan marjoja, maitorahkaa ja kermaa, sokeri vaan jätetään pois.[/QUOTE]

No mut eihän se sitten mitään HYVÄÄ ole? Maitorahkahan maistuu ihan hirveältä...on varmaan joo tervellistä ja hyvä välipala, mut ei tuo oikeiden herkkujen korvikkeeksi käy.

Kyllä mä syön pähkinöitä tms. ihan terveellisyyden vuoksi, mut en voi väittää että ne naposteltavana mitenkään korvaisi esim. ihanaa salmiakkia.

[QUOTE="sondersson";24146665]ihan oikeata kuohukermaa, ei ole sokeria kun et ite sitä lisää. Rahkaa voi tottakai tehdä ja ihan tavalliseen tapaan marjoja, maitorahkaa ja kermaa, sokeri vaan jätetään pois.[/QUOTE]

Kiitos kovasti avusta. Miepä tästä sitten kohta hipsin kauppaan ja ostan marjarahka tarvikkeet illaksi :). Ja noita mansikoita voikin sitten ostaa sen verta enempi että voi napsia telkkua katsellessa :).

Tämä tosiaan on niin uusi juttu mulle että jotkut asiat on todella hakusessa.Vaikka kuinka yrittäisi netistä tietoa onkia niin silti jää jotkut asiat vähän pimentoon. Ja kun olenn yt huomannut että tällä todella paino tippuu sukkelasti niin en millän haluaisi heti alkuun "pilata" jollain omalla typerällä virheellä.

[QUOTE="vieras";24146694]No mut eihän se sitten mitään HYVÄÄ ole? Maitorahkahan maistuu ihan hirveältä...on varmaan joo tervellistä ja hyvä välipala, mut ei tuo oikeiden herkkujen korvikkeeksi käy.

Kyllä mä syön pähkinöitä tms. ihan terveellisyyden vuoksi, mut en voi väittää että ne naposteltavana mitenkään korvaisi esim. ihanaa salmiakkia.[/QUOTE]

kyllä mä ainakin tykkään mansikkarahkasta ilman sokruakin. Voihan se parilla ekalla kerralla olla aika mautonta mut sit siihen tottuu. Ja kyllähän dieetillä ku dieetillä joutuu herkuista tinkimään.

Alkuperäinen kirjoittaja dieettiläinen;24146436:
Moi,

Kun olen päässyt tuohon tavoite painoon ja jos aloittelen sitten syömään noita perunoita,riisiä ja pastaa,ainakin silloin tällöin niin tuleeko paino todella todella nopeasti takaisin. Luin vaan netistä joltain sivulta että paino saattaa tulla takaisin ihan muutamassa päivässä. Ja mitä jos pidän esim. kerran kuussa "herkkupäivän"? Eli kävisin vaikka ravintolassa syömässä tai vaikka pikaruokaa? Tai ostaisin vähän irtokarkkeja? Mutta muuten noudattaisin tätä dieettiä. Meneekö dieetti piloille noiden "herkkupäivien" ansioista?

Paino nousee kyllä, ei välttämättä jos silloin tällöin vain syö, mutta ainakin jos alkaa joka päivä syömään reilummin. Jos ei aio ottaa karppausta elämäntavaksi, niin pitää ottaa huomioon, että sitten pitää karppaamalla laihduttaa se noin 2-3 kiloa tavoitepainon alle. Paino nousee sitten kun hiilarivarastot täyttyy.
Herkkupäivä on ihan ok silloin tällöin! Siitä vaan tulee yleensä hirveä olo :D

[QUOTE="vieras";24146694]No mut eihän se sitten mitään HYVÄÄ ole? Maitorahkahan maistuu ihan hirveältä...on varmaan joo tervellistä ja hyvä välipala, mut ei tuo oikeiden herkkujen korvikkeeksi käy.

Kyllä mä syön pähkinöitä tms. ihan terveellisyyden vuoksi, mut en voi väittää että ne naposteltavana mitenkään korvaisi esim. ihanaa salmiakkia.[/QUOTE]

Sokerinhimo ei ole ihmiselle normaali olotila, se johtuu hiilareiden ja etenkin sen sokerin liiallisesta mussutuksesta. Mitä vähemmän sokeria syö, sitä vähemmän sitä himoitsee ja sitä paremmalta kaikki muu kuin sokeri maistuu. Kokemusta on, toimii. Mutta on se ihan helkkarin vaikeeta pysyä sokerista täysin erossa kun sitä tursuaa joka paikasta. Ja sitten kun kerran syöt makeeta niin joutuu monta åpäivää taas sen jälkeen vierottamaan itteään kun sokerinhimo iskee..

Yhteistyössä