vähän hassu juttu kohta 3v lapsesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "titi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"titi"

Vieras
en kaipaa mitään kettuilua,mutta onko ihan normaalia että lapsi herkistyy surullisesta musiikista ja alkaa ihan itkeä.aina kun on jotain surullisempaa musiikkia.
ei pitäis olla mitään ikäviä muistoja mitkä vois tulla mieleen ja osaisko noin pieni vielä niin ajatellakaan..?
jotenkin vaan musta hassua miten reagoi noin vahvasti musiikkiin.kaiken muun musiikin tahdissa on pienenpienestä asti tanssinut ja heiluinut.mahassa potki lähes aina kun kuuli klassista musiikkia.onko vaan sitten niin herkkä ja musiikki tuo vahvoja tunnetiloja...

:b vooi... no ehkä se on sitten ihan normaalia :) kyllä mua itteenikin itketti joskus vielä ala-asteella se virsi jossa laulettiin "siunaa äitiä ja isää,heille elinpäivää lisää..."

täällä samanlainen tyttö,nyt jo 5-v,mutta pienestä lähttien ollut todella herkkä musiikin suhteen...kuuntelee tosi paljon musikkia,niiden sanoja ja tunnelmaa...edelleen välillä herkistyy,kun jossain on tosi surullista musiikkia!joudun välillä selittämään juurta jaksain jonkun laulun sanoja,kun haluaa tietää miksi joku laulaa suruisasti. Tyttö muutenkin herkkäaistinen...joka minusta on kuitenkin hyvä luonteenpiirre :) elämä opettaa ja kasvattaa,tyttö muutenkin todella terävä iköisekseen,ei mikään yliherkkä kuitenkaan!

[QUOTE="titi";25107847]:b vooi... no ehkä se on sitten ihan normaalia :) kyllä mua itteenikin itketti joskus vielä ala-asteella se virsi jossa laulettiin "siunaa äitiä ja isää,heille elinpäivää lisää..."[/QUOTE]
Minua itketti sama virsi, ja pelkäsin hirveesti sitä Inner circlen Bad boys -biisiä, koska siinä laulettiin, että päät pois.. :D:ashamed:

Tuli mieleen.. Mun veli n.3-vuotiaana alkoi aina itkemään, kun kuuli sen "saat miehen kyyneliin, se helppoa on, saat miehen kyyneliin, sä lähdet vain pois"- biisin...
Reppana :D

Mut en tiä... Kait se voi olla, että joskus pienikin lapsi jotenkin tajuaa musiikin tunnetilan ja reagoi siihen, vaikka ei sanoja oliskaan.. jotkut vaan on herkempiä sellasille asioille..:)

Yhteistyössä