?
....
Vieras
En usko olevani parempi kuin muut. Mutta tykkään herätä esikoisen kanssa aamuisinenkä varmaan ole ainoa.
Joka aamuko oikeasti tykkäät?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En usko olevani parempi kuin muut. Mutta tykkään herätä esikoisen kanssa aamuisinenkä varmaan ole ainoa.
Joka aamuko oikeasti tykkäät?
Niin ja sitten on meitä, jotka siitä yövalvomisesta huolimatta halutaan herätä myös sen isomman lapsen vuoksi aamuisin. Kun se isompikin on yhtä tärkeä kuin se valvottava pieni. Sitäpaitsi on mukava antaa isommalle aamulla jakamatonta huomiotatoki se onnistuu muulloinkin, mutta aamut on niin mukavia ja on kiva laittaa lapsi hyvillämielin kouluun.
Vain viitenä aamuna viikossa![]()
Viikonloppuisin nukutaan koko poppoo pitkään.
Vain viitenä aamuna viikossa![]()
Viikonloppuisin nukutaan koko poppoo pitkään.
Hyvin nukkuvana sitä onkin kiva arvostella heitä jotka eivät saa nukkua.
Jos sä oikeasti _tykkäät_ siitä, sä et voi olla väsynyt.
Kyllä mäkin herään tietysti, mutta en voi sanoa aina tykkääväni heräämisestä. Mulla on välillä vaikeuksia nukahtaa ja elämä on melko hektistä. Välillä väsyttää ihan pirusti ja olen kateellinen sun kaltaisille ihmisille.
Hyvin nukkuvana?
Enpä nyt tiedä onko se hyvin, jos viikonloppuisin nukutaan pitkään... Kun vauva kuitenkin valvottaa öisin, ja nukahtaa siinä aamulla viiden aikaan.
Silti mä haluan herätä arkena laittamaan esikoisen kouluun. Onko siinä jotain väärää?
Jos sä oikeasti arkiöinä nukut sen korkeintaan 2h, ilman päikkäreitä tai mitään lepoa päivän ja illan aikana ja tykkäät herätä seitsemältä herättämään esikoista niin ehkä sun unentarve on jotenkin poikkeuksellisen vähäinen. Silloin voi varmaan sanoa että nukut hyvin jos viikonloppuisin saat sen 2h sijaan nukkua vaikka 4h.
Mut jos sä ymmärtäisit että toisille se 1-1,5h unta pätkitisesti vaan on liian vähän vuorokauteen, ettei sillä jaksa millään hoitaa lapsia ja kotia niin sä voisit ymmärtää sitä äitiä joka tuon yöllisen tunnin päälle kaipaa vielä sen 2-3h unta aamusta kun vauva nukahtaa. Unentarpeet kun on erilaisia.
Se että mä sanon herääväni itse aamuisin herättämään koululaisen, ja tämä mun ystävänikin olisi halunnut herättää omansa jos vaan voimat olisi riittäneet varmaan tarkoittakaan sitä että mun mielestä lapsen kanssa heräämisessä on jotain väärää.....
Jos sä oikeasti arkiöinä nukut sen korkeintaan 2h, ilman päikkäreitä tai mitään lepoa päivän ja illan aikana ja tykkäät herätä seitsemältä herättämään esikoista niin ehkä sun unentarve on jotenkin poikkeuksellisen vähäinen. Silloin voi varmaan sanoa että nukut hyvin jos viikonloppuisin saat sen 2h sijaan nukkua vaikka 4h.
Mut jos sä ymmärtäisit että toisille se 1-1,5h unta pätkitisesti vaan on liian vähän vuorokauteen, ettei sillä jaksa millään hoitaa lapsia ja kotia niin sä voisit ymmärtää sitä äitiä joka tuon yöllisen tunnin päälle kaipaa vielä sen 2-3h unta aamusta kun vauva nukahtaa. Unentarpeet kun on erilaisia.
