Vähän ikävä mennä synnyttämään äpol.kokemuksen jälk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?!

Vieras
Kaaduin aamulla rv 38 koiralenkillä selälleni. En saanut neuvolasta ketään kiinni ilmalennon jälkeen (mätkähdin jäiseen mäkeen selälleni niin, että lantio tärähti maahan, selässä tuntui kipuja). Varmuuden vuoksi soitin sitten äitiyspolille ja siellä kehotettiin tulemaan näytille. Kätilö pyysi käyrille ja siinä laitellessa jutteli, että hyvä on tarkistaa, kun yhdellä hänen potilaalla aiemmin irtosi kaatumisen takia istukka ja hänkin oli koiralenkillä.

No hän sitten etsi anturilla sydänääniä ja niitä ei meinannut löytyä.. Ihan hiljaista oli ja aloin olla paniikissa. Kätilö käski kääntyä ja kysyin "miks ne ei kuulu" ja kätilö sanoi "no etsitään nyt". En sitten voinut sille mitään, mutta alkoi itkettää :( . En mitenkään hysteerisesti itkenyt mutta kuitenkin. Sitten kätilö ärähti kipakasti, että "Kuule nyt sä vaikeutat tätä hommaa tolla toiminnallas"... "ja.. no enpäs sano mitään".. Nielin itkuni ja makasin hiljaa. No, löytyi ne äänet onneksi vihdoin, vauvan asento oli huono.

Ei se itkeminen varmaan auta mutta olin sairaalassa yksin (mies työmatkalla) ja tosi huolissani. Nyt mulla on vähän ikävät ennakkotunnelmat synnytyksen suhteen, jos sama kätilö sattuu synntykseen. Saako synntyksessä itkeä tai huutaa jos siltä tuntuu? en mä tahallani itkenyt vaan säikähdin. onko kaikkien kätilöiden asenne samanlainen?

Järkyttävää! Ei todellakaan pitäisi kätilön käyttäytyä noin. Minä kyllä tekisin reklamaation ja toivoisin ettei kyseinen kätilö tule synnytykseen.

Synnytyksessä saa huutaa, itkeä yms mutta usein suosittelevat että huudon sijaan keskittyisi ponnistamiseen. huuto kuulemma vie ponnistusvoimia :)

Tosi ikävä kätilö sattunu sun kohdalle!Raskaana kun on niin tunteet muutenki herkässä,saatikka sitten kun oot kaatunut ja mietit et onx kaikki hyvin!Oon itekki raskaana,joten voin arvata tunteesi.Voimia ja jaksamista sulle! :hug:

Voi sua, on kyllä ollu tosi tyly ja tökerö kätilö :hug: Tottakai sitä nyt saa itkeä, kun on kuitenkin omasta lapsesta kysymys ja hänen hyvinvoinnista.
Onneks se on varmaan aika pieni todennäköisyys, et sattus se sama kätilö vielä synnytykseen ja kai sitä voi sitten toivoa kätilös vaihdosta (?).
Jaksamisia ja onnea synnytykseen.

Kyllä mun käskettiin synnytyksessä olla hiljaa. Ei ne joensuussa olleet kai kuulleetkaan mistään synnytyslaulusta tai muusta. Hiljaa piti olla vaikka vain ynisin, enkä edes kiroillut...

inhottava kätilö, mutta totuus on se että ei ne aina kovin kivoja ole siellä...mulla oli synnytysessä se hoitaja ihan kamala, pyysin päästä suihkuun mutta se sanoi etten saa mennä, kun sitten vahingossa mainitsin tästä asiasta toiselle hoitajalle niin se kieltävä hoitaja tuli haukkumaan mut valehtelemisesta...olin ihan :o enkä osannu sanoa mitään niiden kipujen keskellä, myöhemmin olen kyllä ihmetellyt.

toinen inhottava juttu oli kun mulla oli tossa alkuraskaudessa 8viikkoja oli kuitenkin yli 12) verenvuotoa, niin tutukiva lääkäri oli niin v.pää kun olla ja voi. lopuks totes että aina näitä turhaan tulevia ylihuolehtivia odottajhia saa paapoa, tulitko tämnne vaan ultraamaan vauvan vai? itse olin aivan paniikissa koska olin varma keskenmenosta...

:hug: Ei ole kaikki samanlaisia, voin vakuuttaa, suurin osa on todella kivoja. Suurin osa olisi jättänyt kertomatta myös ikävän toisen asiakkaan kohtalon ja ollut peloittelematta sinua!

