Vähän mä olen nyt ylpeä äiti :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Pojalla oli jo toisena aamuna peräkkäin yövaippa kuiva. =) Eilinen kuiva vaippa oli sen elämän ensimmäinen, aina aikaisemmin yövaippa on ollut aamulla todella märkä.

Neuvolassa vihjailivat viimeksi jo hälytinpatjasta ja lääkehoidosta. Ilmeisesti noille ei tarvetta tule.

Vähän täällä on juhlittu. :D B)

Meillä poika täytti just 4v, eikä neuvolassa oltu yövaipasta lainkaan huolissaan! Vaippa on useimmiten kuiva, mut jos märkä, niin sit ihan läpimärkä. Pitäis ostaa kunnon patjansuojus, niin vois opetetella ilman vaippaa..

Alkuperäinen kirjoittaja RoSMo:
Meillä poika täytti just 4v, eikä neuvolassa oltu yövaipasta lainkaan huolissaan! Vaippa on useimmiten kuiva, mut jos märkä, niin sit ihan läpimärkä. Pitäis ostaa kunnon patjansuojus, niin vois opetetella ilman vaippaa..

Meillä vaippa on tosiaan ollut pojan elämän jokaisena aamuna märkä. Paitsi näinä kahtena aamuna. :)
Neuvolassa sanottiin että viimeistään 5v neuvolassa mietitään sitten hoitoa. Hälytinpatjaa tarjottiin jo, lääkityksen aloitusta ehdoteltiin vuoden päästä. En mä ymmärrä mikä ihmeen kiire sillä oli se lääkitys aloittaa... Sanoin kyllä että lääkitys on viimeinen vaihtoehto.

meil jäi esikoiselt yö ja päivävaippa samaan aikaan pois ja kertaakaa ei o sänky ollu märkä(enkä leveile)ja ikää tuolloin oli 2,5v ja nyt ongelmana on housuu paskominen päivittäin monta kertaa ja ikää 3v9kk =(

Alkuperäinen kirjoittaja Vihree:
Oon ihan kade. Mulla on melkein nelivuotias poika, joka ei yksinkertaisesti halua luopua vaipoista. EI edes päivällä. Hatuttaa.... Vinkkejä?

Ei mulla oikein taida hyviä vinkkejä olla. Meillä poika oli erittäin pottakielteinen siihen asti kun tyttö syntyi, poika oli silloin 2v. Yhtäkkiä alkoi potta kiinnostaa, se taisi sytyttää innostuskipinän kun mies lupasi karkkiaskin pottapissasta. :D Sen jälkeen poika kävi sujuvasti potalla jos housuja ei ollut jalassa. Melkein vuosi kesti että pottailu alkoi sujua myös housut jalassa. :whistle:

Neljävuotias ymmärtää puhetta jo täysin. Suosittelen lahjontaa. B) Ensimmäisestä onnistuneesta pottailusta heti joku kiva pieni palkinto ja sitten vaikka tarrataulua käyttöön?

Yhteistyössä