Vähäinen lapsivesi, onko siitä haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Topsy2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Topsy2

Aktiivinen jäsen
24.06.2006
1 831
0
36
Moi,

kysäisenpä täältäkin, kun minulla todettiin tänään lapsen olevan perätilassa ja kääntöä ei voitu yrittää sillä lapsivettä oli liian vähän. Olin itse vähän sekaisin etten ehtinyt kaikkea kysyä, ja nyt jäi mietityttämään, onko vähäisestä lapsivedestä jotain haittaa lapselle? Tai pitäsikö suhtautua nyt eritavalla viimeisillä viikoilla?

Kävin magneettikuvassa ja ensi viikolla on uusi aika synnärille, jolloin asiasta keskustellaan. Meinaa pää olla melko sekaisin kun mietin perätilasynnytystä ja tuota lapsivettä :|

Topsy 37+0

Mun siskolla aikoinaan käynnistettiin synnytys ennen LA:ta, kun lapsivettä oli liian vähän.. Sitä en osaa sanoa, onko siitä haittaa lapselle, mut mun siskon tapauksessa päädyttiin tähän..

Soita sinne synnärille, jos sua mietityttää, eiköhän ne sulle sieltä asioita kerro.

Iso :hug:

Mulla oli viimeisimmässä raskaudessa vähän lapsivettä. 38 rv:llä lääkäri sanoi niin. Mutta kun ei kuitenkaan ollut liian vähää, niin ei tarvinnut käynnistää.

Mutta voithan soittaa ja kysyä asiasta, jos se vaivaa. (Niinkuin tuossa yllä jo sanottiinkin.) =)

Kiitos vastauksistanne :hug: Soitin synnärille ja sanoivat että ei hätää, eivät olisi kotiin päästäneet jos jotain olisi ollut. Ensi viikolla on taas aika sinne, joten nyt melko huolettomin mielin (tosin pitäisi päättää ottaako sektion vai perätilasynnytyksen... :/ )

Topsy

Hei!
Minulla oli myös lapsivesi vähentynyt loppuraskaudessa. Ei kuitenkaan liikaa. Lapsiveden vähentymisen takia vauvan iho voi olla sitten syntymän jälkeen pintakuiva, mutta normalisoituu aika pian. Eli ei huolta :)

Oletko ensisynnyttäjä? Harvoin ensisynnyttäjää laitetaan synnyttämään perätilaa ellei vauva ole tosi pieni, perätilasynnytksessä on aian kuitenkin niin suuri riski.

Et tainnut saada vielä magneettikuvauksen tuloksia? Itsellä niiden tulos vaikutti siihen, että lääkärit katsoivat sektion meille alatiesynnytystä turvallisemmaksi. En olis varmaan uskaltanutkaan alatiesynnytykseen lähteä, joten onneksi ei jäänyt omaksi päätettäväksi.

Meilläkään ei alettu kääntämisyritykseen, koska napanuora oli lähellä kaulaa. Onneksi ei yritetty kääntää. Meillä poika oli koko raskauden perätilassa ja uskon vahvasti, että siihen olo jokin syy ja kääntäminen olis tuskin onnistunut.

Toista odottelen. Lapsivettä on ollut koko raskauden ajan melko vähän, siksi alkoi huolettamaan. Mutta ensi viikolla selviää, magneettikuvien tulokset (tosin sain jo alustavat) ja muutenkin, mm. vauvan kokoarvio. Itsekin toivoisin että ratkeaisi jollain luvuilla, niin ei tarvitsisi itse päättää..

Topsy

Yhteistyössä