vähän tässä pohdin hää asiaa mekkoni väriä ja voiko häihin laittaa legganssit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hää vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hää vieras

Vieras
mulla olis sellanen ihana mekko jonka ostin
se on väriltään valkoinen ja se on kauttaaltaan täynnä pinkkejä kukkasia voiko sen silti laittaa? hääetikettihän kieltää valkoisen pukemisen

toinen seikka että tuo mekko on hitusen liian lyhyt ja mun myhkyrä polvet jää just näkyviin mun polvet on tosi rumat pattiset,muhkuraiset ja kuivuneen käntykät =( =( voinko laittaa tuon hameen alle esim legganssit??
vai sit sellaset ohuet sukkahousut? mikä väri? sukkahousuja en oo ikinä käyttäny niin se tuntuu oudolta mut jos laitan legganssit (musta) onko se sit liian arkinen

Legginssit eivät ole oikein sopivat, mustat vielä vähemmän. Mekko ei etiketin mukaan saisi tulla polvia ylemmäksi, vaikka väriltään onkin ok. Jos haluat mennä turvallisesti ja tyylikkäästi noudattaen pukeutumisetikettiä, laitat pidemmän mekon ja siistit vaaleat sukkahousut.

Leggarit ei oo kyllä pätkäänkään juhlavat... ja mustat nyt ei ainakaan käy! Laita siis mieluummin ohuet, ihonväriset sukkikset, sellaiset, missä on kiiltoa.

Ja muuten, hääetiketti ei kiellä valkoista - ainoastaan kokovalkoinen on varattu morsiamelle.

no tarvii tuota sukkahousu juttua miettiä mut eikös ne ruskeet oo aina kamalan tummia vai onko eri väri ruskeita??
legginseistä niin jos päädyn näihin niin mikä väri olis hyvä?

Alkuperäinen kirjoittaja hää vieras:
no tarvii tuota sukkahousu juttua miettiä mut eikös ne ruskeet oo aina kamalan tummia vai onko eri väri ruskeita??
legginseistä niin jos päädyn näihin niin mikä väri olis hyvä?

Ruskeita sukkiksia on olemassa vaikka kuinka montaa eri sävyä! Mene ostoksille kunnolliseen vaatekauppaan ja kysy myyjältä apua.

Minunkaan mielestäni legginssit ei oikein ole sopivaa juhlapukeutumista häihin, mutta sitä ihmettelen kun moni on sanonut, ettei ei ainakaan mustia? Siis mikä niissä mustissa on pahempaa kuin esim. ruskeissa, punaisissa tai valkoisissa?

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Legginssit eivät ole oikein sopivat, mustat vielä vähemmän. Mekko ei etiketin mukaan saisi tulla polvia ylemmäksi, vaikka väriltään onkin ok. Jos haluat mennä turvallisesti ja tyylikkäästi noudattaen pukeutumisetikettiä, laitat pidemmän mekon ja siistit vaaleat sukkahousut.

ei mulla enään oo vara ostaa uutta hametta tuo jo niin kallis ja tuo pituus tosiaan on ihan kiikun kaakun ettei ylety polviin tai sit voi just ja just peittää polvet mutta en halua että kukaan näkee niitä eli sen takia haluan ne varmuuden vuoks peittoon ja toisin kun juhlat näillä näkymin ulkona niin jos tuuli lennättää hameen reunaa ja sit polvet näkyvät

mutta kumpi sit tein mielestä paremppi sukkahousut vai kokonaan ilman?

laita leggingsit sellaiset paksummat sukkahousutyyliset jotka jää nilkkojen kohdalle esim. valkoiset jos mekkosi on vaalea. itselläni oli tuollaiset mustat juuri häissä ruskean mekon kanssa oli ihan juhlavat. yhdellä tango laulajallakin oli juhlamekon kanssa valkoiset legginsit.

itseasiassa lyhyen mekon kanssa valkoiset legginsit sopivat oikein hyvin. pinkki ei oikein oo aikuisten väri ja sopii hyvin harvoin suomalaiselle sellaisenaan kun on niin liki omaa ihon väriä...mutta pieninä kukkasina käy kyllä...

itse olen menossa häävieraaksi eräässä keskieurooppalaisessa maassa ja mull atulee olemaan mustat legginsit pitsillä ja guessin punainen "lepakkohihainen pusero vyöllä sekä 10 sentin piikkikorolliset kengät ja ihana guessin pieni punainen satini-iltalaukku j ahiukset mull aon edelleen samanlaiset kuin tuossa profiilin kuvassa ja tiedän että oon pukeutunut asiallisesti vaikkakin nuorekkaasti..legginsit ei oo paha juttu jos ovat siistit ja sopivat muuhun pukeutumiseen :flower:

Älä laita liian lyhyttä mekkoa.Kamalan näköistä jos sääret ei oo hyvässä kunnossa.Jos laitat kuitenkin lyhyehkön mekon niin sit laitat ihonväriset juhlastay upit tai sukkahousut.

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
itseasiassa lyhyen mekon kanssa valkoiset legginsit sopivat oikein hyvin. pinkki ei oikein oo aikuisten väri ja sopii hyvin harvoin suomalaiselle sellaisenaan kun on niin liki omaa ihon väriä...mutta pieninä kukkasina käy kyllä...

itse olen menossa häävieraaksi eräässä keskieurooppalaisessa maassa ja mull atulee olemaan mustat legginsit pitsillä ja guessin punainen "lepakkohihainen pusero vyöllä sekä 10 sentin piikkikorolliset kengät ja ihana guessin pieni punainen satini-iltalaukku j ahiukset mull aon edelleen samanlaiset kuin tuossa profiilin kuvassa ja tiedän että oon pukeutunut asiallisesti vaikkakin nuorekkaasti..legginsit ei oo paha juttu jos ovat siistit ja sopivat muuhun pukeutumiseen :flower:

Joo kokonaisuus tietenkin ratkkaisee.Leggareita voi käyttää jos osaa tehdä sen "tyylikkäästi" niinkuin sinä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei leggareita!:
Alkuperäinen kirjoittaja sari''':
mutta kumpi sit tein mielestä paremppi sukkahousut vai kokonaan ilman?

sukkahousuilla

Jos on rruskettuneet ja hyvät sääret niin ilman,jos ei niin sit sukkahousut.[/quote]

Mutta ap:lla ei tainnu olla hyviä sääriä..tai ainakaan polvia.

Mun mielestä voit laittaa legginsit, jos vaan asukokonaisuus on sitten tarpeeksi juhlava. Käytetäänhän nykyään häissä paljon mustiakin mekkoja, joita somistetaan värikkäin huivein jne. Ei siis ole enää niin turhan tarkkaa sen etiketin kanssa. Kunhan olet tarpeeksi juhlava - kunnioitat siis morsiusparin ikimuistoista päivää.

Yhteistyössä