Vähän vanha kaveri lihonut, varmaan 30-40kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oletko varma ettei syynä noin nopeaan lihomiseen ole sairaus. Itsellä kilpparin vajaatoiminta ja hetkessä tulee aina 15kg, kun arvot romahtaa. Sit kun arvot saa taas kohdilleen, niin aina pudotettavaa riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
oletko varma ettei syynä noin nopeaan lihomiseen ole sairaus. Itsellä kilpparin vajaatoiminta ja hetkessä tulee aina 15kg, kun arvot romahtaa. Sit kun arvot saa taas kohdilleen, niin aina pudotettavaa riittää.

En tiedä syytä, näyttää vaan ihan eri ihmiseltä jonka joskus tunsin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Manta:
Entä sitten?

Mun mielestä surullista.

Mitä surullista siinä on? Ajattele, jos siltä olisi vaikka jalat amputoitu. SE olisi surullista. Vaikka ei sekään vaikuttaisi mitenkään siihen, millainen ihminen kaverisi on.

Elämänlaatu kärsii, kukapa olis mieluummin lihava kuin laiha.

Jotkut lihoo ja jotkut laihtuu. Ihan sama. Ihminen pysyy kuitenkin samana.

Kylä, mutta mä oon kieltämättä onnellisempi itse siitä, et oon laihtunut ja muutkin huomaa sen.
Kyllä mä sen verran turhanpäivänen olen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Kylä, mutta mä oon kieltämättä onnellisempi itse siitä, et oon laihtunut ja muutkin huomaa sen.

kuin myös. Mun mielestä paljon ihanampaa se, että kauhistellaan kuinka oon laihtunu, ku se kuinka oon lihonnu.

No totta, mutta ei paino silti niin tärkeä asia ole, että ulkopuolisten tarttis surkuttelemaan tai kauhistelemaan ruveta. Sen verran laihtuneena itsekin voin sanoa, ettei ylipaino NIIN HIRVEÄSTI elämänlaatuun vaikuta, että toisten sääliä tarvitsee.

No totta, mutta ei paino silti niin tärkeä asia ole, että ulkopuolisten tarttis surkuttelemaan tai kauhistelemaan ruveta. Sen verran laihtuneena itsekin voin sanoa, ettei ylipaino NIIN HIRVEÄSTI elämänlaatuun vaikuta, että toisten sääliä tarvitsee.
Tyyppi painaa ehkä 120kg nyt, veikkaan, että vaikuttaa ja paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Entä sitten?

Mun mielestä surullista.

Mitä surullista siinä on? Ajattele, jos siltä olisi vaikka jalat amputoitu. SE olisi surullista. Vaikka ei sekään vaikuttaisi mitenkään siihen, millainen ihminen kaverisi on.

Mä painoin reilu vuosi sitten vielä yli 100 kiloa, nyt vajaa 80 kiloa. On toki kivaa, kun polviin ei enää koske ja jaksan liikkua paremmin, mutta ihan yhtä kivaa mun elämäni oli paksumpanakin. En osaa ajatella niin, että viettäisin nyt laadukkaampaa elämää. Erilaista vaan.

Mutta ehkä tämäkin asia avautuu mulle sitten, kun painoa on sen 50 kiloa. Eli ei koskaan, koska mulle elämänlaatu merkitsee ihan muuta kuin jatkuvaa painon tarkkailemista.

Tämäpä juuri on syy miksi en juur laitakuvia naamikseen, mä olen juuri sellainen josta kaikki sanoo herran jumala mitä sille on käynny! Nuorena olin oikeesti hyvän näkönen ja hoikka ja timmi yms. Nyt olen sellanen useamman lapsen saannu keski-ikänen tuulipukupelle jolla on tukka pystyssä ja ei meikin häivää. Tukka kuosi oli kohillaan ehkä just sen 20v sitten,,,

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Tämäpä juuri on syy miksi en juur laitakuvia naamikseen, mä olen juuri sellainen josta kaikki sanoo herran jumala mitä sille on käynny! Nuorena olin oikeesti hyvän näkönen ja hoikka ja timmi yms. Nyt olen sellanen useamman lapsen saannu keski-ikänen tuulipukupelle jolla on tukka pystyssä ja ei meikin häivää. Tukka kuosi oli kohillaan ehkä just sen 20v sitten,,,

Jos sua hävettää oma ulkomuotosi, mikset tee asialle mitään?

