Vähän avauduin isoveljelleni eilen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekava ja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekava ja väsynyt

Vieras
Mulla purkautui eilen taas muutaman vuoden patoutumat. Mua on suunnattomasti ärsyttänyt, että äiti on aina arvostanut isoveljeäni paljon enemmän. Esimerkiksi muutama viikko sitten meillä oli mun neljännen lapsen ristiäiset ja äiti oli itse halunnut auttaa minua järjestelyissä. Isoveli sitten soitti ja pyysi äitiäni siivoamaan omaa kämppäänsä. No äitipä jätti kaikki leipomiset yht.äkkiä mulle ja lähtikin siivoomaan sitä rakkaamman lapsensa kämppää. Ja sit tän asunnon siivouksen jälkeen soittaa mulle, että voi tulla hakemaan kaikki leivontatavarat ja kuskata hänet samalla baariin. No leivoin sitten yksin vielä yölläkin (vauva itki kainalossa) ja muut ipanat juoksi jaloissa.
Esimerkiksi tästä ja monista niistä sikamaisista tempuista, joita äitini on tehnyt kerroin eilen kyseiselle isoveljelle. No veli vaan siihen että"no okei, en sit pyydä mitään enää jne." Muutenkin se mossottaa kaiille kuinka ihana lapsuus meillä oli. Oltiin siis eilen yhden serkun häissä ja sielläkin se kertoi meidän lapsuudesta. Kun sitten muistutin perheväkivallasta yms. kivasta lapsuudessamme, niin tää sanoo "pitääkö ne tässä yhteydessä ottaa esiin". Itte se sen keskustelun aloitti ja sit muut ei saisi sanoa mielipiteitään kuitenkaan.
Mä vaan sitten tajusin, että äiti ei ole kohdellut sitä niin huonosti ja se ei oikeastaan ole joutunut kärsimään, koska mä otin lapsena muista kaiken vastuun. Eihän se veli ollut edes kotona. koskaan. Eikä se sitäkään tajua, että miltä tuntuu, kun oma äiti lupaa olla lapsenvahti ja sitkun saavut paikalle, niin mummo onkin turvat täys. Sen mielestä toikin on ihan pikkujuttu. Ja mun mielestä se on ainakin ihan sikamaista. Mut mitenkä tommonen vois tajuta, jolla ei ole edes omia lapsia. Mä mistän kohta välit poikki kaikkiin kusipääsukulaisiin.

niin mäkin tein. Äidin kanssa en enää tekemisissä ollenkaa sen monen vuoden paskan takia jota niskaani sain. Mulla isoveli maailman ihanin, hänkään ei ole äidin kanssa kovin hyvissä väleissä. Unohda tuollaiset ihmiset kokonaan elämästäsi. Itse ainakin tyytyväinen päätökseeni pistää välit kokonaan poikki äidin kanssa, ei ne ihmiset muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Miksi sä avauduit sun veljelle siitä mitä sun äiti on sulle tehnyt? Mun mielestä avauduit nyt väärälle ihmiselle.

No kun mua vituttu se, että se ajattelee äiskästä niin hyvin ja samalla äiti tekee mulle tollasta paskaa. Ja miks se meni pyytää siivousapua kesken ristiäisvalmistelujen, kun ties, että se on äitille rakkaampi ja saa aina kaiken mitä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja välit poikki:
niin mäkin tein. Äidin kanssa en enää tekemisissä ollenkaa sen monen vuoden paskan takia jota niskaani sain. Mulla isoveli maailman ihanin, hänkään ei ole äidin kanssa kovin hyvissä väleissä. Unohda tuollaiset ihmiset kokonaan elämästäsi. Itse ainakin tyytyväinen päätökseeni pistää välit kokonaan poikki äidin kanssa, ei ne ihmiset muutu.

Joo. En mä käsitä oikein. Mä olin lapsena meidän äidin oma kotiorja ja lapsenhoitaja. Ja silti se vaan haukkuu mua ihmisille. Mä olen sen mielestä tyhmä ja luuseri yms. Mun itsetunnon nujertaminen on ollut äidille oikein semmonen elämän päätavoite. On näköjään onnistunut.

