Vähäisen liikunnan merkitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun liikunnat on tässä:

Ma sali, ti lenkki, ke sali, to lenkki, pe sali. Onko näin vähäisellä liikunnalla mitään merkitystä edes? En millään ehdi enempää liikkumaan ja la & su en pysty ollenkaan.

Riippuu siitä kauanko olet salilla/lenkillä? Tunti päivässä reipasta tahtia oikein hyvä =)

Mä en ehdi liikkumaan juur mitään, kun pitää tehdä fyysistä työtä, saattaa lapsia taas huomisesta lähtien pyörälä kouluun ja kottiin 3km, marjastan ja sienestän, jne :D eli arkiliikuntaa tulee kyllä, mutta salilla ja lenkillä en käy..

Riippuu siitä kauanko olet salilla/lenkillä? Tunti päivässä reipasta tahtia oikein hyvä =)

Mä en ehdi liikkumaan juur mitään, kun pitää tehdä fyysistä työtä, saattaa lapsia taas huomisesta lähtien pyörälä kouluun ja kottiin 3km, marjastan ja sienestän, jne :D eli arkiliikuntaa tulee kyllä, mutta salilla ja lenkillä en käy..

Ei kai joku kävely auta? Mäkeä/portaita ylös intervallityyppisesti tai 1,5 tunnin juoksulenkkiä niin tulee tulosta.

Ei kai joku kävely auta? Mäkeä/portaita ylös intervallityyppisesti tai 1,5 tunnin juoksulenkkiä niin tulee tulosta.

Auta mihin?!
Päivän tai useamman tunnin marjastus riittää kyllä päivän liikunnaksi, jos tavoitteena on ylläpitää kuntoa. Ei meidän kaikkien ole tarkoitus olla kilpaurheilijoita. Ei saa unohtaa arkiliikunnan terveyshyötyä ja lisäksi esim marjastus on upea tapa rentoutua/ladata henkisiä voimavaroja.

No ei tuolla liikunnalla mitään fitness-tuloksia saavuteta, mutta tavalliselle ihmiselle kyllä riittää siihen, että kunto ja toimintakyky pysyvät yllä.

Onko yleistäkin, että ihmisillä on näin huono käsitys siitä, mikä on riittävä määrä liikuntaa?

Yhteistyössä