Kaikki on ihan hyvin nyt, selvisit säikähdyksellä ja toivottavasti ette tuon kätilön kanssa enää edes tapaa!

Voit tehdä myös huomautuksen tuosta käytöksestä.

tee valitus!!

ota yhteyttä sairaalan äpoli/synnärin ylihoitsuun ja tee valitus...koivikkoon ja halolla ottaan tuommosta kätilöä!!!

Ethän EKKS:ssa ollut??? siellä on muutama töllö ..

:hug: siulle ja saa huutaa ja itkeä niin paljon kuin haluaa.. niin mie ainakin olen tehnyt jo viidesti

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tee valitus!!

ota yhteyttä sairaalan äpoli/synnärin ylihoitsuun ja tee valitus...koivikkoon ja halolla ottaan tuommosta kätilöä!!!

Ethän EKKS:ssa ollut??? siellä on muutama töllö ..

:hug: siulle ja saa huutaa ja itkeä niin paljon kuin haluaa.. niin mie ainakin olen tehnyt jo viidesti

Olen muuten kuullut ihan samaa... siitähän oli E-Saimaassa jotain juttuakin?

Ja ketut! Kiroileminen synnytyksessä ei TODELLAKAAN ole kiellettyä. Mä kiroilin ku katunainen, ja kun synnytyksen jälkeen pyysin kätilöiltä ja lääkäriltä anteeksi niin sanoivat "pyh. Turhaan pyydät anteeksi, on tässä kaikkea tullut nähtyä ja kuultua. Sä olit niin urhea että yksi pieni huuto ei siinä mitään vaikuta.". Mua itteäni vaan hävetti tosi paljon..

Ja jos joku olis mulle tullu sanomaan siinä vaiheessa että ole hiljaa niin mä olisin sanonut että kaikki ne jotka ei halua kuunnella mun kiroilua, voipi poistua. Et "heippa! Kyllä mä tän yksinkin voin ulos pusertaa..". Koska ne ihmiset eivät tasan tarkkaan sua sinne yksin jätä ja kiroilemisesta ei syytettä voi nostaa, niin turhaan huolehtia tollasista että saako kiroilla vai ei..

Mutta huomasin kyllä että huutaa ei kannattais, se vie hitosti energiaa..

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Järkyttävää! Ei todellakaan pitäisi kätilön käyttäytyä noin. Minä kyllä tekisin reklamaation ja toivoisin ettei kyseinen kätilö tule synnytykseen.

Synnytyksessä saa huutaa, itkeä yms mutta usein suosittelevat että huudon sijaan keskittyisi ponnistamiseen. huuto kuulemma vie ponnistusvoimia :)

Veit sanat suusta

Olipas melkonen kätilö :headwall: anna ihmeessä palautetta. Kyllä mäkin olisin varmasti pelästynyt ja itkenyt.
Sitä on vain niin vaikea muistaa, jos saa "huonoa" hoitoa tai palvelua, että ei hoitohenkilökunnaltakaan tarvitse kaikkea sietää :| synnärillä oli yksi todella ilkeä kätilö, jota en aio enää hyväksyä mua hoitamaan jos vielä joskus sinne osastolle eksyn :kieh:

En tiedä uskallanko antaa palautetta, jos sama kätilö sitten sattuukin synnytykseen.. Siihen asti hän oli ihan ok kunnes alkoi itkettämään säikähdyksestä. Täytyy toivoa että siellä olisi joku eri kätilö. Sairaala ei ollut EKKS.. Olipas kyllä päivä, säikähdys oli aikamoinen ainaskin :( ! mutta loppu hyvin kaikki hyvin, paha maku jäi vain suuhun.

Minulla oli ihan hyvät kätilöt, mutta meillä synnytys käynnistettiin ja oli aivan hirveää, ettei sille käynnistysoastolla saanut mun mies olla yöaikaan. Vaikka mun synnytys käynnistyi puolilta öin ja oli luvattu että saan soittaa miehen paikalle kun synnytys alkaa, niin aamu seitsemältä vasta sain miehen kutsua paikalle! Se oli aivan SAIRASTA ja pelkään seuraavaa synnytystä todella paljon. Mikä järki siinä oli, eikö tukihenkilö saa olla koko synnytyksen ajan paikalla!?
AP:lle, ei sulla voi olla niin huono tuuri että tuollainen moukka sattuu myös synnytykseen mukaan! :hug:

Yhteistyössä