Onpa paskamaista.. Täällä pikkasen sama tilanne, paitsi mun äiti on absolutisti. Silleen sama, että sille on noi kaksi muuta lasta koko elämä ja mua ei kyllä kelpaa auttaa juuri koskaan. Tosin meillä on syynä se, että äitini mielestä mä pärjään loistavasti ilman apua mut nämä kaksi ei. Ois silti kiva joskus itsekkin olla avuntarvitsija :|

Aika tyypillistä päihdeongelmaisen käytöstä. En kyllä itse pyytäisi apua enkä missään tapauksessa lastenhoitoapua. Alkkis juo ainakin aina takuuvarmasti silloin kun se on mahdollisimman epäsopiva tilanne esim. just et on lupautunu lapsen vahdiksi. Eikä kannata katkeroitua vaan hakea itselle keskustelu apua tuohon. Rankalta kuulostaa sun lapsuus ja elämäki jos tuollaista taakkaa yksin kantaa.
Myös se että kerro ettei veljesi lapsuudessanne ollu ikinä kotona on aika tyypíllistä alkkisperheen lapsen käytöstä... Yksi ottaa kaiken kantaakseen - toinen pakenee kavereille, harrastuksiin, päihteiden pariin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi sä avauduit sun veljelle siitä mitä sun äiti on sulle tehnyt? Mun mielestä avauduit nyt väärälle ihmiselle.

No kun mua vituttu se, että se ajattelee äiskästä niin hyvin ja samalla äiti tekee mulle tollasta paskaa. Ja miks se meni pyytää siivousapua kesken ristiäisvalmistelujen, kun ties, että se on äitille rakkaampi ja saa aina kaiken mitä haluaa.

Sun veli ajattelee hyvää äidistänne jos hän on ollut hyvä sille. Ei osaa ajatella muita tai ei usko sua.
Parempi kun avaudut sille äidillesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta mitä veljesi vastasi sinulle? Miksi pyysi siivousapua juuri silloin?

Nokun sen asunto piti saada siivottua, kun se oli muuttamassa. Sillä oli ollut kuukausi aikaa siivota se ja lisäksi sillä on myös avopuoliso, joka ois ihan hyvin voinut siivota sen kämpän. Pieni asunto. 40 neliöö. Ja koko lauantai olis niillä ollut aikaa. Aika naurettavaa..Mä en ikinä ole tarvin keltään mitään siivousapuja. Siis veli perusteli sillä sitä, että sillä oli vaan päivä aikaa saada asunto tyhjäksi. Mutta olis alottan sen siivoomisen aikaisemmin.

Koska veljes on mies, eikä tajuu valmisteluista höykäsenpöläystä.
Äitis olis enemmän avautumisen tarpeessa jos kerran on noin puolueellinen. Veljes muistelee ja katsoo asiat omalta kantiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mä olen siinä vaiheessa kun lapsia alkoi syntymään opetellut sen että hoidan ne itse,en pyydä apua ja jos pyydän teen sen vieraalta maksua vastaan.

Emmä pyytän apua vaan äiti ihan ite tarjoutui. Ja sit petti. Tossa ristiäisvalmistelussa siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale:
Äitis olis enemmän avautumisen tarpeessa jos kerran on noin puolueellinen. Veljes muistelee ja katsoo asiat omalta kantiltaan.
Mun mielestä ei voi sanoa että koska on mies, ei osaa ajatella. Kyllä miehetkin osaa. Mutta jos mies tai nainen on kasvatettu niin että minä ja minun napani niin ei voi edes olettaa että osaisi muita ihmisiä ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja välit poikki:

Joo. En mä käsitä oikein. Mä olin lapsena meidän äidin oma kotiorja ja lapsenhoitaja. Ja silti se vaan haukkuu mua ihmisille. Mä olen sen mielestä tyhmä ja luuseri yms. Mun itsetunnon nujertaminen on ollut äidille oikein semmonen elämän päätavoite. On näköjään onnistunut.

