Vähän siivousgalluppia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja intoilija(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

intoilija(ko)

Vieras
Miten usein siivootte? Imuroitte, pesette lattian, pyyhitte pölyt ja pesette vessan?

Mä kotiäitinä siivoon isommasti pari kertaa viikossa. Joka aamu kyllä siistin paikat mutta sitten yleensä viikonloppua kohden siivoan oikeen kunnolla, imuroin, pyyhin pölyt, tomutan matot, pesen lattiat ja lopuks vessan. Sama juttu sitten viikon alussa, maanantai tai tiistai. :)

Mitenkäs teillä muilla?

Liian harvoin jaksan pestä esim. vessan. :ashamed:
No eilen pesin, edellisestä kerrasta on vähintään kuukausi. :ashamed:
Lakanat vaihdamme liian harvoin, mutta toisaalta ollaan me oltu muutoin perusterveitä (paitsi minua masentaa)

Kerran viikossa imurointi ja mattojen tamppaus jne. Vessan pesu kerran-kaksi viikossa. Lakanat vaihtoon kerran kahdessa viikossa (tarpeen mukaan tietysti useammin) paitsi tyynyliinat kerran viikossa. Joka päivä siivoan lapsen lelut pois pari kertaa päivässä ja tiskaan pari kertaa, illalla ennen nukkumaan käymistä ja aamulla on siis siisitä.

Imuroin ja pölyt pyyhin kerran viikossa. Pesen lattiat hmm.. tarvittaessa ja ehkä pari kertaa vuodessa, yleensä suursiivous ennen joulua ja sitten joskus kesällä.

Joka päivä siivotaan lapsen lelut pariinkiin otteeseen pois lattioilta,pöydiltä ja ties mistä.
Joka päivä tiskataan vähintään 2 kertaan.
Joka päivä kerätään myös aikuisten tavaroita pöydiltä,lattioilta ja ties mistä.
Kerran viikossa vähintään luututaan lattiat,pestään vessa ja n. kerran kuussa vaihdetaan lakanat,välillä useemmin.
Siltikin vaan kaikki on kaaoksessa, siisteys kestää korkeintaan sen päivän..pakko kai opetella elämään asian kanssa.
Mun AD/HD.ni saattaa vaikuttaa asiaan. :D

Imuroin kerran viikossa koko talon ja pyyhin pölyt, matot vien ulos ehkä 1-2 krt/kk ja samalla sitten moppaan lattiat. Vessat pesen kerran viikossa. Petivaatteet menee vaihtoon 2 vkon välein. Jokapäiväistä on vain tiskien pesu ja lapsi raivaa omat lelunsa illalla laatikoihin. Meillä kotona päivisin vain pieni koira, joten sotkua ei tule hirveesti.

Uusimmat

Yhteistyössä