?
?!
Vieras
Kaaduin aamulla rv 38 koiralenkillä selälleni. En saanut neuvolasta ketään kiinni ilmalennon jälkeen (mätkähdin jäiseen mäkeen selälleni niin, että lantio tärähti maahan, selässä tuntui kipuja). Varmuuden vuoksi soitin sitten äitiyspolille ja siellä kehotettiin tulemaan näytille. Kätilö pyysi käyrille ja siinä laitellessa jutteli, että hyvä on tarkistaa, kun yhdellä hänen potilaalla aiemmin irtosi kaatumisen takia istukka ja hänkin oli koiralenkillä.
No hän sitten etsi anturilla sydänääniä ja niitä ei meinannut löytyä.. Ihan hiljaista oli ja aloin olla paniikissa. Kätilö käski kääntyä ja kysyin "miks ne ei kuulu" ja kätilö sanoi "no etsitään nyt". En sitten voinut sille mitään, mutta alkoi itkettää
. En mitenkään hysteerisesti itkenyt mutta kuitenkin. Sitten kätilö ärähti kipakasti, että "Kuule nyt sä vaikeutat tätä hommaa tolla toiminnallas"... "ja.. no enpäs sano mitään".. Nielin itkuni ja makasin hiljaa. No, löytyi ne äänet onneksi vihdoin, vauvan asento oli huono.
Ei se itkeminen varmaan auta mutta olin sairaalassa yksin (mies työmatkalla) ja tosi huolissani. Nyt mulla on vähän ikävät ennakkotunnelmat synnytyksen suhteen, jos sama kätilö sattuu synntykseen. Saako synntyksessä itkeä tai huutaa jos siltä tuntuu? en mä tahallani itkenyt vaan säikähdin. onko kaikkien kätilöiden asenne samanlainen?
No hän sitten etsi anturilla sydänääniä ja niitä ei meinannut löytyä.. Ihan hiljaista oli ja aloin olla paniikissa. Kätilö käski kääntyä ja kysyin "miks ne ei kuulu" ja kätilö sanoi "no etsitään nyt". En sitten voinut sille mitään, mutta alkoi itkettää
Ei se itkeminen varmaan auta mutta olin sairaalassa yksin (mies työmatkalla) ja tosi huolissani. Nyt mulla on vähän ikävät ennakkotunnelmat synnytyksen suhteen, jos sama kätilö sattuu synntykseen. Saako synntyksessä itkeä tai huutaa jos siltä tuntuu? en mä tahallani itkenyt vaan säikähdin. onko kaikkien kätilöiden asenne samanlainen?