No poista kavereista, jos haittaa! Mulla on kavereina lihavia ja laihoja, en kategorioi ystäviä painon mukaan. Ja itsekin ollut kaikkea lihavasta laihaan, ja yhtä onnellinen ollut aina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Entä sitten?

Mun mielestä surullista.

Mä painoin reilu vuosi sitten vielä yli 100 kiloa, nyt vajaa 80 kiloa. On toki kivaa, kun polviin ei enää koske ja jaksan liikkua paremmin, mutta ihan yhtä kivaa mun elämäni oli paksumpanakin. En osaa ajatella niin, että viettäisin nyt laadukkaampaa elämää. Erilaista vaan.

Mutta ehkä tämäkin asia avautuu mulle sitten, kun painoa on sen 50 kiloa. Eli ei koskaan, koska mulle elämänlaatu merkitsee ihan muuta kuin jatkuvaa painon tarkkailemista.

no ehkäpä jotkut ajattelevat että kun laihtuu niin terveys on parempi, sitä kautta elämässä on paljon enemmän asioita tarjolla, kun on normaaliapinoinen niin löytää enemmän ja helpommin kivoja vaatteita, on kivempi pitää itsestään huolta, elää pitempään (ainakin yleensä) ei tule ylipainon aiheuttamia sairauksia... ihmiset kohtelevat erilailla, miehet huomioivat erilailla... seksi voi tuntua paremmalta, on enemmän asentoja tarjolla... lapsen saanti helpottuu ja sen lapsen kanssa puuhaaminen helpottuu, nöyryyttäviä tilanteita on vähemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:

Jos sua hävettää oma ulkomuotosi, mikset tee asialle mitään?

Ei vaan saa aikaseksi, ei ole sitä aitoo tahtoo, ei selkärankaa, sitä jumii sellaseen itsesääli/inho moodiin josta kalppiminen on vaikeeta. Aina on tekosyitä tai välillä oikeitakin syitä,,nyt yritän etten lihois ihan kauheesti kun jalka on sökö ja pitäs viikko tolkulla lepoilla,,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nähtiin viimeks 5v sitten ja nyt löydettiin toisemme facebookissa. Oli lisännyt valokuvia niin meinasin pyörtyä.

Mulla kans kävi samalla tavalla.
kaveri jonka oon nähny viimeksi 4 vuotta sitten ja löysin sen facebookista niin on lihonu ainakin 20 kiloa viime näkemästä ja kouluajoilta niin ainakin yli 30 kiloa :o

Oletatko että kaikki 50 kiloset joutuva tarkkailemaan jatkuvasti painoa tai syömistään?

Vähän hassu ajatus. Itse en ainakaan joudu, syön mitä mieleni tekee, onneksi pääasiassa terveellistä ruokaa. Ja koska tykkään likkua paljon, niin saan syödäkin kohtuullisen hyvin. Paino vaihdellut aikuisiällä 52-56kg:n välillä. Koskaan en ole laihduttanut.

Ja minulle ainakin olisi kauhistus jos painoa olisi yli 100kg. Uskon vahvasti että vaikuttaisi negatiivisesti elämänlaatuunikin, jos nyt 10kg tai 20kg lisää ei niin merkittävästi vielä vaikuttaisikaan.

Mulla taas kilppariarvot ovat juuri ja juuri normaalin rajoissa ja välillä hitusen alapuolella ja luulen että se on aiheuttanut omalta kohdaltani hyvin nopean lihomisen. Liikun paljon ja syön terveellisesti. Muitakin kilpirauhasen vajaatoimintaan kuuluvia oireita on, mutta lääkäri ei suostu aloittamaan lääkitystä koska arvot ovat vain vähän alhaiset. :(

Yhteistyössä