Se että mä sanon herääväni itse aamuisin herättämään koululaisen, ja tämä mun ystävänikin olisi halunnut herättää omansa jos vaan voimat olisi riittäneet varmaan tarkoittakaan sitä että mun mielestä lapsen kanssa heräämisessä on jotain väärää.....
No aamukahvilla on iso osa mun aamujen tykkäämisestävälillä jo illalla ajattelee, että saispa jo aamukahvia
![]()
No saathan sä sitten unta jo jonkun verran kun lasketaan pätkät ennen viittä ja sen jälkeen se kolme tuntia tai päälle? Jos sä et saisi sitä aamun unipätkää niin mä epäilen suuresti olisitko iloisesti laittamassa koululaista matkalle joka aamu...Olen sanonut, että MINÄ tykkään kaikesta huolimatta herätä aamulla klo 8-8.30 laittamaan esikoista kouluun. (Koulu alkaa klo 9.05 ja meiltä on koululle 500m matkaa)
Kaikki te jotka ette ymmärrä toisia ja toisten tarpeita tulette seuraavan puolen vuoden aikana kärsimään univajeesta...miks pitää aina kantapään kautta...karma onneks tekee tehtävänsä!
No saathan sä sitten unta jo jonkun verran kun lasketaan pätkät ennen viittä ja sen jälkeen se kolme tuntia tai päälle? Jos sä et saisi sitä aamun unipätkää niin mä epäilen suuresti olisitko iloisesti laittamassa koululaista matkalle joka aamu...
Tämä on mielestäni arvostelevasti sanottu. Annat ymmärtää että sinulla on todella valvottava vauva, et saa tarpeeksi unta mutta siitä huolimatta sinä kuitenkin haluat (muut väsyneet ilmeisesti ei...?) herätä aamuisin. Ja kun on suht selvää että saat tarpeeksi unta niin kyse ei ole haluamisesta (vai siitä kuuluisasta asenteesta?) vaan siitä että sinä todellakin kykenet heräämään koska saat tarpeeksi unta. Kuten totesin, epäilen suuresti olisitko yhtä halukas ja kykeneväinen jos sinulla ei olisi sitä aamun kolmen tunnin unipätkää?Niin ja sitten on meitä, jotka siitä yövalvomisesta huolimatta halutaan herätä myös sen isomman lapsen vuoksi aamuisin. Kun se isompikin on yhtä tärkeä kuin se valvottava pieni.
Tämä on mielestäni arvostelevasti sanottu. Annat ymmärtää että sinulla on todella valvottava vauva, et saa tarpeeksi unta mutta siitä huolimatta sinä kuitenkin haluat (muut väsyneet ilmeisesti ei...?) herätä aamuisin. Ja kun on suht selvää että saat tarpeeksi unta niin kyse ei ole haluamisesta (vai siitä kuuluisasta asenteesta?) vaan siitä että sinä todellakin kykenet heräämään koska saat tarpeeksi unta. Kuten totesin, epäilen suuresti olisitko yhtä halukas ja kykeneväinen jos sinulla ei olisi sitä aamun kolmen tunnin unipätkää?
Enivei, aloittaja voi olla laiska ja se on ilmeisesti paljon uskottavampi ja mieluisampi vaihtoehto monille täällä. On ihanaa olla parempi ihminen, eikö?
Sun unes on ruhtinaalliset verrattuna 1-2 tunnin pätkittäisiin uniin...eikö? Nousisitko noittenki unien jälkeen laittamaan lasta joka aamu kouluun,vaikka lapsi jo osaa itsekkin? Olisitko niin tyhmä...pitkällä juoksulla siitä kärsisi myös nämä sinun pienemmät lapset ja luultavasti itse masentuisit...ei kenenkään elimistö määrättömästi jaksa. Jokainen aikuinen järkevä ihminen tekee oman perheen parhaaksi. Koululainen ei kärsi siitä että lähtee yksin kouluun eikö? Mutta siitä voi kärsiä,jos äiti palaa loppuun eikö? Ei kannata aina kiillotella niitä kruunuja! Ajatelkaa laajemmin ja olkaa tuomitsematta ja arvostelematta joooko!