V
"Väsynyt"
Vieras
Eli ongelmana on lapsen järjetön omistushalu ja mustasukkaisuus omista tavaroistaan. Puistossa oli hankalaa vuosi sitten kevään-syksyn aikana, mutta ajattelin sen ikäkauteen liittyväksi (silloin lapsi oli siis 2v molemmin puolin). Välillä näytti jo helpottavan, mutta nyt lapsi rääkyy taas tavaroidensa perään, eikä ymmärää lainkaan yhteispelin ja lainaamisen ideaa. Olen oikeasti jo väsynyt tähän. Vaikka kuinka selitän lapselle, että kyllä hänen lelujaan saa toiset lapset lainata (koska hänkin leikkii muiden tavaroilla) niin ei auta. Selitän, että lapsi kyllä saa lelunsa sitten lopuksi takaisin, ei niitä kukaan kokonaan vie -ei auta. Siedätyshoitoa on kokeiltu, toisin sanoen toiset lapset saavat leikkiä oman lapseni leluilla lapsen huudosta ja itkemisestä välittämättä.
Lapsi kyllä sujuvasti haalii itselleen toisten leluja (kysyy kyllä luvan!) mutta hänen tavaroihinsa ei saisi kukaan koskea. Lapsella ikää nyt 2 v 9 kk ja kotihoidossa vielä syksyyn asti. Ainoa lapsi.
Ilmeisesti olen tehnyt jotakin väärin ja palstalta varmaan saan kuulla mitä.
Lapsi kyllä sujuvasti haalii itselleen toisten leluja (kysyy kyllä luvan!) mutta hänen tavaroihinsa ei saisi kukaan koskea. Lapsella ikää nyt 2 v 9 kk ja kotihoidossa vielä syksyyn asti. Ainoa lapsi.
Ilmeisesti olen tehnyt jotakin väärin ja palstalta varmaan saan kuulla mitä.