Meidän äiti täysin samanlainen. Kaiken olen tehnyt mutta paskaa vaan tulee niskaan ja mikään ei riitä, myös alkoholisti, aina ollut ja tulee aina olemaan. Itsekäs kuin mikä. Pistä välit poikki kokonaan, se tuntuu raskaalta mutta uskon että omasta elämästäsi tulee parempi! Mä laitoin, en enää jaksanut kun asiat ei muutu, äiti ei ikinä muutu. Äidillekään ei pidä kaikkea antaa anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kjhj:
Aika tyypillistä päihdeongelmaisen käytöstä. En kyllä itse pyytäisi apua enkä missään tapauksessa lastenhoitoapua. Alkkis juo ainakin aina takuuvarmasti silloin kun se on mahdollisimman epäsopiva tilanne esim. just et on lupautunu lapsen vahdiksi. Eikä kannata katkeroitua vaan hakea itselle keskustelu apua tuohon. Rankalta kuulostaa sun lapsuus ja elämäki jos tuollaista taakkaa yksin kantaa.
Myös se että kerro ettei veljesi lapsuudessanne ollu ikinä kotona on aika tyypíllistä alkkisperheen lapsen käytöstä... Yksi ottaa kaiken kantaakseen - toinen pakenee kavereille, harrastuksiin, päihteiden pariin jne.

Joo. En mä tiedä mitä pitäs tehdä. Äiti on sellainen outo, että se saattaa lupailla juttuja ja suuttua kauheesti,. jos sen apuja ei huoli. Sit se saattaa kuitenkin pettää lupaukset. Mä en tajua mitä mä pelkään äidissä. Pitelee mua jotenkin narussa koko ajan. Jotenkin se käyttää mun lapsia tossa hyväkseen. Ihan kun se käyttäs mun lasten rakkautta mummoaan kohtaan hyväksi siihen, että en uskalla pistää välejä poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:

Joo. En mä tiedä mitä pitäs tehdä. Äiti on sellainen outo, että se saattaa lupailla juttuja ja suuttua kauheesti,. jos sen apuja ei huoli. Sit se saattaa kuitenkin pettää lupaukset. Mä en tajua mitä mä pelkään äidissä. Pitelee mua jotenkin narussa koko ajan. Jotenkin se käyttää mun lapsia tossa hyväkseen. Ihan kun se käyttäs mun lasten rakkautta mummoaan kohtaan hyväksi siihen, että en uskalla pistää välejä poikki.

mä pistin vahingossa tohon mun yhen nimimerkin, jota olen joskus käyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:

mä pistin vahingossa tohon mun yhen nimimerkin, jota olen joskus käyttänyt.

Ainut tapa selvitä alkkiksen kanssa on itse määritellä rajat vaikka suuttuu tai mitä vaan. Äiti pitää sinua jojossa niin kauan kuin itse annat. Jos voit niin elää ok, mutta jos sinulla on paha olla niin pistä välit jos ei nyt poikki niin määrittele mitä itse haluat ja pidä siitä kiinni. Ja kannattaa myös miettiä jossaki juttelemassa käymistä noista sun lapsuuden ja tämänki ajan jutuista suhteessa äitiisi ja sen alko-ongelmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
:hug: Avaudu sille naiselle. Tosi väärin eriarvoistaa teidät noin.

Sellaisesta tuskin on apua jos ap:n kuvailema ihminen kyseessä. Saa vaan pahanmielen itselle eikä käytös muutu. Tää on mun mielipide =)

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale:
Mun mielestä ei voi sanoa että koska on mies, ei osaa ajatella. Kyllä miehetkin osaa. Mutta jos mies tai nainen on kasvatettu niin että minä ja minun napani niin ei voi edes olettaa että osaisi muita ihmisiä ajatella.

Enhän mä sanonut et ei osaa ajatella, mut ikävä kyl suurin osa miehistä ei hanki tajuamaan et kakut yms ei synny vaan ohimennen vaan niihin menee aikaa, varsinkin jos leipoo enemmän/suuremmalle porukalle.

Yhteistyössä